Spinner Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 :nono: :nono: Husk at det kan vanke Chablis på verandaen vår om du kommer forbi ... Hvorfor sa du ikke det med en gang? Det jeg mente var selvsagt at det lukter eh.... litt uvanlig.... Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
GeirFrode Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Har liggi i kanalen siden fredag (hadde besøk av flere fra BP + en BP båt gikk forbi oppover ) .Måtte bli i kanalen til idag , hadde ikke lyst på turen over igår . Da var det friskt utpå vil jeg mene , det gynga bra oppi kanalen . Men idag dag måtte jeg reise tenkte opp til Son og over derfra for å få været inn i baugen , men gikk rett ut .Kjørte opp til sydenden av bastø før jeg snudde å la nesa for hjemmehavna mi. Kan godt si jeg har fått testa skuta i været nu , må vel innrømme at tanken på å snu var innom flere ganger . Tine III Den båten med en sliten BP-vimpel som passerte deg i går, var nok meg det, Tine III. Vi kom fra Horten. Og jeg kan skrive under på at været ikke var bra da heller. Holdt nesten på å bli tatt av en brottsjø utpå der. Båten la seg mye mere over på siden enn jeg likte.. Jeg klarte å rette den opp igjen, men fytterakkern for en vemmelig følelse der og da. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 25.September.2007 Link til dette innlegget Svart 25.September.2007 Den båten med en sliten BP-vimpel som passerte deg i går, var nok meg det, Tine III. Veit det , men var en til med FB som gikk opp kanalen . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Bonus Svart 25.September.2007 Link til dette innlegget Svart 25.September.2007 Bellona krever strakstiltak 00:01 25.9.07 | Miljøstiftelsen Bellona vil ha fortgang i prosessen rundt tømmingen av "Nordvard". – Nå står det egentlig bare på viljen, sier Marius Dalen i Bellona. Mere informasjon i Moss Avis Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.September.2007 Link til dette innlegget Svart 25.September.2007 Ligger i Moss Marina (tidligere Jeløy Båtsenter) Jeg to opp båten på lørdag og det viste seg at det var olje i vannlinja, men det gikk fint å fjærne det med vanelig avfetting ! Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 26.September.2007 Link til dette innlegget Svart 26.September.2007 Nye utslipp fra "Nordvard" 12:46 26.9.07 | Det er registrert nye utslipp fra "Nordvard" og ifølge miljøvernsjef i Moss kommune, Knut Bjørndalen er det en ny situasjon. - Vi er ennå usikre på omfanget, men dette gjør at vi må ha mer politisk press på saken. Mere informasjon i Moss Avis Kanalen er akkurat nå stengt med lenser i nord-enden Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 26.September.2007 Link til dette innlegget Svart 26.September.2007 (redigert) Den Blå taubåten i inlegg nr 10 er kompisen min. han fikk jeg det gamle Hilmar2 skroget av den taubåten heter forøvrig Fisher2 Redigert 26.September.2007 av Hilmar2 (see edit history) Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
roaldbj Svart 27.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2007 Moss Avis holder oss godt oppdatert i Nordvardsaken, men det virker ikke som om situasjonen er noe særlig klarere nå enn tidligere, http://www.moss-avis.no/article/20070927/S...27011/1172/ABON Håper at all aktivitet på politisk nivå i kommunen kan samordnes slik at det blir noen realiteter i saken. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 27.September.2007 Link til dette innlegget Svart 27.September.2007 Her noen bilder fra Mossesundet i dag. Jeg så ingen oljesøl når jeg var gjennom sundet to ganger i dag. Men jeg mener jeg kjente en svak oljelukt. Hortensjenta tilhører Kystverket Her er taubåten Fisher Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hilmar 2 Svart 27.September.2007 Link til dette innlegget Svart 27.September.2007 (redigert) Ser du den grønne lekteren som ligger bak ficher? den lekteren tilhører i Drøbak, Og gjett hvor! Hjemme hos meg Grønn og fin den er førøvrig i bakgrunnen av avataret mitt Redigert 27.September.2007 av Hilmar2 (see edit history) Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
GeirFrode Svart 27.September.2007 Link til dette innlegget Svart 27.September.2007 Jeg så ingen oljesøl når jeg var gjennom sundet to ganger i dag. Men jeg mener jeg kjente en svak oljelukt. Vi merker ikke noe særlig i Betongen heller. Men det har nok mest med at været står mot en annen retning. I følge lokalnyhetene i kveld, lekker det nå ut ca 1 tonn olje i døgnet. Så det er betydelige utslipp fra vraket for tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 28.September.2007 Link til dette innlegget Svart 28.September.2007 har du flere bilder av ficher2 og den grønne lekteren Astor? Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Astor Svart 28.September.2007 Link til dette innlegget Svart 28.September.2007 har du flere bilder av ficher2 og den grønne lekteren Astor? Desverre, lyset sto rett inn i kameraet når jeg dro forbi. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
enter4u Svart 30.September.2007 Link til dette innlegget Svart 30.September.2007 Er daglig på Aker Kværner med mobilkrana mi, og noen ganger lukter det skikkelig dritt av vannet. Det er selvfølgelig oljen. Hørte at "Nordvard" lekker ut 1 liter i minuttet. Vet ikke om det er lite eller mye jeg..... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 13.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2007 I går kveld når vi ankom Moss i skumringeen var det vanskelig å se oljelensene selv om de var merkert med noen små svake markeringslys. Disse lysene gikk mer eller mindre i ett med lysene fra havnen i bakgrunnen. Oljelensa innen i Mossesundet, ved Tollboden går ut i sundet som vi ser her på bildet. Under brua lå nok en lense, som strakte seg over midten av løpet. Her må man gå ganske nærme mossesida for å unngå å støte borti lensa. I går var det nordavind og da lå lensene utsrakt for å ta i mot oljesølet. I dag var det sønnavind og lensene var trukket nærmere land. Oljelensa som ligger i sundet. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
roaldbj Svart 14.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2007 Jeg synes jammen ikke at det var lett å se markeringslysene til oljelensene. Var det lettere å se dem i virkeligheten? Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 14.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2007 (redigert) Hørte at "Nordvard" lekker ut 1 liter i minuttet. Vet ikke om det er lite eller mye jeg..... Det er ganske mye det vel. 60 liter i timen, 1 liter olje forurenser over en million liter vann. Redigert 14.Oktober.2007 av Hilmar2 (see edit history) Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Astor Svart 14.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2007 Jeg synes jammen ikke at det var lett å se markeringslysene til oljelensene. Var det lettere å se dem i virkeligheten? Det var det de ikke var, Roald. Lensene i sundet kom godt fram på radaren. Ingen fare der. Men markeringsysene var svake og gikk mye i ett med lysene fra byen i bakgrunnen. Det samme med lensene som lå under broa. Det burde vært lys av en slik art hvor blinket forflytter seg fra lampe til lampe som en snor, lik de vi ser langs veien. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hilmar 2 Svart 14.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2007 Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Bonus Svart 14.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2007 Hørte at "Nordvard" lekker ut 1 liter i minuttet. Vet ikke om det er lite eller mye jeg..... Nordvard er midlertidig tettet nå. Det er besluttet å tømme vraket så snart som mulig, planleggingen er igang. Det antydes at man kan få dette gjennomført før jul ... Bildet under er hentet fra Moss Avis og viser selve pluggen etter tettingen: Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 14.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2007 (redigert) Jeg ble ikke spesielt imponert over merkingen av oljelensen i Moss i dag. Ikke særlig markerte radarreflektorer. Her et nærbilde av en av de fire reflektorene/lysmerkene for oljelensen: Jeg synes at jeg også måtte slite ganske mye med mange justerimnger av radaren for å få noe brukbart radarbilde av lensen, og med litt småbølger i dag ble det et "uryddig" radarbilde selv med mange forskjellige innstillinger: Redigert 14.Oktober.2007 av roaldbj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 14.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2007 Jeg hadde et klart og markert radarbilde av lensene i sundet. kankje bedre hos meg i og med radaren min står lavere enn hos deg, Roald? Jeg tok ikke bilde av radarbilde. Vil nødig sette i gang med slikt når fruen er med og vi er gang med fendring og tauverk for landligge. Mulig jeg tar noen turer på tirsdager og torsdager å skal være mer observant når det gjelder fotografering da. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bonus Svart 9.November.2007 Link til dette innlegget Svart 9.November.2007 (redigert) Nordvard tømmes Statsråd Helga Pedersen har idag besluttet av Nordvard skal tømmes før jul. Jess!!! Redigert 9.November.2007 av Svenning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 9.November.2007 Link til dette innlegget Svart 9.November.2007 Og nordavinden har flytta lensene omtreng gjennom kanalen og de som lå over vraker ligger snart rundt Bettongen Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 9.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2007 Har du bilde av dette, eller kanskje Svenning har kamera med telelinse og stativ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.