jat Startet 20.Januar.2004 Link til dette innlegget Startet 20.Januar.2004 Er det noen som har erfaring med Wema inspeksjonsluker for tanker på septik? Jeg tenker på den runde svarte typen som finnes med og uten hull til giver, tror den er ca 150 mm i diameter. Er metall delene i syrefast og er den gasstett? Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 20.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2004 Jeg har erfaring med tilsvarende luke fra Nopro. Plast ytterlokk, plast innerlokk, en o-ring og en bolt. Til forveksling lik Wema sin. Bolten og endestoppen på bolten var i plast. Sprø plast som garantert brekker når gjenger er tilstoppet og du etter noen år skal inspisere. Ikke noe problem. Sagde av plastbolten og satt i en M10 syrefast bolt. En nylon-lock syrefast mutter på enden. Fungerer utmerket. Jeg merker ingen lukt, så det er vel "potte" tett. Hvis luftinga til tanken går tett, kan det kanskje hende det siver ut litt promp. Så er bolten på wema-lokket ikke syrefast, så bytter du den bare og alt er ok. Det er standard M10 gjenger på disse greiene. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
Keiko Svart 20.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2004 Har slike luker på dieseltankene mine. De er helt tette, og jeg tror diesel er mye tynnere væske en septik.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.