945 Startet 20.Januar.2004 Link til dette innlegget Startet 20.Januar.2004 Hei hei. Er det noen som kjenner til motor (6 syl.)som har stått i en Bedford lastebil TK - 1260. Bilen er ca.1980 mod. Skulle gjerne hatt flere data vedrørende motoren. Finner ingen dataskilt festet på motoren der hvor de visstnok skulle stå. Har søkt på Perkins, men det er dette med søking da. På forhånd takk for hjelp!!!! MVH Sitér dette innlegget Tønnesea Link to post
Slagskibet Svart 20.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2004 Er Bedford basert på Perkins da?Trodde Bedford var en egen fabrikk jeg? Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 20.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2004 :... men det er dette med søking da. .....Du kan jo prøve her: http://www.udkik.dk/motorselect.jsp Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Janef Svart 20.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2004 Hei hei. Er det noen som kjenner til motor (6 syl.)som har stått i en Bedford lastebil TK - 1260. Bilen er ca.1980 mod. Skulle gjerne hatt flere data vedrørende motoren. Finner ingen dataskilt festet på motoren der hvor de visstnok skulle stå. Har søkt på Perkins, men det er dette med søking da. På forhånd takk for hjelp!!!! MVH Bedford laget egne dieselmotorer. Det fantes etter hva jeg vet flere motorvarianter for TK-chassiene. Dersom du vet ID'en på lastebilchassiet motoren har stått i (regnr. eller chassinr.)kan du henvende deg til din lokale veistasjon for å få ut data på motoren slik som slagvolum og effekt. Da har du mer grunnlag for å fastsette eksakt motortype. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 20.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2004 Bedford har gjennom tiden også brukt Leyland og GM-Detroit Sitér dette innlegget Link to post
Guest fossekallen Svart 17.April.2004 Link til dette innlegget Svart 17.April.2004 Prøv www.lancingmarine.com/truckd4.html Dei har mye rart har selv en Bedford 466 med verkstedhandbok. desverre altfor tung for min Halco 29 Offshore. Men kjempemotor vist en tenker holdbarhet og støy Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 18.April.2004 Link til dette innlegget Svart 18.April.2004 Jeg hadde i en tidligere båt, en motor jeg hentet fra en Bedford tidlig 70 tall, Dette var en Perkins 4 syl. Tror den het 4-154 og var på 72 hk. Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
TMe Svart 18.April.2004 Link til dette innlegget Svart 18.April.2004 Bedford TK-1260 var en ganske vanlig bil i "gamle dager" og de fleste var nok utstyrt med en 330 cid av Bedford's eget fabrikat på ca 100 hk. Her lokalt var det også en TK med Leyland motor og Turner 5-speed gearkasse. Vi hadde vedlikeholdet på denne og jeg hadde bla. full renovering på nevnte gearkasse. Firma JO Jæger i Bergen var store på Bedford og skulle anta at du ved en henvendelse til disse burde kunne få rede på det meste. Sitér dette innlegget Link to post
sumo Svart 18.April.2004 Link til dette innlegget Svart 18.April.2004 Nå er det en stund siden jeg hadde nærkontakt med Bedford, men så vidt jeg husker gikk ikke 1260 med 330-motoren, den hadde høyst sannnsynlig en 500-motor på ca 150 hk. (men mulig jeg husker feil, har mer kjennskap til de eldre modellbetegnelsene; ERT, ERM osv) Noen få eldre modeller ble faktisk levert med Perkinsmotorer Har en mistanke om at Jæger ikke lenger har noen med ekspertise fra "gamle dager" på dette området, men det går an å prøve. Ellers var det mange firmaer i Bergen som hadde store flåter med Bedforder; Hansa bryggeri, Martens bakeri og Bergensmeieriet for å nevne noen. Bilene var rimelige og driftssikre, men meget lite servicevennlige pga at de ikke hadde vippehytte. Når dette endelig kom på slutten av 70- tallet, var toget gått, og salget stoppet opp. Motorene ble mye brukt til marinisering, pga tilgang og pris på bruktmarkedet, det finnes fremdeles mariniseringsutstyr å få kjøpt, men jeg tror jeg ville satset på en mer kurant motor, siden deletilgangen etterhvert er temmelig begrenset. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.