Petter-B Svart 19.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2005 Hadde det samme problemet med min Sollux 27 fra 1988. I akterkabinen kom det inn en del vann når det regnet og jeg er ikke glad i å grise for mye med tubebaserte tetnigsmidler. Ikke blir det skikkelig tett heller. Det jeg ente opp med var en 8mm tetningslist fra 3M som enkelte veteranbilbyggere bruker når de skal sette inn vinduene. Dette var en lisse, lett klebrig, som man legger på baksiden av aluminiumslista (ja vinduet tas ut først) og når dette monteres igjen og skrues sammen vil det tyte ut litt av pakningen som det er enkelt å fjerne med en kniv. Helt uten søl og tett blir det også i mange år fremover. Ganske enkelt å få fra hverandre også dersom det er nødvendig. Har også forsøkt siliconbaserte midler, der en proff glassmester tettet utvendig, men neste sesong lakk det like herlig. Kan kjøpes over disk hos Meyers Fargehandel i Tønsberg. Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
index Svart 24.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2005 Det jeg ente opp med var en 8mm tetningslist fra 3M som enkelte veteranbilbyggere bruker når de skal sette inn vinduene. Dette var en lisse, lett klebrig, som man legger på baksiden av aluminiumslista (ja vinduet tas ut først) og når dette monteres igjen og skrues sammen vil det tyte ut litt av pakningen som det er enkelt å fjerne med en kniv. Helt uten søl og tett blir det også i mange år fremover. Ganske enkelt å få fra hverandre også dersom det er nødvendig. Kan kjøpes over disk hos Meyers Fargehandel i Tønsberg. <{POST_SNAPBACK}> Vet du hva denne lissen heter? Produktnummer eller navn? Hørtes ut som et greit produkt. Men Tønsberg er litt langt vekke for meg, så jeg må prøve å finne en lokal leverandør. Men da må jeg vite hva jeg skal spørre etter... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
GeirKS Svart 24.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2005 Tror kanskje det er butylbånd det tenkes på. Prøv et søk på forumet for mer informasjon. Geir Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.