"Mathilde" Startet 23.September.2007 Del på Facebook Startet 23.September.2007 (redigert) Noen som vet hvem som forhandler Lalizas redningsflåter i Norge? Har en slik flåte som nå må inn til inspeksjon. Redigert 23.September.2007 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 23.September.2007 Del på Facebook Svart 23.September.2007 (redigert) Jeg tror at Setronic tar seg av det meste innefor redningsflåter som sertifisering og kontroll... men for oss i Grenland så tror jeg også at de som driver med sikkerhet for offshore på Rafnes gjør dette.... Men er ikke sikker på det... Jeg var der på sikkerhetskurs i juni, og mente de da sa at de gjorde dette... En telefon dit skader ikke, og hukommelsen min svikter som vanlig, så jeg husker ikke hva de heter... akkurat nå Hukommelsen kommer etterhvert.. Norward heter de på Rafnes Redigert 23.September.2007 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
løve Svart 23.September.2007 Del på Facebook Svart 23.September.2007 Syversen Segl i Smøgen pakker om flåter til en grei pris, Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 23.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.September.2007 Takk for svar. Skal også sende en forespørsel til Maritim AS i Arendal. Når jeg søker på nettet finner jeg kun noe gammelt her under Lalizas ved søk i Norge. Forøvrig er Maritim AS ført opp under leverandører på Lalizas hjemmeside. Finner imidlertid ikke noe på Masritims nåværende hjemmeside - kanskje de har sluttet å levere disse da? Merkelig at ingen andre leverer disse. Lalizas er jo et temmelig kjent merkenavn (?) Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 28.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2008 (redigert) Har nettopp hentet flåten etter service v/Maritim i Arendal. Den er nå sertifisert for 3 nye år. Da jeg hentet flåten ble det sagt at denne må lagres forstfritt om vinteren. I ettertid har jeg stusset litt på dette. En flåte må da tåle frost? Hva gjør seilere som bruker båtene sine om vinteren? De har vel med flåter da, som det trengs som mest? Dessuten: På flåten står bl.a. følgende å lese: Working temperature -18"C to +66"C. Når flåten er beregnet for å kunne brukes i kuldegrader, kan den vel også lagres kaldt eller? Jeg spurte dessverre ikke etter noen begrunnelse for at flåten måtte lagres frostfritt. Noen som har peiling? Er dette virkelig nødvendig? Redigert 28.Mars.2008 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 28.Mars.2008 Del på Facebook Svart 28.Mars.2008 Jeg spurte dessverre ikke etter noen begrunnelse for at flåten måtte lagres frostfritt. Noen som har peiling? Er dette virkelig nødvendig? Jeg var her om dagen på Seatronic og hentet min flåte etter service, og spurte om dette, fordi jeg i alle år har drasset med meg flåten på land om vinteren. Seatronic mann mente at det ikke skulle være nødvendig, flåten skulle tåle kulde. Det eneste han var usikker på var vannbeholdningen ombord - om denne kunne fryse å lekke ut. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 28.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2008 Det eneste han var usikker på var vannbeholdningen ombord - om denne kunne fryse å lekke ut. I så fall må det være en utrolig klønete konstruksjon. Problemet er altså at flåten blir fuktig p.g.a. vannet som renner ut, og med lagringsproblemer som følge av dette (???) At det mangler drikkevann er uproblematisk for mitt vedkommende. Det har jeg i GRAB BAGGEN som alltid står klar. Sitér dette innlegget Link to post
Coast Svart 28.Mars.2008 Del på Facebook Svart 28.Mars.2008 Maritim på Stoa i Arendal er nettopp ferdig med å reparere og sertifisere vår Lalizas-flåte. Det gikk både rimelig og raskt. De er godkjent på denne flåtetypen. Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
Sistestyrmann Svart 29.Mars.2008 Del på Facebook Svart 29.Mars.2008 Hva er prisen for en slik resertifisering ? Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 29.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2008 (redigert) Prisen ligger på 3-4000 kroner. Alt ettersom hva som må gjøres. For min 6 mannsflåte ble sluttsummen 3900. Redigert 29.Mars.2008 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sistestyrmann Svart 29.Mars.2008 Del på Facebook Svart 29.Mars.2008 3-4000kr det er jo dyrere enn hva det koster å resertifisert en Viking25 mannsflåte for oss her ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 29.Mars.2008 Del på Facebook Svart 29.Mars.2008 3-4000kr det er jo dyrere enn hva det koster å resertifisert en Viking25 mannsflåte for oss her ombord. jepp, men nu er det til 'fritids'-båt o då er allt ggr 2 eller 3 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sydvesten Svart 29.Mars.2008 Del på Facebook Svart 29.Mars.2008 Det er vel nesten rimeligere å selge flåten til en som ikke er så nøye med sertifisering og kjøpe seg en ny flåte hvert tredje år... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Jawik Svart 29.Mars.2008 Del på Facebook Svart 29.Mars.2008 (redigert) 3-4000kr det er jo dyrere enn hva det koster å resertifisert en Viking25 mannsflåte for oss her ombord. jepp, men nu er det til 'fritids'-båt o då er allt ggr 2 eller 3 Hva gjør en yrkesfisker som driver alene fra sjark ? Han må jo også få sertifisert sin flåte - sikkert ikke en til 25 mann. Kanskje vi skulle la være å nevne at det er til fritidsbåt. Redigert 29.Mars.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Gunga Din Svart 29.Mars.2008 Del på Facebook Svart 29.Mars.2008 Hva gjør en yrkesfisker som driver alene fra sjark ? Han må jo også få sertifisert sin flåte - sikkert ikke en til 25 mann. han får dra opp litt mer torsk bare gå in (spes i Danmark) i en butikk avsedd för yrkesfiske...typ på Thyborön...der finner du en hel del, tau,kauser, shackel etc mye billigare enn motsvarande 'fritids'-butikk! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sistestyrmann Svart 29.Mars.2008 Del på Facebook Svart 29.Mars.2008 Det er vel nesten rimeligere å selge flåten til en som ikke er så nøye med sertifisering og kjøpe seg en ny flåte hvert tredje år... Enig med Sydvesten , er man heldig vil det jo være rimeligere å selge for så å kjøpe ny . Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 29.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2008 Det er vel nesten rimeligere å selge flåten til en som ikke er så nøye med sertifisering og kjøpe seg en ny flåte hvert tredje år... Aktuell problemstilling, ja. Enkelte flåter må faktisk sertifiseres hvert år. Da kan det i alle fall umulig lønne seg å holde godkjenningen i orden fremfor å kjøpe nye med en 3-4 års mellomrom. For min del måtte flåten inn til service&ettersyn nå, fordi det ved et uhell ble en sprekk i den ene containerdelen da båten skulle i opplag sist høst. Prisen, kr 3900, inkluderer således ny kontainer. Selve kontaineren kostet ca 1300 kr. Når det er sagt så ble det opplyst at kontainerene unasett har en tendens til å sprekke når flåtene behandles på service. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 29.Mars.2008 Del på Facebook Svart 29.Mars.2008 (redigert) gå in (spes i Danmark) i en butikk avsedd för yrkesfiske...typ på Thyborön...der finner du en hel del, tau,kauser, shackeletc mye billigare enn motsvarande 'fritids'-butikk! Jeg har funnet en lokal "maritim" butikk sør for Stad som det går an å leve behagelig med. Det samme var det i Stavanger. Prisene varierer enormt når en trenger noe. Men man burde nok ikke nevnt dette for resultatet blir vel at de øvrige medlemmene følger etter og da stiger sannsynligvis prisen her og. Redigert 29.Mars.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.