rogeri Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 (redigert) Re: Anonym Men det er klart, noen vet sikkert bedre enn met :) Næmen..........? Fikk du en "ukontrollert" sleng på leppa di??? :nono: Redigert 29.Oktober.2007 av rogeri (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Escada Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 rem datt i vannet i dag!!han pleier det på denne tia Dette skjer når kara sikrer bryggene for vinteren Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Rett ord til rett tid Astor. For en Vestlending så er det med en viss undring jeg observerer at stiv kuling kan føre til så mange bekymrede innlegg, både i denne tråden og andre. Men det har vel sammenheng med at de som bor langs Oslo-fjorden legger lista noe lavere når begrepet uvær skal defineres. Og nå er det vel ikke lenge til det kommer noen cm med snø over Oslo-området med påfølgende meldinger i media om "snøkaos".... Ja, vi er nok noen pyser vi Østlendinger som ikke kan takle en kuling(stiv kuling) når den oppstår til sjøs. Jo, du får nok snart melding om snøkaos på veiene i Oslo-området, p.g.a. noen få cm snø. Dette må nok tilskrives den trafikktettheten vi har på innfartsveiene til Oslo. 70-80000 kjøretøyer i døgnet gjør sitt til at det minste problem, forårsaker kaos. Dere er vel ikke i nærheten av dette tallet. Trondhjem har for eks. (ca: 40000) Men håper på en mild vinter for oss alle. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 håper det gikk bra med rem. Hvordan var temperaturen? "3 cm og lyseblå?" Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 håper det gikk bra med rem. Hvordan var temperaturen? "3 cm og lyseblå?" Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 3 cm ,lyseblå og fingjenger, joda det har man da opplevd !! Bra hvis ikke konsekvensene ble værre en det?? Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 3 cm ,lyseblå og fingjenger, joda det har man da opplevd !!Bra hvis ikke konsekvensene ble værre en det?? Beklager, jeg hadde ikke lest innlegget fra Escada. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Det kan rapporteres fra solfylte Vestfold at en løvetann har funnet det opportunt å springe ut idag. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Det var en kort vinter Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 akkurat passe synes jeg. Får vel be de klargjøre båten igjen Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 30.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Hvordan går det rem ? Ble det forkjølelse og lungebetennelse - eller "står du han av"? Neste år kan det være hensiktsmessig å anføre seg våtdrakt/tørrdrakt. Jeg har vært uti flere ganger i høst med våtdrakt, og jeg er irritert over at jeg ikke tidligere anskaffet dette utstyret. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Hei. Hvordan går det med våtdrakten din Roald, har du fått fikset glidelåsen i ryggen? Det så utrolig kalt ut da du dukket ned ved båten i Horten for noen uker siden og drakten var åpen i ryggen! A bade på denne tiden som rem gjorde (og jeg også med fulle klær for noen uker siden), er kalt. Nå har jeg ikke tenkt å bade her i Holmsbu. Temperaturen i vannet er 10 grader, så jeg er forsiktig når jeg skal inn og ut av båten. Tidligere i dag var det vindstille og sol her, men nå står sjøen rett inn her i havnen med vind opp i 10m/s. Får vel komme meg tilbake til Son imorgen tidlig/formiddag når vinden snur fra NV til SV. Båten skal jo på land på torsdag. Lars H. (pt. Holmsbu) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
REM Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Hvordan går det rem ? Jo takk, bare bra faktisk. Kom meg fort på land. Tungt å svømme i full mundur og gummistøvler. Vi bor like ved båthavna så jeg fikk fort på meg tørt tøy. Hører liksom med til tradisjonen at en av oss ramler uti når vi forhaler bryggeanlegget på høsten og våren. Tror det er 3. gangen for meg, så neste gang får det bli en av de andre. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
jandrea Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Kunne det vært mulig og få laget en samling av disse værlinkene? For eksempel fylkesvis, på medlemssidene? Etter samme mønster som havnesidene eller sammen med havnesidene? Eller? Bare en tanke. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
roaldbj Svart 30.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Hei. Hvordan går det med våtdrakten din Roald, har du fått fikset glidelåsen i ryggen? Det så utrolig kalt ut da du dukket ned ved båten i Horten for noen uker siden og drakten var åpen i ryggen! Lars H. Hei Lars. For det første er det hyggelig å se at du har hatt noen gode høstdager i fjorden. Dernest: ektefellen er orientert om at du har overvåket mine stunts. Hun er svært takknemlig for at du overvåker livet mitt. Jeg har nå fått to våtdrakter til å kollapse og skal få ny til våren 2008. Det er visstnok kinesisk produksjoin som ikke helt holder mål. Har du kontaktet Seatronic i Moss vedrørende antenneutprøving? Vi på BP oppfattes å være seriøse utprøvere av diverse utstyr. Treffer deg i havna til helga - kaffen blir fort klar. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Har du kontaktet Seatronic i Moss vedrørende antenneutprøving?Vi på BP oppfattes å være seriøse utprøvere av diverse utstyr. Treffer deg i havna til helga - kaffen blir fort klar. Hei. Joda, jeg hadde en hyggelig prat med Ketil hos Seatronic da jeg kjøpte AIS-mottaker (som jeg fikk med 15% rabatt!). Men i og med at sesongen nå er slutt, venter vi med antennetesting til våren. Jeg forsto det slik at en ordning med testing kunne bli aktuelt da. Litt testing har jeg gjort nå. Har en 1-meters ledningsstump koblet til AIS-enheten her jeg ligger i Holmsbu, og får inn alt som finnes av båter mellom Son og Svelvik. Da jeg krysset fjorden fra Son og over hit i går kveld i stup mørke, var det flott å kunne se danskebåten og noen andre på kryssende kurs jeg måtte vike for på AIS'n. Det var jo klarvær så jeg så jo båtene og lanternene deres, men hadde det vært regn eller tåke, hadde AIS'n vært svært nyttig. Seatronic arbeider ellers aktivt for å få frem en rimelig antennesplitter slik at vi med AIS-mottakere slipper ekstra antenne. Målet for dem etter hva jeg forstod, var å få prisen ned mot hva en god separat antenne koster. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
roaldbj Svart 30.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Flott, og da formoder jeg at du ved opptak tar alle mulige bilder av skroget inklusive anoder, propell, ror og annet... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Skal huske på det. Regner vel med at det er litt rur på propellen, men tror at skroget kun har litt slim som vanlig. Men det får jeg sjekket på torsdag. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Anonym Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Jeg vil selvsagt si at å ha en separat antenne til AISen er det beste. Selv har jeg (denne vinteren også) planer om å få montert VHF-antenne i mastetoppen, og på sikt installere AIS også. Ved å da montere AISen med egen antenne har jeg også reserveantenne om den ordinære VHF-antenna skulle svikte av en eller annen grunn. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Hei. Det å ha en AIS-antenne som reserve for VHF'n er ikke dumt. Men som en ren antenne for AIS har jeg egentlig ikke så store krav. Klarer den å registrere båter på kryssende kurs på 2 - 3 Nm avstand, holder det godt som et antikolisjonsystem. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
GeirFrode Svart 20.September.2010 Link til dette innlegget Svart 20.September.2010 Til info, så blåser det nå stiv sterk kuling fra nord i ytre Oslofjord. Nesten 18 m/s på Gullholmen kl 23. Dette var ikke varslet. Og det røsker godt her nå. Burde kanskje ha vært nede i havna og sjekket båten. Men får satse på at båten ligger forholdsvis godt i le. Nordavind er ikke den verste retningen der båten min ligger. Men det kan hende det er andre som er mere utsatt. Derfor denne postingen. Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 21.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2013 Greit å holde seg i havn i natt, meldt full storm med 9 meter bølger utenfor Akerøya på Hvaler! Sitér dette innlegget Link to post
kointa Svart 21.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2013 skrekk å gru Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 21.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2013 Ikke mye bevegelse i burkaen over Astor akkurat nå. Ser på IP-kamera at det er forholdsvis stille akkurat nå. Dette er på Tofte. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
VegarJ Svart 21.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2013 Blåser rundt 36 m/s her ute på dansk sektor i Nordsjøen :) Dette har retning mot Sør-Norge/Skagerak Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.