regina_nei_takk Svart 24.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 (redigert) Siden du startet denne, så antar eg at "han" ikkje slipper deg til. "...livet er for kort til å kjøre i brygga", sier mine omsvermere. :nono: "Men du skal få lov til å smøre inn propellen min med vannbestandig vaselin", sier de... Redigert 24.September.2007 av regina_nei_takk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Selvfølgelig Når båten er fortøyd og motoren avslått. Da får selvfølgelig kona sitte ved styret/rattet Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 det må du jo ordne. Det blir vel ikke lenge til vi ser Hilmar med blodine bak roret? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Miranda Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Det må hun når jeg har andre ting å gjør, men hun liker det ikke. Som andre har sagt før meg her, helst Audun og jeg som står for å bevege roret. mest Audun, men han liker ikke sjøen aktenfor Sitér dette innlegget Opinion is like an ass, everybody have one</FONT> Link to post
Ben Sin Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Selvfølgelig fører Fru Ben Sin båt. Noe annet hadde for oss vært helt feil. I sommer har hun blitt svært så dreven. Også til å bakke inn igjen i båsen. Og det kan jeg ikke si at alle mannlige skippere på brygga greier like elegant... Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Det blir vel ikke lenge til vi ser Hilmar med blodine bak roret? Nei si det du Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Sleipner93 Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Slipper gjerne kvinner til roret så de vet hva de gjør! Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 blodine bak roret? Blir hun ikke veldig våt da? Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 :lol: Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
regina_nei_takk Svart 24.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 (redigert) Blir hun ikke veldig våt da? ....står hun på lekteren, "bak roret" ? Redigert 24.September.2007 av regina_nei_takk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
regina_nei_takk Svart 24.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 (redigert) ...engang fikk jeg lov til å ta roret. Etter 10 minutter skjønte jeg at gubben hadde slått på autopiloten (...trodde jo ikke standard vakumstøpt Bavaria var utstyrt med noe så fint som autopilot) Redigert 24.September.2007 av regina_nei_takk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 :lol: Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Jeg har regsitrert flere grunnstøtingert med mannlig skipper/styrmann, men kan ikke huske at tilsvarende har skjedd med kvinnelig ansvarshavende. Derav: klart jeg slipper til kvinner bak rattet, forutsett at de ha lyst til det. Har 4 kvinner i familien og håper inderlig at de tar over kommandoen etter hvert. Sitér dette innlegget Link to post
regina_nei_takk Svart 24.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 (redigert) ...har jo observert at likestillingen er kommet lengst i seilbåter. Der har man, på enkelte båttyper, 2 ratt. Et til mor og et til far. Praktisk ! Regner ikke med at du har det på Swift'en, roaldbj ? Redigert 24.September.2007 av regina_nei_takk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Jeg ser overhodet ikke problemet. Både sjefen og begge ungene slipper til når de vil. Jo flere som kan manøvrere skuten jo bedre. Når hele mannskapet føler mestring vil det øke tryggheten for alle ombord TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Coast Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 ...har jo observert at likestillingen er kommet lengst i seilbåter. Der har man, på enkelte båttyper, 2 ratt. Et til mor og et til far. Praktisk ! Da får vi håpe at de vil samme leia.......... Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
Jawik Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Klart hun slipper til. Hvordan i neptuns dyp skulle jeg - dekksgutten - få tid til å lage fiskesuppa mi. Ser nå fram til at jentungen (barnebarnet) på 4 år skal ta fatt i rattet. Ingen ting er som ei skute med damer ombord. Da må gutta ta suppekoken, og med rette innsikt blir turen/etappen en opplevelse. I hvertfall for meg som er "skipper" (ikke ett ord til kvinfolka om dette utsagn - en av mine hemmeligheter) ombord. jawik i London Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
regina_nei_takk Svart 24.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 En problemstilling som kan si noe om båtfolk og baatplassen som jeg misliker sterkt. Er det noen som tiden er gått fra? - se på årstallet , 2007!! Jaha ? :nono: :nono: Sitér dette innlegget Link to post
regina_nei_takk Svart 24.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 jawik i London Har du et bilde av miss-southampton-2007 ? Sitér dette innlegget Link to post
Jack Sparrow Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Jeg skal få madammen til å lære seg dette til neste sommer , syns det er tøft jeg å se damer dra inn i havn og legge til Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Hun blir vel ikke kåret før til helgen. De må jo få lov til å valse rundt hele uken uten innblanding. Selv om noen ønsker å strekke fingrene fram før denne tid. Fysjom, fysjom, fingrene av fatet, sa min gamle onkel da purka stakk trynet ut av naustet med fiskesloa hengende i kjeften. Alt til sin tid, spør du meg. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Anonym Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 syns det er tøft jeg å se damer dra inn i havn og legge til Jeg må si meg helt enig! Ei dame som virkelig kan håndtere skuta må jo være noe å satse på! hehe Dessuten er det ytterst sjelden man ser kløning når det er damer som tar jobben.. Men et hederlig unntak, riktignok ikke dama sin skyld. For noen uker siden, her på Herbern Marina kom det inn en seilbåt, det var 3-4 personer ombord, ei dame bak rattet, og en gubbe som skulle hoppe.. Gubben hoppet, men hang fast i noe, fikk seg nok ganske grei juling i sammenstøtet i brygga før han landet i vannet, virket noe pinlig berørt der han måtte ha hjelp for å komme opp igjen.. Og jeg klarte simpelten ikke la være å le. Sitér dette innlegget Link to post
glek Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Selvfølgelig slipper kona til når hun vil. Skulle bare mangle. Jo mere de får lov til å slippe til jo tryggere og dyktigere blir de. En betryggelse å vite at hun kan få meg til land på en trygg måte dersom jeg selv ikke er kapabel til å føre skipet. Dette er jo også en forsikring for meg selv.. glek Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 I Sonskilen er det nå så vanlig å se at kvinner både seiler fra båtplassen og legger til at jeg ikke lenger reagerer på dette - utover på en positiv måte. Når det er ei jente bak roret vet jeg at farten går rolig. Har enda ikke opplevd store bølger i havna når jentene seiler. Og jeg har noen timer bak meg i havna. Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 I mine forsikringsdokumenter står det noe om avkorting ved grov uaktsomhet. Så jeg stemnte Nei Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.