alidal Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 For de som skal, har tenkt/lyst på kanaltur i Europa, er det en grei måte å få kanalsertifikat via Dansk Seilunion Har tatt dette på nettet nå nylig og det er billig og greit. Her er forresten en link til plakat med diverse symbol/lys etc Det er forøvrig et sertifikat som er nødvendig på kanalene i Europa. Sitér dette innlegget Link to post
Catlina Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Har gått gjennom Holland på kanalene fra syd til nord et par ganger ,på siste turen fikk vi tilfeldig vite(av en svenske) at det fantes noe som het kanalkurs!!!Jeg har aldri blitt spurt om noe sertifikat av noe slag på kanalene,men det er kanskje flaks? Så vidt jeg vet kan man chartre kanalbåt i Frankrike uten noen som helst båtkompetanse? Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 5.September.2007 Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 Står vel det meste av det man trengerå vite her. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 5.September.2007 Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 Var på kanal ferie i svergie sånn cirka i 1998- Leide båt og hørte ikke et ord om noe bevis, hadde med en mann fra utleie selskapet de første 10 minuttene før han vinket og sa good luck you will fix this. Men mtye skjer jo på 5-6 år når det gjelder eu og regelverk Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Gunga Din Svart 5.September.2007 Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 i Sverige behöver man ikke noe kanalsertifikat.......det er nere på kontinenten! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Jon-Kåre Svart 5.September.2007 Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 i Sverige behöver man ikke noe kanalsertifikat.......det er nere på kontinenten! Fatter ikke hvorfor jeg skrev svergie når det var i frankrike jeg var på kanalferie, kan absolutt anbefales. At mange hadde trengt seg et kurs er det vel ikke tvil om men da mest i folkeskikk. Der var endel verdensmestre som jaget kjerring og unger trundt under slusing som man ble direkte flau over å se på Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
von Sneider Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Jeg skal til Tyskland og har leid båt på Saar og Mosel. Ringte til den tyske ambassaden i Oslo og de kunne fortelle at det ikke var nødvendig med CEVNI for nordmenn. Vi var ikke medlem i EU og det var ikke krav om kanalsertefikat i Norge så da slapp vi. Men om elevpolitet kan reglene like godt er jo en annen historie. I og med at Båtførerbevis er påkrevd i Norge må man ha med dette i Tyskland også. Dette i følge en hyggelig person ved anbassaden. Jeg spurte ikke om "Rhine Patent" men ut fra det jeg har lest er dette nødvendig på visse strekninger av Rihnen uansett! For enkelthets skyld bestiller jeg nettkurs for CEVNI fra Danmark, det kan jo ikke skade å ha det selv om det ikke er påkrevet. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Ørnen Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 ABC for kanal og elvetur Dette er en nyttig bok for alle som skal på tur på kanalene, her finner du antakelig alt du trenger å vite, skrevet i fjor og utgitt i år, koster ca 250, og vel verdt penga, jeg vet, jeg har kjøpt den! (Drømmen er å ta med Ørnen til Middelhavet) Sitér dette innlegget Link to post
von Sneider Svart 5.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 Da er både Kanal ABC og nettkurs fra Danmark bestillt. Ut fra det jeg kan lese om Rihn Patent må man ha fartstid på 16 turer eller noe slikt før man kan få det. Er det noen her som har vært ute på Rihnen? Skal egentlig ikke lenger enn Koblenz der Mosel renner ut i Rihnen så spørsmålet er vel ganske enkelt om hvor langt ut av Mosel jeg kan gå for å finne en marina i Koblenz der man kan overnatte før kursen settes oppover Mosel igjen. Noen som har vært i kontakt med Wasser-Polizei i Tyskland? Kan vel være smart å ta en telfon å få dette avklart. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.