Jump to content

Folk kan ikke kjøre båt .....

Ficher

Recommended Posts

Kjøp en liten robåt. Hold deg innaskjærs, helst i en molo. Ro litt. Når du kan det kjøper du deg en båt med 1 hk. Beveg deg uten for moloen, men ikke lengre enn at du kan ta tak i steinen med hånda. Når du har rammlet i vannet et par ganger kan du oppgradere igjen. Slik fortsetter du til du er klar for nordsjøen. :smash::lol::lol::lol:

Redigert av Bützfleth (see edit history)

Heisan Baatplassfolk :seeya:

Jeg har lest artikkelen i Rogalands Avis som ligger på link i innlegget fra Fischer. Man kan få hakeslepp av mindre! Når redningsinspektør Vaage i Hovedredningssentralen uttaler:

"Næringen har tatt tak i problemet, og ser ut til å innføre båtsertifikat",

så forteller det at redningsinspektøren ikke har fått med seg bakgrunnen for forslaget om å innføre obligatorisk båtførerbevis. Det er regjeringen og politikerne som tok tak i problemet og påla Sjøfartsdirektoratet å utrede innføring av et obligatorisk båtførersertifikat. Næringen (Båtbransjen) var i utgangspunktet negative og har senere brukt en hver anledning til å påpeke det de mener er feil og mangler i innstillingen fra arbeidsgruppen. Det har de selvfølgelig full rett til, men det blir jo helt feil å hevde at det er næringen som har vært pådriver i denne saken. I all ubeskjedenhet har nok KNBF spilt en langt mer aktiv rolle overfor politikere og myndigheter enn de halvhjertede innspillene som er kommet fra næringen. Jeg håper imidlertid at de øvrige opplysningene i artikkelen er mer etterrettelige enn det denne uttalelsen kan gi inntrykk av.

Hilsen Syvert :sailing:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
"Næringen har tatt tak i problemet, og ser ut til å innføre båtsertifikat",

Tja, det kan vel tolkes på flere måter.

Knbf og Redningsselskapet var jo representert i dette utvalget.

Ingen tvil om at behovet for båtsertifikat er blitt hauset opp i agurknyhetene av diverse i "bransjen".

Makan til opphausing og negativisering av båtfolket denne sommeren har vi aldri sett før !

Statistikk og forsikringsbransjen sier jo det motsatte.

Tydelig at det er vikarierende motiver og penga som rår her. Man ønsker mer i bevillinger.

Både Knbf og Redningsselskapet var i etterkant av utredningen kjappe med å etablere inntektsbringende kursvirksomhet.

Snakk om bukken og havresekken. :nonod:

Tja, det kan vel tolkes på flere måter.

Statistikk og forsikringsbransjen sier jo det motsatte.

Hovedredningssentralen i Sør-Norge har hatt 17 prosent flere sjørelaterte oppdrag første halvår i 2007 sammenlignet med de første seks månedene i fjor.

Mulig tallene fra Hovedredningssentralen er feil da.... Jeg har også blitt fortalt av de lærde her på foumnet at statistikken viser det motsatte av det som hevdes i media og fra "redningsaktører", men har ikke sett noe konkret statistikk her.... Men formoder du kan bidra litt her med oppklaring til den statistikken du referer til Mix.... den som viser det motsatte av et eller annet..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg har også blitt fortalt av de lærde her på foumnet at statistikken viser det motsatte av det som hevdes i media og fra "redningsaktører", men har ikke sett noe konkret statistikk her....

Sjøfartsdirektoratets ulykkesstatistikk:

Sitat: "Som en kan se har det for de fleste ulykkestyper vært positiv utvikling i tråd med trenden de siste fem år"

Spennende å se hva status blir for 2007.

Politiførstebetjent og politibåtfører Knut Huseklepp:

Han frykter at forslaget som nå ligger til høring hos sjøfartsdirektoratet vil være lite effektivt, men en pengemaskin for de som får ansvar for opplæring.

– Kompetansebeviset kan bli stor butikk, og det er klart mange vil gni seg i hendene og være med og pumpe ut kompetansebevis som gir lettjente penger, sier Huseklepp.

Som jeg sa, bukken og havresekken. :nonod:

Dette blir vel ikke straffeforfulgt siden det ikke foreligger noen anmeldelse vil jeg tro enkelt og greit...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Dersom bildet som følger artikkelen er representativt og Vaage har hold i sin påstand, så spørs det vel om ikke forsikringsselskapet ville vurdert en anmeldelse - eller politiet på eget initiativ, av almenpreventive hensyn. Det var vel noen millioner som stod på spill her?

Mitt tips er at dette kun er redningsinspektørens subjektive oppfatning.

mvh tuffff

Det jeg ikke skjønner er hvorfor premien på mine båtforsikringer ikke går kraftig opp, men faktisk til dels ned (!) når det er så ville vesten tilstander her på fjorden i følge forståsegpåerne i ytre Oslofjord? Noen fornuftige tanker rundt dette dere der ytterst i fjorden, og vel så det?

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Både Knbf og Redningsselskapet var i etterkant av utredningen kjappe med å etablere inntektsbringende kursvirksomhet.

Snakk om bukken og havresekken. :nonod:

Heisan,

Ikke vet jeg hvor du har dette fra. KNBF hadde tidligere en båtskole som vi drev i flere år. Nå samarbeider vi med KNS om kursvirksomheten og vi har definitivt ikke satt igang noen ny kursvirksomhet etter at forslaget om obligatorisk båtførerbevis kom. Redningsselskapet har også tidligere drevet kursvirksomhet, men de får eventuelt svare for seg selv.

Hilsen Syvert :headbang:

Det jeg ikke skjønner er hvorfor premien på mine båtforsikringer ikke går kraftig opp, men faktisk til dels ned (!) når det er så ville vesten tilstander her på fjorden i følge forståsegpåerne i ytre Oslofjord? Noen fornuftige tanker rundt dette dere der ytterst i fjorden, og vel så det?

[/quot

Og hvor har du det fra at "alle" i ytre Oslofjord mener det er ville vesten tilstander på fjorden :confused: Det er det ikke etter mitt syn, men så forventer jeg heller ikke null hekksjø i Vrengen sundet i felles ferien heller. Det neste som blir innført er nok sprengstoff handteringskurs for å kjøpe ligther og fyrstikker så vi blir helt dønn gjennomregulerte

Det jeg ikke skjønner er hvorfor premien på mine båtforsikringer ikke går kraftig opp, men faktisk til dels ned (!) når det er så ville vesten tilstander her på fjorden i følge forståsegpåerne i ytre Oslofjord? Noen fornuftige tanker rundt dette dere der ytterst i fjorden, og vel så det? :sailing:

Med fare for å få "pepper" for å drive med selvskryt, vil jeg bare nevne at Norske Sjø har to viktige oppgaver. Den ene er å tilby våre medlemmer en gunstig forsikring. Den andre er å bidra til å holde premiene nede i forsikringsselskapene. Det ville glede oss stort hvis vi har bidratt til det, slik at de som velger å forsikre i forsikringsselskapene kan få et enda bedre tilbud. I så fall har vi gjort jobben vår.

Vi jobber kontinuerlig med å bedre både premier og vilkår. Jeg takker for innspill her på Baatplassen som bl.a. fører til at vi vil ta opp dette med fri hjemreise med våre forsikringsgivere i London når vi møtes i slutten av oktober. Som dere kanskje vet, har vi også lagt inn ulykkesforsikring for skipper og besetning uten tillegg i premien.

Hilsen Syvert :sailing:

Og hvor har du det fra at "alle" i ytre Oslofjord mener det er ville vesten tilstander på fjorden :confused: Det er det ikke etter mitt syn,....

Jeg har ikke referert til "alle", men til "forstå seg påerne"! Hvem jeg da sikter til fremkommer ved litt lesing i diverse tråder her, men et lite hint så gjelder det f.eks Windyeier i Mosseregionen og Bavariaeier i nærheten av Brevikbroen (dette tatt på "husken"!)! Jeg mener selv at det er forholdsvis greit på fjorden "her inne" såvel som "der ute" og ferdes uten frykt for hverken liv eller lem! :wink:

Med fare for å få "pepper" for å drive med selvskryt, vil jeg bare nevne at Norske Sjø har to viktige oppgaver.

Selvskryt er velskryt! :wink: Hadde dere kunnet tilby de beste prisene og vilkårene så hadde jeg hatt alle mine forsikringer hos Norske Sjø, men så er ikke tilfelle. Dette hevder jeg etter å ha sjekket nokså grundig både priser og vilkår! :yesnod:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Selvskryt er velskryt! :wink: Hadde dere kunnet tilby de beste prisene og vilkårene så hadde jeg hatt alle mine forsikringer hos Norske Sjø, men så er ikke tilfelle. Dette hevder jeg etter å ha sjekket nokså grundig både priser og vilkår! :yesnod::sailing:

Nettopp! Akkurat! Da har vi kanskje gjort jobben vår likevel da? Selv om vi ikke kan gjøre alle til laks, som silda sa. Nå skal det jo noe til at Norske Sjø, som kun driver med fritidsbåtforsikring, skal kunne hamle opp med de store forsikringsselskapene, selv om vi gjør så godt vi kan.

Hilsen Syvert :cheers:

Nettopp! Akkurat! Da har vi kanskje gjort jobben vår likevel da? Selv om vi ikke kan gjøre alle til laks, som silda sa. Nå skal det jo noe til at Norske Sjø, som kun driver med fritidsbåtforsikring, skal kunne hamle opp med de store forsikringsselskapene, selv om vi gjør så godt vi kan.

Hilsen Syvert :cheers:

Jeg tror de fleste er villige til å betale mer for en GOD vare enn å spare noen kroner på en litt mindre bra vare. Så om deres forskring er bedre for båt enn " de andre" har så kan jeg ikke se noen grunn til å ikke gå for Norske Sjø.

Er så tilfellet?

Med fare for å få "pepper" for å drive med selvskryt, vil jeg bare nevne at Norske Sjø har to viktige oppgaver. Den ene er å tilby våre medlemmer en gunstig forsikring. Den andre er å bidra til å holde premiene nede i forsikringsselskapene. Det ville glede oss stort hvis vi har bidratt til det, slik at de som velger å forsikre i forsikringsselskapene kan få et enda bedre tilbud. I så fall har vi gjort jobben vår.

Vi jobber kontinuerlig med å bedre både premier og vilkår. Jeg takker for innspill her på Baatplassen som bl.a. fører til at vi vil ta opp dette med fri hjemreise med våre forsikringsgivere i London når vi møtes i slutten av oktober. Som dere kanskje vet, har vi også lagt inn ulykkesforsikring for skipper og besetning uten tillegg i premien.

Og det vil du ha oss til å tro? De to tingene du nevner, er ikke et mål innen forsikring. Det er midler for å nå målet: Å gi eierne best mulig avkastning på innskutt kapital. Det er vel sannheten når skallet skrelles av?

Redigert av Dreamer (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...