Syvert Svart 28.September.2007 Link til dette innlegget Svart 28.September.2007 Og det vil du ha oss til å tro? De to tingene du nevner, er ikke et mål innen forsikring. Det er midler for å nå målet: Å gi eierne best mulig avkastning på innskutt kapital. Det er vel sannheten når skallet skrelles av? Du får tro hva du vil, men jeg liker dårlig at du insinuerer at jeg farer med løgn og fanteri. Norske Sjø er ikke et vanlig "forsikringsselskap", men en forsikringsordning for medlemmer i KNBF og Norges Seilforbund. Du har helt rett i at forsikring ikke er "veldedighet", men vi er 3 ansatte som jobber både med KNBF og Norske Sjø. Vår samarbeidspartner, Fender Marine, tar seg av alt som vedrører poliser og skadebehandling. De er 4 ansatte og driver også med en rekke andre maritime virksomheter i tillegg til Norske Sjø. Ved å holde administrasjonskostnadene på et minimumsnivå har vi redusert premier og bedret vilkår etter beste evne. Vi arbeider som nevnt for ytterligere forbedring av tilbudet til medlemmene, både når det gjelder premier og vilkår. Men vi har tross alt ikke de samme ressursene som forsikringsselskapene, hvor båtforsikring bare er en liten del av virksomheten. På den annen side driver vi kun med båtforsikring og med båtfolk i både baug og hekk. Jeg håper imidlertid at du tror meg når jeg sier at det gleder oss stort hvis Norske Sjø kan bidra til at båtfolket får bedre tilbud og vilkår i forsikringsselskapene! Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
Anonym Svart 28.September.2007 Link til dette innlegget Svart 28.September.2007 Med fare for å få "pepper" for å drive med selvskryt, vil jeg bare nevne at Norske Sjø har to viktige oppgaver. Den ene er å tilby våre medlemmer en gunstig forsikring. Den andre er å bidra til å holde premiene nede i forsikringsselskapene. Det ville glede oss stort hvis vi har bidratt til det, slik at de som velger å forsikre i forsikringsselskapene kan få et enda bedre tilbud. I så fall har vi gjort jobben vår.Vi jobber kontinuerlig med å bedre både premier og vilkår. Jeg takker for innspill her på Baatplassen som bl.a. fører til at vi vil ta opp dette med fri hjemreise med våre forsikringsgivere i London når vi møtes i slutten av oktober. Som dere kanskje vet, har vi også lagt inn ulykkesforsikring for skipper og besetning uten tillegg i premien. Hilsen Syvert Norske Sjø fremstår som et lite attraktivt tilbud, med priser og vilkår langt dårligere enn selskapet jeg har valgt i dag. Jeg håper virkelig dere jobber for å bedre både premier og vilkår, det er nemlig nødvendig. Forøvrig vil jeg presisere at både KNBF og redningsselskapet i høyeste grad er å anse som næring, og således er en del av den tidligere omtalte næringen. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 28.September.2007 Link til dette innlegget Svart 28.September.2007 Men vi har tross alt ikke de samme ressursene som forsikringsselskapene, hvor båtforsikring bare er en liten del av virksomheten. På den annen side driver vi kun med båtforsikring og med båtfolk i både baug og hekk. Følger ikke helt logikken din; siden dere kun driver med båtforsikring så burde dere vel være veldig gode på det, eller helst best? Hvis dere ikke er gode nok, eller bedre enn konkurrentene hvordan har dere da "livets rett" som forsikringsselskap? Tviler også på at de andre selskapene, som dere konkurrerer med, driver noen form for kryssubsidiering av avdelingen for båtforsikring, eller? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
SveinHa Svart 28.September.2007 Link til dette innlegget Svart 28.September.2007 Norske Sjø fremstår som et lite attraktivt tilbud, med priser og vilkår langt dårligere enn selskapet jeg har valgt i dag.For min del er Norske Sjø er svært godt alternativ. Begge mine to siste båter har dramatisk lavere premie i NS enn i andre selskap jeg har sjekket opp, inkludert der jeg har hus, hytte, innbo, 3 biler og litt småknask til... Har også hatt en forsikringsskade og oppgjøret var raskt og greit. Forsikringspremie ser for meg ut til å være beregnet etter tombolametoden, noen får god pris en plass og dårlig andre plasser og det ser nokså tilfeldig ut hvem som får hva og hvor Hva folk mener, tror og synes om antall assistanser på sjøen er fullstendig uinterressant så lenge vi har fasiten i statistikken (ref. link i Oterens innlegg #9). Kan godt forstå at enkelte blir frustrerte over nybakte båtførere med større lommebok enn forstand og for min del ønsker jeg obligatorisk opplæring i en eller annen form velkommen Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Dreamer Svart 28.September.2007 Link til dette innlegget Svart 28.September.2007 Du får tro hva du vil, men jeg liker dårlig at du insinuerer at jeg farer med løgn og fanteri. Norske Sjø er ikke et vanlig "forsikringsselskap", men en forsikringsordning for medlemmer i KNBF og Norges Seilforbund. Jeg tror ikke du farer med "løgn og fanteri". Men jeg tror ikke at de som driver business, samtidig driver veldedighet (hvilket vi heller ikke forventer). Man driver forretning for å tjene penger. Og jeg ser ikke noe galt med det! Det skulle bare mangle at man ikke skulle tjene penger! Men når man innen forsikring (og alle andre bransjer) forteller at man setter ned prisen for å "hjelpe" kundene, tror jeg ikke det er sannheten. Jeg tror både du og andre ville tjene på å være så ærlig som å si at når du setter ned prisen, er det for å få flere kunder, og derved tjene mer penger! Å bli bedre og billigere enn konkurrentene, det er det som gir nye kunder, ikke fine ord. Forsikringsselskapene har i disse tider enorme overskudd. Det burde absolutt være mulig å konkurrere på pris i det markedet? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 28.September.2007 Link til dette innlegget Svart 28.September.2007 Mitt intrykk (det er noen år siden jeg sjekket dette) er at Norske Sjø har konkuransedyktige priser. Ikke nødvendigvis billigst for alle, men helt greie priser for folk flest. Det kunne jo vært greit å kommet med noen eksempler som beviser det motsatte? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 28.September.2007 Link til dette innlegget Svart 28.September.2007 T.......viler også på at de andre selskapene, som dere konkurrerer med, driver noen form for kryssubsidiering av avdelingen for båtforsikring, eller?....... Jeg forsikret båten min i IF i våres for kr 70 000 (Tora). Jeg har en totalforsikringspolise hvor det ellers inngår hus, innbo, bil og reise. Resultatet ble at totalpremien gikk NED pga. rabatt for flere forsikringer. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Mouche Svart 28.September.2007 Link til dette innlegget Svart 28.September.2007 Min Morgan (skjærgårdsjeep type) ville kostet 10 % mere i Norske Sjø, mens seilbåten er omtrent samme pris. "Problemet" er at siden seilbåten er så gammel (1993) så måtte jeg også ha hatt en besiktigelse av båten med den kostnad/tid det ville tatt. I tillegg så måtte jeg vel også ha vært/betalt medlemsksap i KNBF? Jeg kunne også ha forsikret seilbåten gjennom Nordic Insurance/OwnersBuy/Codan Forsikring AS til en pris som er 30% under Norske Sjø, men valgt allikevel å ta den også i Gjensidige. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Ben Sin Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 Ikke nødvendigvis billigst for alle, men helt greie priser for folk flest. Er det noen som kan hjelpe meg med å forklare hvem som er folk flest?? Har såvidt hørt dette uttrykket i høstens valgkamp også. Det er åpenbart ikke meg det gjelder. Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 Jeg sjekket Norske Sjø for min båt, og kom ut med kroner 6961,- og i tillegg kommer 400 kroner i besiktigelse som er gydlig i 5 år, fordeler jeg disse kostnadene over 5 år så blir det 80 kroner i året... medlemskapet i knbf har jeg uavhenig om jeg er forsikret der eller ei... I dag betaler jeg vel rundt 9000 i Sperbank 1, med en oppgradet kasko del om jeg ikke husker helt feil (har ikke lest vilkårene i på en stund så jeg husker ikke de.. ikke har jeg lest vilkårene i Norsk sjø heller så jeg vet ikke der heller (vilkårene må settes opp mot hverandre)... men prisen i Norske sjø er vel rundt 2000 kroner rimeligere enn hva jeg betaler i dag, gjelder for 12 måneder bruk selvsagt i begge selskap... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Messy Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 I følge TrygVesta oppleves situasjonen som følger: Også denne sommeren har fritidsbåtfolket hatt en fin sesong med gunstig utvikling i skadefrekvensen. Dette kan TrygVesta slå fast etter gjennomgang av skadesituasjonen for fritidsbåter hittil i år.Dette til tross for tidenes største båttetthet i Norge, og det står i klar kontrast til all svartmalingen mange har kommet med når det gjelder båtsesongen 2007. På sjøen kan enhver skade utvikle seg til å bli dramatisk. Slike situasjoner har nok oppstått for enkelte i år også, men generelt sett har sesongen 2007 så langt hatt en gunstig skadeutvikling for fritidsbåter. De siste årene har vi opplevd en stadig bedring i skadesituasjonen og denne utviklingen har fortsatt og er svært gledelig. (Pressetalsmann Roald Stigum Olsen i TrygVesta) Hvorfor er forsikringsbransjen så positive i forhold til tingenes tilstand? I følge KNBF, Redningsselskapet og Politiet oppfører båtfolk seg verre enn noen sinne. Hva er årsaken en slik forskjell i virkelighetsopplevelse? Forsikringsselskaper burde jo være de fremste til å presse frem obligatoriske førerbevis, mer politi på sjøen og andre restriksjoner? Er det slik at de som hyler verst har økonomisk eller annen egeninteresse i innføring av restriksjoner og overvåkning? Sitér dette innlegget Det går en hårfin grense mellom etikk og seigpining. Link to post
SveinHa Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 (redigert) Hva er årsaken en slik forskjell i virkelighetsopplevelse?... Er det slik at de som hyler verst har økonomisk eller annen egeninteresse i innføring av restriksjoner og overvåkning? Tror nok det er innertieren ja. Er du prostituert nok produserer du argumenter som passer med det du vil oppnå og resultatet blir forvirring. Forvirringen svekker alle argument, også de rigtige, som igjen kan være gunstig i "din" sak ... Redigert 29.September.2007 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Slagskibet Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 I følge TrygVesta oppleves situasjonen som følger:Hvorfor er forsikringsbransjen så positive i forhold til tingenes tilstand? I følge KNBF, Redningsselskapet og Politiet oppfører båtfolk seg verre enn noen sinne. De er vel positive fordi de får mere inn i form av premie enn det de betaler ut i erstatninger og reparasjoner pluss at inntjeningen antagelig er iht hva de ønsker. Politiet og Redningsselskapet ønsker at det er ille så de kan få økte bevillninger. KNBF har jo bare edle hensikter de vel ? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 Det har også vært diverse uttalelser fra bl.a. politiet som påpeker at det faktisk ikke er så ille som "enkelte" hevder, selv ikke her inne i Oslofjorden! Men videre diskusjon om dette overlater jeg til kverulantene, som vi sier i Bamble, for nå har jeg fått sagt det jeg har å si! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
EIRINA Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 (redigert) Vi må huske på at de fleste båtene ute er i mellom 10 - 25 fot store og ligger i prisnivå som varierer i fra 10 000 og opp til 800 000 det er i denne gruppen de fleste skadene kommer noe som er naturlig med hensyn til at dette er den største gruppen så hvis du vil ha en billig forsikring i denne klassen må du ha gode forsikrings avtaler (totalkunde) i de fleste store selskaper. Men ikke i norske sjø for de forsikrer bare båten din ikke huset bilen reise etc. vi har forhørt oss rundt nå og funnet ut at for oss og vår båt var Norske sjø 1000 dyrere enn if men hvis vi ikke hadde vært totalkunde i if ville den ligget på kr 1850 kr mere i If enn norske sjø. Så det med forsikringer er som et mine felt man må trå varsomt for og ikke falle i de grubene som er. Bruk god tid nå i Vinter og hør med flere selskap hva de kan tilby. Redigert 29.September.2007 av tassen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 .....så hvis du vil ha en billig forsikring i denne klassen må du ha gode forsikrings avtaler(totalkunde) i de fleste store selskaper. Tja, hvis du ser mitt innlegg #33 så viser jeg her til en eneste enkeltstående forsikring i nordens 3de største forsikringsselskap Codan Forsikring AS, som ligger 30% under Norske Sjø og tilsvarende under hva jeg betaler hos Gjensidige og der har jeg rabatter i bøtter og spann! Forsikring er en "jungel" og premier og vilkår endrer seg hyppig så mitt råd til alle er å gå igjennom sine forsikringer hvert år. Å tro at lojalitet til et selskap lønner seg anser jeg som naivt. Men enhver får gjøre som de selv vil. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
EIRINA Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 Tja, hvis du ser mitt innlegg #33 så viser jeg her til en eneste enkeltstående forsikring i nordens 3de største forsikringsselskap Codan Forsikring AS, som ligger 30% under Norske Sjø og tilsvarende under hva jeg betaler hos Gjensidige og der har jeg rabatter i bøtter og spann! Forsikring er en "jungel" og premier og vilkår endrer seg hyppig så mitt råd til alle er å gå igjennom sine forsikringer hvert år. Å tro at lojalitet til et selskap lønner seg anser jeg som naivt. Men enhver får gjøre som de selv vil. kjøper den Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 For å fleipe litt... Med fare for å få "pepper" for å drive med selvskryt, vil jeg bare nevne at Norske Sjø har to viktige oppgaver. Den ene er å tilby våre medlemmer en gunstig forsikring. Den andre er å bidra til å holde premiene nede i forsikringsselskapene. Er ikke DET et og samme poeng da? Gunstig = Billig / rimelig? ... Selv om vi ikke kan gjøre alle til laks, som silda sa. NTjaaa... Akkurat DET var det vel VårHerre som sa, da han SKAPTE silda (i skapelsens øyeblikk) eller? kjøper den Jeg også! Men selskapene har begynt å samarbeide om dette "problemet" (forsikringsflyktninger). (Påstand) Prøver du å skifte selskap i dag, er det flere selskaper som undersøker hvor du hadde forsikringen sist OG HVOR LENGE du hvar forsikret der... Noe jeg sjøl erfarte etter siste forsikringsgjennomgang for et par-tre år siden. Noen andre som har erfart slikt "spill"? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Mouche Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 Noen andre som har erfart slikt "spill"? Nei, aldri opplevd, og jeg bytter stadig vekk! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Laholm Svart 30.September.2007 Link til dette innlegget Svart 30.September.2007 Jeg, eller rettere, finansministerein i heimen, har med ujevne mellomrom en gjennomgang av ulike selskapers tilbud i forhold til pris, og det har ført til at vi har endret selskap noen ganger. Når Syvert, med full angivelse av hjemmehanv (KNBF) lovpriser effekten av egen "ordning" (nyansen i forhold til "selskap" er for meg syltynn), er han da ute og driver reklame for kommersiell virksomhet? Hva er skipsrådets vurdering her? (Det ville selvsagt vært enda verre hvis Syvert ikke anga hjemmehavn, men de fleste av oss kjenner vel den etterhvert) Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Bitteliten Svart 30.September.2007 Link til dette innlegget Svart 30.September.2007 (redigert) red. gidder ikke... Redigert 30.September.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 30.September.2007 Link til dette innlegget Svart 30.September.2007 (redigert) Ignorance is sometimes misinterpreted as a synonym of stupidity, and is as thus often taken as an insult. Så hårsår er ikke jeg, men kanskje det er det du mener? Og vi driver vel ikke med sånt her på forumet, gjør vi vel? Lagt til/redigert; ser at du har slettet ditt innlegg Bitteliten, skal jeg gjøre det samme? Redigert 30.September.2007 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.