Jump to content

Bayliner 2655 med 2,8ES 200 hk, planer ikke

Siriussss

Recommended Posts

Med turbotrykk på 1,6 skulle motoren egentlig gått veldig bra, for ei stakket stund... Jeg er nesten fristet til å tippe defekt eller sliten turbo, kontrollert av en defekt eller misvisende turbotrykksmåler. Ta av innsug eller eksosbend, og kontroller at turbinen snurrer lett. Se samtidig etter unormaliteter i turboen. Skift olje før noe annet gjøres.

- Bruker motoren olje?

- Er det noen unormale lyder?

- Er det noe unormal røyk?

- Kan registerkjedet ha hoppa over et trinn?

- Kan dieselpumpa ha flytta seg ei tann?

- Er kompresjonen jevn, og innenfor toleransen?

- Er det kontrollert innretting av motor og drev i nyere tid?

- Holder drevet på å gå i stå?

Så lenge motoren har korrekt kompresjon, kjøling og smøring, og får den dieselen den skal ha i riktige mengder på korrekte tidspunkter, samt levert luft inn og kvitta seg lett med eksosen igjen etterpå, kan jeg ikke forstå annet enn at alt er i den skjønneste orden.

Kjøp større motor. FNM 90-hester anbefales. :lol:

:cheers:

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Det var et nytt modellskifte i 2000 også, hvor bredden ble øket med 30 cm. Tror disse ble levert med en 190 hk VP-diesel motor som minste alternativ i Norge. I USA har den nok ikke blitt levert med noe mindre enn Mercruisers 5.0 L på 220 hk.

Jeg tipper at den er marginalt motorisert som den er, og at 2 mnd på sjøen har lagt på litt vekt og groe på bunn, drev og propeller slik at den ikke planer med 4 voksne lenger.

Det var et nytt modellskifte i 2000 også, hvor bredden ble øket med 30 cm. Tror disse ble levert med en 190 hk VP-diesel motor som minste alternativ i Norge. I USA har den nok ikke blitt levert med noe mindre enn Mercruisers 5.0 L på 220 hk.

Jeg tipper at den er marginalt motorisert som den er, og at 2 mnd på sjøen har lagt på litt vekt og groe på bunn, drev og propeller slik at den ikke planer med 4 voksne lenger.

Har en bekjent med bayliner 2855 med denne motor og det går helt fint selv om toppfarten ikke er høy :blush:

Maxum 4100 scb, Chenette III

• 6 år senere...

Hei Siriusss.

Jeg har en bayliner 2655 1998 mod båt med 2007 mod 2,8 es motor på 200hk. jeg synes ikke den er undermotorisert, mener det er rett motor til båten. Den drar lett opp i plan med 4 personer i båten, og har 28-29 knop toppfart og 24-25 marsfart. Har 3400 omdr på toppfart, men skal vel ligge på 3800 omdr. Jeg har litt tung propell vil jeg tro....så årsaken er helt sikkert ikke att du har for liten motor,

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...