Jump to content

Lime aluminium til tre

Bützfleth

Recommended Posts

Ett par ting til "vindu-prosjektet" ditt. For å få festet vinduet under herding av limet benytter du samme type tape som de som skifter frontruteglass på biler, dette er mer enn godt nok til å hindre vinduet i å "skli" nedover. Når det gjelder alt annet enn kontaktlim samt "hot-melt" er kontakt-trykk det som skal til. Du slipper med andre ord å "presse".

Så til problemet ditt med lekkasje. Jeg kan anbefale deg et helt suverent produkt som benyttes sammmen med den gamle pakningen for å hindre lekkasje til nermest evig tid. Produktet heter Terostat 2759 og benyttes av de flaste caravan-verksteder. Dette er en en-komponent butyl som forblir elarstisk, altså, ingen herding. Du får kjøpt det i 310ml. patroner (samme som Sika`n du har benyttet). Dette produktet minner om tyggegummi og er grå i farge.

Fremgangsmåte: Alumimiumsrammene er antagelig skrudd sammen fra innsiden, skru ut skruene, fjern rammen og fyll den med Terostat 2759. Skru rammen tilbake på plass og fjern overskytenede masse. Fyll godt på med masse slik at det tyter godt ut, massen er meget enkel å fjerne etter ca 15 minutter. Når du får med deg litt av massen med fingerne benytter du denne klumpen å dytter den mot den massen du skal fjerne, da følger den lett med og til slutt har du en stor klump i hånden :smiley:

Terostat 2759 inneholder litt løsemiddel og det er når dette har fordampet etter ca 15 minutter at du enkelt fjerner overskytende.

Jeg gjorde samme jobb på en Marex 2300 DC og det ble et supert resultat ! (i min tidligere jobb leverte jeg dette produktet til de fleste caravanverksteder som benytter det til reparasjon og tetning på de fleste plasser på en campingvogn.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Ett par ting til "vindu-prosjektet" ditt. For å få festet vinduet under herding av limet benytter du samme type tape som de som skifter frontruteglass på biler, dette er mer enn godt nok til å hindre vinduet i å "skli" nedover. Når det gjelder alt annet enn kontaktlim samt "hot-melt" er kontakt-trykk det som skal til. Du slipper med andre ord å "presse".

Ah, skjønner. Var litt skeptisk til hvordan jeg skulle få dette til.

Så til problemet ditt med lekkasje. Jeg kan anbefale deg et helt suverent produkt som benyttes sammmen med den gamle pakningen for å hindre lekkasje til nermest evig tid. Produktet heter Terostat 2759

Takker for tipset. Skal sjekke dette. thumbsup.gif

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...