johnson_90 Startet 22.Januar.2004 Link til dette innlegget Startet 22.Januar.2004 Hei alle sammen. Vurderer å kjøpe trimplan til min selco 18. helplaner med v-bunn. Er det noen som har erfaring med trimplan på denne type båt.Motoren er en 70 hk uten trim/tilt. Ser at biltema har en til 2990.- noen som vet om denne duger.Kjører stort sett i rolig farvann. men det er en tung båt (ca 700 kg)og motoren er ikke "overdimensjonert" Blir evt toppfart forbedret ? Det koster jo en del,så det er dumt å kaste bort tusenlapperpå noe jeg kanskje ikke trenger. Sitér dette innlegget Link to post
Trond J Svart 22.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2004 Vet ikke hvordan biltema sine trimplan er men tror kanskje jeg ville ha vurdert Bennet eller lignede fra kjente og velprøvde trimflaps og de koster ikke så mye mer heller.Nei du får ikke større toppfart men den vil jo plane fortere ved bruk av flaps.Ved litt feil plassering av last og folk kan det jo kompenseres ved trimflaps og du kan jo holde båten lengre i plan på lavere turtall da. Hilsen Trond J Sitér dette innlegget Trond J Fjord boat club Link to post
Arvid_A Svart 23.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2004 Hei! Her på denne tidligere linken finner du mer om emnet. https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...;num=1074086279 Hilsen Arvid_A Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.