hermansen Startet 27.September.2007 Link til dette innlegget Startet 27.September.2007 Store deler av fordekket på min båt er av typen "antiskli". Det er en tanke vanskelig å bruke vanlig voks her fordi det ikke kan poleres på vanlig måte. Men det skal vistnok finnes en egen type tyntflytende voks for bruk på denne type overflater på gelcoaten. Noen som har brukt slike og har noen navn/merker de kan anbefale ? /Øystein Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 28.September.2007 Link til dette innlegget Svart 28.September.2007 Har lurt på det samme.... Er jo masse "antiskli" på båten min. Ingen som vet?? Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Hydrox Svart 28.September.2007 Link til dette innlegget Svart 28.September.2007 Eneste løsningen jeg ser for meg på dette er å smøre på voksen med en myk børste. Overskuddet går sikkert an å vaske vekk med noe mild såpe som ikke tar voksen og børste. Har tenkt å gjøre dette på min egen båt men er ikke kommet så langt ennå. Alternativet er å hyre inn noen polakker som kan polere antisklien med Q-tips... Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 (redigert) Men det skal vistnok finnes en egen type tyntflytende voks for bruk på denne type overflater på gelcoaten. Noen som har brukt slike og har noen navn/merker de kan anbefale ? Er det voks du er ute etter, er ikke dette noe problem. Würth hard voks har jeg selv brukt på antiskli belegget. Det kan jeg trygt anbefale. Lett å påføre. Lett å fjerne. Resultatet blir en skinnende overflate uten rester av voksen. Ellers kan du jo gjøre som 98% av båtplassens brukere. Lete opp ett eller annet jalla produkt på Biltema....... Virker sikkert kjempebra..... Ben Sin Redigert 29.September.2007 av Ben Sin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 På de antiskli banene på båten brukte vi poler voks for campingvogn vi kjøpte den på campinggården på lierstranda der hvor den gml bomstasjonen lå Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 Sist jeg var på Maritim (i Arendal) endte jeg med å kjøpe Hempel-voks, men før jeg kom dit leste jeg en del av baksidene på flaskene, og jeg mener bestemt en av baksidene beskrev at det var spesielt egnet på "antiskli" overflater og andre områder hvor man ikke fikk polert ordenlig. Mener at dette var noe som skulle blandes med vann og deretter "vaskes" på og skylles av. Husker ikke navn eller merke, men det finnes (om jeg erindrer riktig) en variant som er egnet også for slike antiskli områder. Selv bruker jeg vanlig polish og vanlig voks og synes det blir greit nok. Litt glatt noen dager, men så er det tilbake til det normale. Sitér dette innlegget Link to post
koh Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 Hei ! Jeg bruker maxwax Hardglans voks #1582 http://www.toppfritid.no/baat/baatutstyr/B...tilbud_2007.htm Påfører med klut, og børster etterpå. -koh Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 Dreier denne diskusjonen seg om hvordan man får det rent i soner med antisklibelegg eller hvordan beskytte denne mot "møkk", men uten at denne blir farlig glatt? For det er vel viktig at det ikke er glatt der man nettop skal gå for å ikke miste fotfestet. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
tom-ass Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 Dreier denne diskusjonen seg om hvordan man får det rent i soner med antisklibelegg eller hvordan beskytte denne mot "møkk", men uten at denne blir farlig glatt? For det er vel viktig at det ikke er glatt der man nettop skal gå for å ikke miste fotfestet. Å vokse båten for å gjøre den blank, ren, samt lokke porene i geo'en! Men uten at det skal bli glatt! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Mouche Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 Og det oppnår man med blank hard voks? Jeg trodde at gelcoaten da ble blank nettop for at møkka ikke så lett skal feste seg og at det ville gå utover fotfestet, men greit! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Lars O Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 Er det voks du er ute etter, er ikke dette noe problem. Würth hard voks har jeg selv brukt på antiskli belegget. Det kan jeg trygt anbefale. Lett å påføre. Lett å fjerne. Resultatet blir en skinnende overflate uten rester av voksen. Ellers kan du jo gjøre som 98% av båtplassens brukere. Lete opp ett eller annet jalla produkt på Biltema....... Virker sikkert kjempebra..... Ben Sin Jobber du hos Würth, Ben Sin? Sitér dette innlegget Link to post
Lady H Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 Jeg bruker vanlig bonevoks for gulv. Dette medfører at dekket blir glatt den første tiden, men er lett å holde rent. Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 Ser koh bruker MaxWax hardglans på sklibelegget. Dette er en ypperlig voks hvor jeg har spesielt gode erfaringer på skrogsider og påføring med maskin. Har ikke hatt samme gode erfaringen på overbygg og spesielt ikke på sklibelegget. Det setter seg for mye skitt i voksen fra sot i regnvannet. Jeg har båten liggende på sjøen hele året. Stavangeregionen ligger over landsgjennomsnittet når det gjelder nedbør, så vi får mye skitt på båtene vårene. Min erfaring er, uansett hilken antropologisk kategorisering BenSin måtte ha om Biltema-produkter, at gelcoat cleaneren deres er fin til å rense sklibelegget med. Jeg pøser på rikelig. Bruker så en stiv skurekost og skurer opp skitten. Tørker deretter bort så mye av gelcoat cleaneren som mulig. Til slutt polerer jeg med morgendagens teknologi - gelcoat nanoformering. Ypperlig glans og varighet. Sklibelegget blir heller ikke spesielt glatt av behandlingen og det holder seg rent lengre enn ved voksing. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
seilærn Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 Ellers kan du jo gjøre som 98% av båtplassens brukere. Lete opp ett eller annet jalla produkt på Biltema Jeg brukte et biltema-jallaprodukt; Flytende hardvoks for båt. Det var bare å pøse på, la det tørke litt og gå over med polerklut... Fungerte bra til en brøkdel av prisen Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 30.September.2007 Link til dette innlegget Svart 30.September.2007 Arnstein: Til slutt polerer jeg med morgendagens teknologi - gelcoat nanoformering. Ypperlig glans og varighet. Sklibelegget blir heller ikke spesielt glatt av behandlingen og det holder seg rent lengre enn ved voksing. -------------- Hvilken/hvilket merke bruker du ? hvor kjøper du dette ? Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Arnstein Svart 30.September.2007 Link til dette innlegget Svart 30.September.2007 Du kan lese mer om gelcoat nanoformering her. Jama Marina selger dette også. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Ben Sin Svart 30.September.2007 Link til dette innlegget Svart 30.September.2007 (redigert) Jobber du hos Würth, Ben Sin? Neida, jeg bare svarte på dette spørsmålet: Store deler av fordekket på min båt er av typen "antiskli"................... Noen som har brukt slike og har noen navn/merker de kan anbefale ? Og siden jeg også har mye antiskli som er vanskelig å holde ren og pen, og endelig har funnet et produkt som jeg synes fungerer bra, svarte jeg. Ben Sin Redigert 30.September.2007 av Ben Sin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 30.September.2007 Link til dette innlegget Svart 30.September.2007 Helt enig med deg jeg Ben Sin, ang Würth sine produkter. Men jeg må nok tilstå at jeg jobber der Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 12.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 Jeg bruker hardvoksen til MaxWax, enkel å påføre- la tørke ca 1 time. Bareå tørke av (må jobbe litt, men ikke mye) Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.