Jump to content

QMI - Motor forbedrings middel ?

halldor

Recommended Posts

Hei!! :flag:

Jeg er ny på denne "forum" siden.

Jeg har en gammel men god 120 HK FORD i min Marex Friendship. :yesnod:

Har hørt om - QMI - forbedrings middel for motorer.

Dette middelet skal visst være bra for å øke bl.a. effekten på motoren samt

minske slitasjen og forlenge levetiden på motoren .

Dette hørest jo nesten utrolig ut .

Noen som kjenner til eventuelle "senskader " eller andre gode/dårlige erfaringer?

Halldor

Hei halldor og velkommen til Båtplassen :cheers:

Der er skrevet mye om QMI på Båtplassen, ta et søk så dukker f.eks. denne tråden opp.

Jeg har gjort meg mine egne erfaringer og de kan du lese om på hjemmesiden min.

Senskader har jeg aldri hørt om men derimot en masse negative omtaler fra folk som ikke har brukt QMI.

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner
Har hørt om - QMI - forbedrings middel for motorer.

Dette middelet skal visst være bra for å øke bl.a. effekten på motoren samt

minske slitasjen og forlenge levetiden på motoren .

Halldor

Hei og velkommen som medlem på BP.

Jeg er av dem som har latt seg friste av å bruke QMI produkter. Målet var å få redusert oljeforbruket på bilen.

Bilen, en Honda Civic 1,4 1996 mod, hadde passert 200000 km. Oljeforbruket har de siste årene steget og jeg ville derfor gjøre et forsøk med QMI motorbehandling for å se om dette kunne hjelpe med å redusere oljeforbruket.

Etter å ha målt oljeforbruk en tid, ble QMI motorbehandling fyllt på motoren. Etter at har bilen fikk QMI motorbehandling gikk oljeforbruket gradvis ned. Da bilen hadde gått over 5000 km etter påfyllingen, målte jeg halve oljeforbruket i forhold til det som var før behandlingen. Har nå kjørt ytterligere 5000 km og oljeforbruket er nå enda et hakk lavere.

Effektøkning på motoren har jeg ikke undersøkt, det var heller ikke noe ønske i denne sammenhengen. Det er ikke registrert noen negative effekter av QMI-behandlingen.

:seeya:

Var i grunnen bekymret for det samme på grunn av historier som gikk ved bruk av et stoff som ble brukt på 60 tallet.

For min del var det ikke så mye annet å gjøre enn å ta sjansen på at oljeforbruket vill reduseres. Jeg fyllte ikke olje hver gang jeg fyllte bensin, men det føles slik. I dag er oljeforbruket minimalt og jeg er svært fornøyd med behandlingen. Hadde dette ført til glatte sylindre, ville nok helt sikkert oljeforbruket vert et annet i dag.

Ta kontakt med Wellcraft (leverandør) her på BP, han svarer mer utfyllende på ting du lurer på.

:sailing:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...