Jump to content

Båt fra Mallorca... ENDELIG

Hansa666

Recommended Posts

Hei!

Ja, da er min Sea Ray solgt, gikk etter 3 dager på Finn.no, og en ny båt er kjøpt inn. Denne gangen var det på tide å hoppe over noen fot for å slippe ulme blikk fra fruen pga. dårlig plass.

Valget falt på en Sunseeker San Remo 93 mod, som i morgen tidlig skal kjøres fra Mallorca til Barcelona. Derfra fraktes den med trailer til Amsterdam, for å bli fraktet til Bergen med båt. :cheers:

Går rundt med de STØRSTE sommerfuglene i magen om dagen :yesnod: Har vært å testet båten, så alt er på stell og ruen er begynt å komme på gli...... Hun mente at et påbygg på huset var bedre invisterte penger men.......

Det er faktisk en god del jobb med en slik import, men gjør det glatt igjen :flag: Det er ikke så at man sparer så mye, men du får lettere tak i akkuratt den "rette" båten.

Så når den kommer om en uke, skal den på land for å klargjøre den for bruk på vestlandet.... ÅÅÅÅÅÅ hvor jeg gleder meg :cheers:

Hei!

Skal prøve å svare litt på spørsmålene :)

Ettersom båten lå på Mallorca, ble den kjørt inn til Barcelona i går. Dette fikk jeg eieren til å gjøre. Kostnaden ved å sende en båt med trailer på fergen fra Mallorca til Barcelona er svinedyrt.. :smash: Snakker om ca 5.000 euro :cryin: Frakte den båtveien, er langt mindre kostbart, 7-800 euro.

Videre avtalte jeg med Port Forum, at den kunne ligge der til i dag OG at de heiser den på lastebilen. Frakt med lastebil er 5.000 euro til Amsterdam, og det er firmaet Van De Wetering som utfører transporten.

Frakten fra Amsterdam til Bergen utføres av Sea Cargo og koster NOK 35.000. Da blir den lastet på en båt og fraktet rett hjem til meg.

Alle priser er eks.mva, da du må betale mva av hele fraktbeløpet+++++.

Erfaringer:

Du må reise ned for å sjekke båten

Ikke tro at transportfolkene gjør jobben sin, du må selv følge opp.

Eks. måtte båten ligge i Barcelona = avtale med en dårlig snakkende spanjol om leie av båtplass, kran kostnader+++++ betalingsmåter+++

Masse telefoner til Spania, ha god tid :sailing:

Endret.

Få selger til å stå for transport til Amsterdam inkludert i prisen du betaler for båten. de har ofte bedre dealer enn vi, samt de snakker språket.....

Papirer.

Ettersom Sunseeker er produsert i england, trenger man ikke CE godkjenning.

Papirer på reisen er orginal faktura og reg. papirer fra det landet båten er registrert i.

Sørg alltid for et ekstra sett som ligger i båten, og ett sett som ligger utenfor til transportør.

Vi får se hva fremtiden bringer når det gjelder ny båt, MEN nå skal i hvertfall denne båten på land for å bli oppgradert med webasto, overhaling av drev og motor +++++ har man 4 barn hjemme så trenger man ett sted å rømme til :smash:

Og til slutt, bilde av båten :cheers:

san_remo35.jpg

Redigert av Hansa666 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...