Jump to content

Feil spline på 280 drev

KSE

Recommended Posts

Har satt inn ny motor i båten (Fjord 21 W), en AQ 260. Kjøpte meg også nytt/gammelt 280 drev med riktig utveksling, 1,61:1. Og alt gikk etter planen. Helt til jeg fant ut at jeg hade grov spline på drev (knuteleddet) og fin på motoren.....

Man lærer så lenge man lever. Og når det gjelder mekking på båt, er det spesielt mye å lære har jeg følelsen av!

På Volvo koster ny knute kr 5000,- Men det som er enda verre er at den knuten de selger til 280 (og 290) drev passer ikke på 280 drevet....(!)

Det bygger mer enn det orginale og tar faktisk i godset på 280 drevet. Utrolig!

Det skulle ikke være noen som har et knuteledd for 280 drev med fin spline liggende vel....? :rolleyes:

Akslingen som går inn på svinghjulet koster visstnok kr 6.000,- ( har ikke sjekket dettte selv, men fikk det opplyst av en annen med de samme problemene)

Er masse brukt å få tak i. Både knuter og svinghulshus. Kan du ikke være litt på utkikk etter det da? Burde egentlig ikke tape en krone på det. Kjøp det du trenger, bytt over, og sett det andre tilbake og selg igjen. Sjekk blocket, finn og ebay.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...