benq Startet 29.September.2007 Link til dette innlegget Startet 29.September.2007 Har vært på utkikk hele sommeren (untatt i ferien) etter en brukt seilbåt i 70-120000 kr. klassen, men det er ikke bare å finne noe som er "brukbart". En hadde så gammel motor at det nesten var umulig å oppdrive deler til den, en annen der hadde selger oppdaget endel blemmer i plasten under båten, og slik fortsatte det, var det ikke det ene så var det det andre som kjerringa sa da ho blødde neseblod. Så nå er jo sesongen over for i år og markedet stilner og går over på sparebluss, kanskje neste år er jeg heldig. Eller kanskje noen har en båt som de ikke har plass for i vinter og vil bli kvitt før sneen kommer, hvem vet. Ha en fin høst og vinter til alle båtfolk. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 I den prisklassen må Guy 22 være det beste kjøpet man kan gjøre! Vannvittig mye volum og visstnok gode seilegenskaper, og kun 22 fot. Stikker 1,4 meter, og har lystall på 0,98. Tøff båt med separat akterkabin! Jeg vil ha en sånn en dag, men det blir da som en nr.2 båt, gjerne i tillegg til en større båt som brukes kun som bolig. Det har akkurat blitt solgt en ser jeg, den lå på finn, avertert til 64000,- Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 30.September.2007 Link til dette innlegget Svart 30.September.2007 Tror ikke du skal være redd for at det ikke dukker opp noe, men markedet er sikkert ikke på sitt heteste akkurat nå. Det gjelder nok å ha tålmodighet og is i magen. Guy 22 har jeg også et godt øye til. For øvrig ga jeg 70000 for min IF, og fikk da en båt i god stand. Kan anbefale denne :) Sitér dette innlegget Link to post
Xtian Svart 30.September.2007 Link til dette innlegget Svart 30.September.2007 Spørs litt hva du mener med "brukbart", du får nok neppe en strøken båt til den prisen, og det er alltid noe som bør/må gjøres på såpass gamle båter (og mye som "kan" gjøres hvis man er kresen). Prøver selv å selge båt i den prisklassen, uten å ha fått noe særlig napp. Kan du fortelle mer spesifikt hva du er ute etter og forventer til 70-120k? Christian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
NovaMalin Svart 30.September.2007 Link til dette innlegget Svart 30.September.2007 Hva slags båttype er du ute etter da? Banner 28 er jo en kurant båt! Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Sebaldus Svart 30.September.2007 Link til dette innlegget Svart 30.September.2007 Alo Mikkel 26 er ingen dum båt i den klassen. Min gamle stod lenge på finn for 75 k Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.