Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Jeg har oppdatert innlegget litt nettopp.

Interessant at du har 2-trinns dyser. Har du motornummeret ditt sånn i farten?

Skal sjekke i delekatalogen, men kan på sparket ikke huske at 2-trinns dyser kom før 300 hk ble lansert.

Min -98 modell kunne angivelig omprogrammeres til ca 290 hk da jeg sjekket med Norsk Motorkompani for mange år siden, og begrensningen lå i turboladeren KKK26.

Mens 300 hk og de andre oppgraderte utgavene fikk en Schwitzer S200 som takler vesentlig høyere effekt.

Her er forøvrig bilder av VM sine 250 hk utgaver, først oppgradert LB-utgave med dieselkjøleren, nytt motordeksel og motorstyringen flyttet helt bak på motoren.

Og så den opprinnelige D-tronic MD706LI nederst.

Den oppgraderte utgaven har fått 566 Nm dreiemoment istedenfor 550 NM.

md706lb-3.jpg.809833cbc44dd9b11ece8c9acd726b2e.jpg

md706LB-2.jpg

MD706LI-1.jpg

Teerex

Teerex

Skal sjekke i delekatalogen, men kan på sparket ikke huske at 2-trinns dyser kom før 300 hk ble lansert.

Min -98 modell kunne angivelig omprogrammeres til ca 290 hk da jeg sjekket med Norsk Motorkompani for mange år siden, og begrensningen lå i turboladeren KKK26.

Mens 300 hk og de andre oppgraderte utgavene fikk en Schwitzer S200 som takler vesentlig høyere effekt.

Her er forøvrig bilder av VM sine 250 hk utgaver, først oppgradert LB-utgave med dieselkjøleren, nytt motordeksel og motorstyringen flyttet helt bak på motoren.

Og så den opprinnelige D-tronic MD706LI nederst.

Den oppgraderte utgaven har fått 566 Nm dreiemoment istedenfor 550 NM.

md706lb-1.jpg

md706LB-2.jpg

MD706LI-1.jpg

Teerex

Teerex

• Create New...