SveinHa Startet 2.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 2.Oktober.2007 (redigert) Mener ikke å henge ut enkelte verksteder/personer her men vi har vel alle en eller annen gang opplevd noen hårreisende uttalelser/unnskyldninger fra båtverksteder/mekanikere. Tenkte vi kunne samle noen her for å kanskje få oss en god latter eller kanskje Jeg hadde en gang båten på verksted for å skifte gir og propell (forsikringssak). Mens båten stod på slipp tenkte jeg å benytte anledningen til å skifte simmerringer i pakkboksen og tok turen innom verkstedet like etter arbeidstid. Treffer på eieren med en gang og spør om jeg kan kjøpe nye simmerringer av han. Han svarer: Ja, men ikke nå for nå skal jeg ut å fiske og etterpå skal jeg se TV. Jeg merket meg at døren til verkstedet stod åpen og da jeg dukket opp neste dag tok det nøyaktig 30 sekund for han å finne nye simmerringer rett innenfor døren :headbang: Kostet meg bare 3 mil bomtur i bilen og båten ble stående et døgn ekstra på slippen (på forsikringsselskapets regning)... En annen historie: Skulle få overhalt 6 VP dyser midt i uka: Stakk innom den lokale VP-pusheren og fortalte hva jeg ville. Fikk beskjed om at de hadde mye å gjøre så de fikk ta det utover kvelden. Greit nok tenkte jeg. Ringte neste dag, midt på dagen, og spurte om dysene var klare. Fikk klar beskjed: De der dysene kan du se langt etter, ikke har vi deler og ikke har vi folk så de kan i alle fall ikke overhales denne uken. Jeg ble så paff at jeg nesten ikke fikk sagt et ord men da situasjonen etter en tid virkelig gikk opp for meg og blodet begynte å koke skikkelig ringte jeg tilbake og sa at jeg kom å hentet dysene kl 15:30 uansett om de var klare eller ikke (måtte ha båten i drift igjen). Da jeg dukket opp lå dysene nyoverhalt og klare og folkene var ganske så spake... Redigert 2.Oktober.2007 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
tuffff Svart 2.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2007 Leste i et båtmagasin om et verksted inne i Viken hvor innehaveren ble kontaktet av en trengende mitt i sesongen. Husker ikke akkurat hva problemet bestod i, men det var en bagatell rundt en propell eller noe, tror jeg. Svaret som var gjengitt fra verkstedeieren husker jeg imidlertid godt. "Nei, det kan vi ikke gjøre noe med! Vi har som prinsipp at vi aldri hjelper noen!" He, he..... skulle nesten ønske det var meg som hadde fått et slikt svar mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 2.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2007 Skulle for noen år siden så skulle jeg ha båten på vannet igjen, dette var en dag der båtforeningen hadde leid kran så det var da alle skulle ut. Dagen før skulle jeg sette på DP propellene og oppdaget da at jeg hadde rota bort en skive i løpet av vinteren. Stod tidlig opp og innom merkeverkstedet før båten skulle ut klokka 10. Og der merkverdigt nok stod vi to kunder som begge skulle ha ut båten fra samme havn og begge hadde rota bort denne skiva. Problemet var at han kun hadde en skive igjen og selge, han hadde egentlig to men den siste solgte han aldri for de skulle ikke gå tom for dem!! Hva er vitsen med å ha den da? Du er jo tom før du er tom!! er det godt lagerhold?? spurte vi to som begge trengte skive. Etter mye frem og tilbake og en ytterst tils utt sur verkstedsjef fikk vi kjøpe hver sin. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 2.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2007 He, he, tom før du er tom! godt beskrevet. Har møtt samme argumentet flere ganger, feks når man får igjen vekslepenger, feks 60 kr. i tiere. Ber om å få en 50 lapp men jenta bak kassa sier , nei dessverre, har bare en igjen..... ja...??? Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Daffy Svart 2.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2007 Litt ot dette men det er like smart. I min oppvekst distribuerte noen i min familie Is. Da det ble spurt i en kiosk om de ikke skulle ha inn Krone is kom svaret: Nei det er ikke noe vits for vi blir bare utsolgt med en gang likevel... Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Seilaren Svart 2.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2007 :lol: :lol: :lol: :flag: Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
rago63 Svart 3.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2007 Problemet var at han kun hadde en skive igjen og selge, han hadde egentlig to men den siste solgte han aldri for de skulle ikke gå tom for dem!! - folk burde se et videoopptak av seg selv når de sier slikt.... - Fikk forøvrig klar beskjed da jeg skulle kjøpe noen tennplugger av en lokal marina til en 30-hester for mange år siden: -Du kan enten kjøpe disse som ikke passer, eller du kan dra til H******! Da jeg forsiktig spurte om de hadde rette tennplugger der, pekte han med hummerrødt ansikt på døra og skrek: UT!! Han hadde mye å gjøre og var sikkert lei av fjortiser som spurte og grov... - Men; jeg var tross alt en potensiell kunde, og det sto andre kunder i sjappa også.... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
SveinHa Svart 6.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2007 Ideen til denne tråden kom da en kjenning fortalte meg sin lille historie. Da han ikke ville skrive selv (selv etter et par kraftige hint) så får jeg ta den selv: Han hadde levert båten på garantiservice i det lokale båtverkstedet (merkeforhandler) og avtalte at båten skulle hentes neste ettermiddag. Da klokken ble 3 kunne han få skyss direkte fra jobb (2 mil) så han ringte til verkstedet for å forsikre seg om at båten ble klar. Han fikk som svar at "nå måtte han jo legge fra seg verktøyet og snakke i telefonen så nå visste han ikke om båten ble klar." Eieren reiste hjem (2 mil i "feil" retning) og hadde snaut nok kommet innenfor døren før telefonen ringte og båten var klar for henting. Kona måtte kjøre han tilverkstedet og seg selv hjem igjen så der røyk 8 mil for ingenting, bare fordi karen på verkstedet var sur... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
MT. Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 En kjenning av meg hadde grunnstøtt med seilbåten sin. Skaden ble taksert, og båten ble sendt til et lite firma her i nærheten for reparasjon. Dette skulle ikke ta så lang tid, iflg verkstedbasen. Sommer ble til høst, og høst ble til vinter. Ingenting ble gjort. Min bekjent ringte til slutt for å undersøke tingenes tilstand. Forklaringen var som følger. "Det e mang som skoill ha lappa trebåta for tida. Og egentlig like vi no bæst, å hoill på med det..." Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
seilærn Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Monterte motor i båten for et par år siden ved et verft. Dato ble avtalt noen måneder før og lastebil ble bestilt. Dei første vekene ble båten stående på verftet uten å bli jobbet på da dei hadde fått inn en garantijobb som hastet. Dette fikk vi ikke vite får vi ringte og trudde at monteringen var ferdig. Ble da lovet båten ferdig uken etterpå. Då vi trappet opp på verftet uken etterpå, hadde dei tatt sommerferie! Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Er vel ikke helt fantastisk men: Faren min skulle ha en yamaha 20 hk på hos verkstedet på øya siden han hadde solgt båten. En dag ringte eieren av stedet og spurte om vi kunne tenke oss og selge den for 10 000,-. Pappa sa nei. Nå har han sagt ifra til eieren at han vil ha opp motoren eller ihvertfall få se den. Fikk aldri no svar... Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Superkul Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 (redigert) jeg var på volvo penta for ca 5-6 år sia og spurte etter noen kurante deler til en b20 motor tror det var impellerpumpe og fjærer til backhaka til et 270 drev da han svarte : Den gamle dritten er det vanskelig å få tak i deler til og det er kansje like greit gjett om jeg følte jeg hadde norges styggeste gamleste jævligste båten a Redigert 2.Mars.2009 av jab (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
HomerSimpson Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 For et par år siden hadde jeg problemer med motoren min. Jeg reiste da innom et båtverksted i Oslo for å høre om de kunne hjelpe. Traff da en gretten man på verkstedet. Da jeg hadde forklart om problemet svarte han surt: Dere båtfolk er like dumme alle sammen, dere må da skjønne at en båtmotor går i motbakke hele tiden og dessuten går den i saltvann som er etsende så en båtmotor vil aldri holde. Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
The Gannet Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 (redigert) Her er min lille opplevelse for rundt 25 år siden. Dykkeklubben hadde en gammel Mercury 20Hk som ga noen andalusiske tilbakeslag ved start. Noe motor kunne vi, men dette hadde sikkert noe med tenningen å gjøre, så det fikk det lokale verkstedet ta seg av. Den sakkyndige tok tak foran og vi bak på motoren for å bære den inn. Kompisen min spurte så litt nysgjerrig om motormannen hadde noen formening om hva problemet var? Det hadde han. Det hendte nemlig at noen gamle gnister ble liggende igjen inne sylinderen! Ikke lett å bære samtidig som man ler! Kompisen min som den gang studerte til sivilingeniør var jo såklart interessert i å lære mer og ba motormannen forklare nærmere. Joda, disse gnistene la seg gjerne litt på siden av stempelet og ga tilbakeslag når man dro i startsnoren og ofte var det spesielle plugger som lakk slike gnister!. Motoren ble ikke særlig bedre etter reparasjonen.... Redigert 4.Mars.2009 av The Gannet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 Det hendte nemlig at noen gamle gnister ble liggende igjen inne sylinderen! Jeg lurer nok på om reparatøren nok hadde en mening med det han sa ;-) Ørliten avsporing, men delvis relevant : Jeg har lenge jobbet i IT bransjen, og der hender det at folk spør om de rareste ting. Det blir gjerne slik at man svarer litt på siden av det som kanskje, rent teknisk, er nøyaktig problemstilling eller løsning : En bekjent var litt bekymret for at harddisken begynte å bli full. Jeg fortalte ham da at det ikke var noe problem, da data som ble for mye ville renne ut av diskettstasjonen. Det kunne da være en idé at man satte en bøtte eller lignende der, så man ikke fikk data over hele gulvet. Tallerken øyne, og en stor -O- munn, fikk meg vel til å humre litt innvendig. Oppklaring ble gitt da ansiktsuttrykket hans ikke endret seg på 1 minutt. Forørvrig, så ringte jeg i fjor sommer (juni) et båtverksted og lurte på hjelp til å utmontere dieselpumpen. Det ble stille noen sekunder, før latteren kom gjennom telefonen. Jeg ble litt paff, men latteren var av en slik karakter at jeg ikke tok den ille opp. De fleste har vel oppdaget at det er travelt om sommeren :-) ... Kanskje til høsten, sa han tilslutt. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 Var på tur med en kompis som smalt på grunn i Sverige. Vi tøffet ned til Fjellbacka og dro bort til pusheren får å skaffe deler.: "..men i helvete, lever dom där gamla motorerna ennu?" med et stort smil om munn. Vi fikk delene etter et par dager mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Ribtjenester Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 skulle kjøpe hovedstrømm brytere til min Bavaria, jeg var der i høst og kjøpte 2 stk for under 200kr. jeg trengte 2 til nå for noen uker siden da kosta de nesten 500,- Lundebåt skyldte på eurokursen Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.