Jump to content

Sommerbilder

bliss X

Recommended Posts

I disse mørke tider liver det opp med fine sommerbilder.

Vil derfor oppfordre forumets medlemmer til å legge ut favorittbildet fra i sommer under denne tråden.

For min egen del ble det dårlig med fotografering i og med at jeg gikk på grunn nokså tidlig på sesongen, og de bildene jeg tok av skadene på båten er ikke akkurat oppkvikkende. :cheers:

Hvis du har et bilde, men ikke vet hvordan du får det på nettet, så send meg bildet på epost og jeg legger det ut for deg, og forklarer hvordan du får det fram her på båtplassen. :rolleyes:

Hei.

Sommeren i år var jo bare så helt utrolig flott (i hvert fall i august da jeg hadde ferie), at jeg velger heller et bilde fra noen år tilbake.

Det er et bilde der vi ligger en kald regntung sommer ved Hestholmen langt inne i Isefjærfjorden som går nordvestover fra Blindleia.

N58 10,55 E008 13,22

Bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Sommeren i år ble for en stor del brukt til bryggebygging for vår del, men det ble tid båtturer, badeliv og fisketurer også.

Klikk på bildene for å se dem i full størrelse.

Bilde

Brygga under byggeng. Strømsvoll, Sveio N 59o 29,81' E 005o 15,71'

Bilde

Brygga er ferdig nok til å bade fra

Bilde

Krabbefiske ved Ramsholmane, N 59o 30,65' E 5o 11,80'

Bilde

Den minste matrosen i arbed. Lambøy, Bømlo

Jeg synes disse to bildene gir gode minner ome en flott sommer! Her ser dere "Juniorskipper" ved roret en lys sommernatt, på vei til ventende båtvenner etter at vi har deltatt i et arrangement i båtforeningen.

BildeBilde

5 rolige knop av hensyn til båter som ligger fortøyd for natten, og en fantastisk sommernatt!

En annen favoritt er når min gode venn Dag entrer båten min, for å avlevere en "liten" hund opp i sin egen båt som ligger ved siden av.

Bilde

Denne hunden stoler 100% på far......

Jon_P

AL-TEC

al-tec.no

Fikk sporet opp et par bilder alikevel  :cheers:

Ingen sak å runde Lindesnes i slikt vær:

Bilde

Her er et bilde fra da fullriggeren Sørlandet besøkte den gamle seilskutehavnen Kleven ved Mandal, litt dårlig kvalitet men dog....Det var kortesje av småbåter som fulgte Sørlandet inn og vi havnet midt opp i dette når vi kom fra Bergen. Følte oss veldig beæret over at Mandalittene stillte opp så mannsterkt for å ønske oss velkommen!

Bilde

Vedr bilder som ikke kommer fram:

Jeg må bare beklage at det er en en del bilder som ikke kommer fram. Årsaken til det er at bildene ligger på mitt webhotell, hos rett.no Hotelldirektøren har klart å rote det til, slik at hotellrommet for tiden er avlåst. Han lovet å ordne det med en gang, men har tydligvis ikke fått det til.  Det kommer nok, bare hotelldirektøren finner nøkkelen  :cool:

Pan-Pan:

Vel, vel jeg har hørt det skal være mye "styggedom i sjøen", som mannen sa, han så kona bade...  

Denne gangen var det altså Baatguru'n!

Pass deg Pan-Pan....

Det ER faktisk mye styggedom i sjøen og snart kan det være mer der. For det første er det kaldt i vannet nå og pass deg for

Bilde

Men overlever du møte skal vi heller  :seeya: etterpå!

Hei.

Baat-Guru: Pan-Pan:

Vel, vel jeg har hørt det skal være mye "styggedom i sjøen", som mannen sa, han så kona bade...  

Styggedom ja, - som denne som ble observert på Orust på svenskekysten da vi var der i sommer og vi hadde tidenes skybrudd. Ikke rart at hele Orustområdet ble erklært katastrofeområde.

Bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 7 år senere...
  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...