ola_dunk Startet 3.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2007 NOR-DAN 610 med 1.7 DIESEL (116 hk) Hva er marsjfart og toppfart med denne motoren?? Kjenner du til noe negativt eller positivt med denne båten / motoren? ca.forbruk? mercruiser 1.7 diesel 2001 mod. Svakhetene på denne motoren, hva ryker først? Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 3.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2007 Hei, Kjøpte i august en NorDan 610 Quatro med utenbords motor vel og merke. Men sjøegenskapene er veldig bra, er veldig godt fornøyde med vår. Vurderte diesel innenbords, men ble litt for dyrt for vårt budsjett, og endte med en 120hk evinrude, det er ikke mer enn den bør ha, men savner trimplan på den, det er noe jeg skal montere på min. Har ikke erfart noen andre svakheter i grunn.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
ola_dunk Svart 3.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2007 hva betyr Quatro ? Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 3.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2007 (redigert) 4-propellers-trekk.. hehe.. neida.. er vel en utgave med litt spesielt design på dekor tenker jeg.. Den første jeg så på het ikke quatro, den hadde ikke de skapene i siden til vasken og koke mulighetene på andre siden. Men skal si det er kjekt med litt skap og sånn der ja. Har nok bare med dekor å gjøre.. Ellers likte jeg å lese denne --> linken! Redigert 3.Oktober.2007 av Ulven (see edit history) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
ola_dunk Svart 4.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 er dette en 20 eller 21 foter? Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 21" Quatro betyr vist at det er Pentry.. ;-) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Mouche Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 21" Det var ikke store båten! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Ulv I Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Det var ikke store båten! øhh.. 21 fot... er 21 fot det.. akkurat passe til f.eks en familie på 2-3-4 stk.. Plass til 2 inni og 2 bak på solsenga, og vi har sittet 4 voksne og ett barn og spist i båten.. greit nok.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Hafrsfjord Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 21" = 21 tommer.....? Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 21" = 21 tommer.....? var ment som fot.. er vel ' som er fot, og " er tommer.. eller? Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Hafrsfjord Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Sitér dette innlegget Link to post
ola_dunk Svart 5.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 mercruiser 1.7 diesel 2001 mod. Hva turtall på marsjf. liker den seg best på ? Er 3800 mye på marsj? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 (redigert) Nordan 610 har samme skrog som Nidelv 610. Tror man kan sammenligne prestanda ganske godt på disse to båtene. Antakelig er Nordan litt lettere pga enklere innredning. Nidelven gjør ca 33 knop med denne motoren. Vil tro at en god marsjfart ligger på 25-27 knop. Jeg hadde samme motor i en Nidelv 690. Den gjorde 29-30 knop. Marsjfart på rundt 25 knop. Motoren fungerte overraskende bra i denne båten. Maks turtall på denne motoren er vel 4400 om jeg husker rett. Jeg marsjet gjerne på 3800-4000 rpm. Håper det var til litt hjelp Redigert 8.Oktober.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ola_dunk Svart 8.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 så du lå så høyt i marsjturtall som 3800-4000 rpm.... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 Ja, om jeg husker rett så lå vi stort sett og marsjet på 4000 rpm. Det er tross alt en diesel og den skal ikke kjøres på for lavt turtall Sitér dette innlegget Link to post
tomcat Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 Jeg satte inn en slik 1,7 DTI motor i vår/sommer i min båt. Oppnår akkurat 4400 på topp og føler (og hører) at motoren har det rimelig komfertabelt på rundt 3800 til 3950. Sitér dette innlegget Link to post
theppan07 Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 CMD/Mercruiser i Norge anbefaler at marsjhastighet på denne motoren er -10% av max. Med 4400 som oppnådd max RPM blir cruising RPM ca +- 3950. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.