Grand Banks jr Svart 16.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2008 Jepp. Da jeg var 15 håndterte jeg pappas Concorde 9000 med 245 HK i kjelleren, alene... Hadde jolle med 9,9 (vekk med plombe, 15 hk... ?). 16 år var jeg da jeg dro alene på tur med venner og 30 foteren. Manøvrerte den bedre en mange av de voksne den gang... Ferdigheter begrenses ikke alltid av alder... Ikke dumhet heller... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
EivindBu Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 Jeg kjører Rana 14, med 20 hk, som gjør akkurat over 20 knop. (I) Er 15. Sitér dette innlegget Link to post
Crescent 535 HT Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 10 fots dromedille m/25 HK. Det gikk unna! Kanskje vi bikka 10 knop? Ja, jeg tror det. Pappa var politi Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 GH 10 med 20 hk Yamaha ... da jeg var 15 ... deretter ble det en zodiac 320 med samme maskinen ... mer gøy i aksellerasjonen, men ikke mer fart... Brukte dem til vannski osv. og holdt oss til tomgang i bukter og hvor båter lå fortøyd..... alternativet var å få motoren beslaglagt og gå tilbake til årene.... noe som bare hendte en gang!!! Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
M/S Bastard Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 Kjørte fortere en 20 knop også Men hadde jeg blitt observert uten flytevesten på, ville båten blitt solgt. Også gjaldt det og vise hensyn. Kjøpte første båt som 12-13 åring Båt nummer to var gh10 med 15 hk (9,9), var vel 14 da Sitér dette innlegget Link to post
Penny Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 Pioner 8 med elektropåhengs på en halv hk eller så, deretter Narwhal gummibåt, trolig også den 8', samme elektropåhengs. Tviler sterkt på at noen av dem gikk mer enn 5 knop. Lami 360 med 4 hk Yamaha gikk litt raskere og bråkte mye mer, men ikke sikker på om den var over 10 knop. For meg som ble vant til at litt mer fart = mye mer støy fristet det fint lite med raskere båt. Jeg padlet heller kajakk, eventuell støy utenom bølgeskvulp var da min egen feil og kunne enkelt reduseres med mer omtenksom bruk av åren. Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 ..... og Tomosen klarte nok neppe og snekre sammen 4 hk heller Må være over 30 år siden jeg så en Tomos sist. Har en 4hk Tomos stående på loftet.. Hvor gammel den er vet jeg ikke, men det er snart 30 år siden den ble plassert der. Litt gøy å ha et slikt klenodium, kanskje jeg prøver å få start på den en vakker dag? Sitér dette innlegget Link to post
dal200sx Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 Kjøpte GH 10 med 85-modell yamaha 9,9 den sommeren jeg ble 14, og kjøpte meg helt ny yamaha 9,9 sommeren etter, som ble gjort om til 15 hk. Kjørte masse rundt alene på innsjøen der jeg bodde som barn, og det var aldri noen som brydde seg om det, det var uansett stort sett meg med min båt og kameratene mine med sine båter som var ute og kjørte på sjøen der uansett, så vi gjorde ingen skade. Politiet hadde heller aldri kontroller på den sjøen, så jeg kunne vel strengt tatt kjørt akkurat hva jeg ville uten at noen hadde brydd seg med det. Da jeg ble 18 ble båten solgt videre til nabogutten, som da var ca 12 år gammel, og han eier båten ennå og kjører rundt på den samme sjøen jeg kjørte på, uten at noen bryr seg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.