tom-ass Startet 7.Oktober.2007 Del på Facebook Startet 7.Oktober.2007 Skip o'hoi folkens! I dag, da jeg gjorde rent motorrom og ellers under dørken, så jeg et lite punkt i skroget, under motor, som jeg så lys... Ved videre etterforskning fant jeg ut at det enten har vært en gjennomføring der, som er tetta igjen, eller en gammel skade som er reparert. Punktet ser veldig rundt ut, så jeg misstenker at det har vært boret hull en gang, eller skaden kan ha sjedd da motor ble satt inn, at det ble slått hull med en bolt, om dem kanskje "mista" motoren nedi motorrommet. Men det at jeg så lyset utenfra bekymeret meg noe, for da må det vel være forholdsvis lite glassfiber akuratt der. Ser ikke noe av skaden utenfra, båten var bunnsmurt og klar for vannet da jeg kjøpte den i påsken 2007. Jeg har da brukt båten i sommer, og det har gått bra, men jeg ble litt nervøs for dette nå. Hva gjør jeg? - Reparerer innenfra med å legge på en "dash" glassfiber... - Reparere det utenfra med samme fremgangsmåte... - Borrer hull og setter i en propp... - Lar være å gjøre noe, da det sannsynligvis har vært slik lenge, og det har gått bra... - Andre forslag? Kom igjen folkens, synspunkter og tips mottas med glede! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Leidulf Svart 7.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2007 Hvis området er tynnere enn bunnen rundt om, bør du slipe rent og legge på meir glassfiber. Er tykkelsen den samme, kan det vere at det ikkje er gelcoat på utsiden under bunnstoffet, og derfor lyser gjennom, kan også vere at det er brukt en annen type polyester enn på båten elles, som er "gjennomsiktig" . Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
eysteind Svart 7.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2007 glassfiber er jo nesten gjennomsiktig, Tipper det kun er lite gelgoat/bunnstoff på denne plassen, og at du dermed ser igjennom. Styrken ligger jo i glassfiberen. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 7.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2007 Hvis du kikker nedi en benk etc. på den siden som er mot solen, får du deg en overraskelse når du ser mot skutesiden...... Da ser det jammen meg tynt ut ja......selv om det er topcoat på innsiden... Men plastbåtene flyter nå likevel. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 7.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2007 Da toker jeg svarene som at jeg ikke trenger å bekymre meg! Jeg kenner dog at det er et hakk på innsiden... Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.