Jump to content

Nesten hull i skroget

tom-ass

Recommended Posts

Skip o'hoi folkens!

I dag, da jeg gjorde rent motorrom og ellers under dørken, så jeg et lite punkt i skroget, under motor, som jeg så lys... Ved videre etterforskning fant jeg ut at det enten har vært en gjennomføring der, som er tetta igjen, eller en gammel skade som er reparert. Punktet ser veldig rundt ut, så jeg misstenker at det har vært boret hull en gang, eller skaden kan ha sjedd da motor ble satt inn, at det ble slått hull med en bolt, om dem kanskje "mista" motoren nedi motorrommet.

Men det at jeg så lyset utenfra bekymeret meg noe, for da må det vel være forholdsvis lite glassfiber akuratt der. Ser ikke noe av skaden utenfra, båten var bunnsmurt og klar for vannet da jeg kjøpte den i påsken 2007.

Jeg har da brukt båten i sommer, og det har gått bra, men jeg ble litt nervøs for dette nå.

Hva gjør jeg?

- Reparerer innenfra med å legge på en "dash" glassfiber...

- Reparere det utenfra med samme fremgangsmåte...

- Borrer hull og setter i en propp...

- Lar være å gjøre noe, da det sannsynligvis har vært slik lenge, og det har gått bra...

- Andre forslag?

Kom igjen folkens, synspunkter og tips mottas med glede!

Bygdetulling med båtførerbevis!

Hvis området er tynnere enn bunnen rundt om, bør du slipe rent og legge på meir glassfiber. Er tykkelsen den samme, kan det vere at det ikkje er gelcoat på utsiden under bunnstoffet, og derfor lyser gjennom, kan også vere at det er brukt en annen type polyester enn på båten elles, som er "gjennomsiktig" .

- Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...