Jump to content

chiptuning av Mercruiser D-tronic 4.2L


isjavik

Recommended Posts

Hvis drevet er like nytt som motoren så må det jo være et 3X drev. På mitt drev står det iallefall X. Det er fra 2003. Det står også Diesel.

Kan jo også utføre serienummersøk på mercruisers hjemmeside.

Drevdusj er vel også fornuftig å montere for å være på den sikre siden.

 

Her har noen spøkefugler hos mercruiser merka drevet mitt med bravo two X men det er da duoprop på det :lol:

 

Er like nytt ja, vet det står diesel på det så da er det vel bare å kjøre på med større propell og være glad :wink:

Takk for hjelpen.

Link to post
  • 2 uker senere...
Her i det påståtte skatteparadiset Norge har nå myndighetene fått øynene opp for såkalt chip-trimming, eller også ren triksing med effekt i avgiftsmessig forstand. Les litt om dette før du eventuelt tar steget. Tradisjonelt sett er myndighetene heller ikke nevneverdig bekymret for å nedlegge store ressurser for å få krevd inn sine dyrebare avgiftskroner.

 

Ifølge Båtmagasinet som dumpet ned i posten i dag så referes det til intervju med Tollvesenet som sier at det (foreløpig) ikke er noe krav til privatpersoner å oppgi effektøkning eller betale avgift for dette så lenge det gjelder brukte motorer :flag:

 

Noe annet er det på nye motorer som chippes i forbindelse med levering/montering, det er jo litt muffens, som det også står en hel artikkel om.

Volvo er helt røde i toppen over dette, forståelig nok :lol:

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
  • 7 måneder senere...

nei dessverre ikke ennå, tenker det blir 2009 det :rolleyes:

Men det er andre her på forumet som har testa på samme motor såvidt jeg husker.

Ja det var jo Skuta det, i samme tråden.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
  • 3 uker senere...

alltid morsomt med engasjerte amerikanske motormenn :wink:

 

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

hva er vitsen med bildene av de båtene ? er de chippet kanskje ? :lol:

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=14792252

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...