Jump to content

Vil det gå bra med plast dieseltank fra alversund utenfor bergen?

torbi

Recommended Posts

Snart skal båten tas på land for vinteren og da skal eg jobbe :smash: litt med båten i vinteren, og skal skifte de to dieseltanken pga den ene lekker, mitt spørsmål er hvilken skal eg velge, eg tenkte litt på dieseltank av plast som de lager på alversund utenfor bergen, vil det gå bra med plast tank :confused:...

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig dieseltank.

Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK skal unngås.

For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Vet ikke noe om leverandører i ditt område, men jeg har hatt plast i mine 2 siste båter, og det har fungert. Men er du sikker på at det er tanken som lekker.

Jeg hadde en Nidelv 26 en gang som det konstant luktet diesel i, og der var det slanger /koplinger mellom tankene som var problemet.

På den lokale maskinforretningen sa de at man ikke kunne regne med at gummislanger med diesel i varte evig - om det var snakk om 5 eller 10

år husker jeg ikke nå, men det var i allefall kortere enn jeg hadde forventet.

Byttet slangene, vasket med zalo, og det ble bra.

-koh

Redigert av koh (see edit history)
  • 6 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...