redo Svart 11.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2007 forsikringen har jeg hos if...må bare skryte av dem det har hjulpet meg hver gang,har ikke hatt noen problemer ...enda jeg da...så jeg for håper de videre ønsker å ha meg som kunde.......jeg kommer ikke til å skifte forsikringselskap...... Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 En gammel tråd dette her, men det er interessant at han fikk dekt dette på forsikringen. Har andre erfart det samme? Må man ha spesiell dekning? Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Hydrox Svart 11.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 På hvilke grunnlag får man skader forårsaket av hull på belgen dekket av forsikring? Har dere maskinhavariforsikring der som har fått dette dekket? Sitér dette innlegget Link to post
WESS Svart 11.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 Jeg har også KAD 300 og fikk hull i belgen i fjord. simmeringen inn mot drevet gikk også i stykker hos meg. Takstmannen mente at det var feilmontering ved tidligere reparasjon og at det ikke var grunn til å få dette dekket fra forsikringsselskapet. Jeg bruker Terra forsikring - kanskje jeg skal bytte ? Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 11.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 Jeg har også KAD 300 og fikk hull i belgen i fjord. simmeringen inn mot drevet gikk også i stykker hos meg. Takstmannen mente at det var feilmontering ved tidligere reparasjon og at det ikke var grunn til å få dette dekket fra forsikringsselskapet. Jeg bruker Terra forsikring - kanskje jeg skal bytte ? På hilket grunnlag kunne han konkludere med at det var feilmontering? Som regel er det ytre elementer som lager hull. Fint om du kan utdype det. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
redo Svart 11.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 Hei.... ja er en tid siden jeg hadde disse problemer med min maskin.....men takstmanen var det og så på deler og snakket med han som hadde jobben...... (og jeg hadde hatt båten på service og de hadde skiftet belger og slikt ) Vi hadde ikke problemer å dekket dette men det kjedelige er at da jeg hentet båten og hadde kjørt 30 min så skjedde det igen.....da tok verkstede det på seg...... men da byttet jeg motot og agregat...men solgte båten etter kort tid men tror han som fikk den er fornøyd Sitér dette innlegget Link to post
redo Svart 11.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 Hei.... ja er en tid siden jeg hadde disse problemer med min maskin.....men takstmanen var det og så på deler og snakket med han som hadde jobben...... (og jeg hadde hatt båten på service og de hadde skiftet belger og slikt ) Vi hadde ikke problemer å dekket dette men det kjedelige er at da jeg hentet båten og hadde kjørt 30 min så skjedde det igen.....da tok verkstede det på seg...... men da byttet jeg motot og agregat...men solgte båten etter kort tid men tror han som fikk den er fornøyd Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 11.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 Er dette noe som er spesiellt for DPG drevet til volvo eller er det en plage med alle volvodrev? Har kjøpt meg båt med to kad300 Hvordan merker man at det kommer vann inn? Renner det først inn i svinghjulshus og så ned i bunn i båten slik at man lenser det ut? Og sist men ikke minst....kan båten synke pga dette? Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 11.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 Det er små mengder vann som kommer inn. Det er tross alt en simring som skal tette rundt akslingen som går inn fra drevet. Det er ofte 2 simringer, feks på 280/290 drev. Problemet er at lager ol tar skade av vannet. Det viktige er å sjekke belg hver høst etter opptak for skader og bytte ofte, helst hvert år. (Volvo mener jeg anbefaler annenhvert år.) Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
redo Svart 11.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 vannet kommer ikk inn i båten den bli der svingjulet er og starter fylles m vann og du får ikke start.....du kan ta ut starter og kjenne om der er vann i svinghuset......er det vann der må båten oppog motor ut...... en kostbar reprasjon....... Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 11.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 Svært mange motorer har en drensplugg i bunnen av svinghjulskåpa for å sjekke både for olje og vann inntregning. Er det ikke det denne Selvfølgelig ikke enkel å komme til i en båt da. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 11.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 Sikkert ett dumt spørsmål, men kunne ikke ett slik drenshull stått åpent hele tiden? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Eller hatt en vannalarm? Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 20.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2010 Det er vel flere belger på drevene hvor det kan bli hull? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.