Jump to content

Flest båtbytte på kortest mulig tid

Tranen2

Recommended Posts

'02 Skibsplast 655 175hk

'04 Skarpnes 9100 270 hk

'06 Joda310 260hk

ca 2 år pr båt, så til neste år er vi på overtid. Vi forsøkte å selge vår, men gudskjelov så så vi på andre båter først og fant ingen vi likte. Så vi tok bort annonsen og beholder den vi har :-)

Joda310

tidligere skarpnes9100

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Hmmm, blir litt parallelt her :

2000 Sandstø 14

2001 KMV With 2000 DC

2003 Alicraft 740 DC

2005 Kragerø 26

2005 Aquaquick 240 m/4 hk Mariner

2005 Bombard 305 Tropic m/4 hk Diverse

2006 Zodiac 310 m/9,9 hk Yamaha

2006 Tune Jolle 16' m/35 hk Evinrude

2007 Terhi Micro Fun

2007 Zodiac MK II 15' m/30 hk Mariner

2007 Strømmen Båtverksted Trifoil 14'

2007 With Vital 15'

2007 Draco 1800 ST og (fremdeles) Bombard 305 Tropic

Med smått og stort :-)

• 5 måneder senere...

Litt på siden av det tråden startet med, men følger en del med på finn.no for tiden, da jeg er begynt å seg meg om etter seilbåt. Har sett at det er en del båter som ikke er mer enn et år gamle, og som i annonsene betegnes som fantastisk flotte/praktiske/enestående etc.

Kan jo selvfølgelig være mange grunner til at en båt blir solgt etter så kort tid, men er det da lov å stille selger spørsmål om hvorfor båten blir solgt så fort, eller er det noe jeg ikke har noe med?

men er det da lov å stille selger spørsmål om hvorfor båten blir solgt så fort, eller er det noe jeg ikke har noe med?

For meg er det en selvfølge å spørre hvorfor selger skal selge samme hva jeg kjøper av bil, båt, MC eller bolig.

Om han/hun vegrer seg for å svare så er det bare å spøre litt mere konkrete spørsmålet om objektet og lese kropspråket.

Har det vært noen problemer med båten?

Dårlige erfaringer?

Er motoren pålitelig?

osv.............

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...