Hydrox Startet 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 8.Oktober.2007 Er det lett å bli kvitt en Yamaha diesel på 240 hester? Det jeg tenker på er en komplett maskinpakke som inkluderer Yamaha drev. Maskinen er en 6 sylindret sak på 4,2 liter som er i fra 96, gått et sted i mellom 700 og 800 timer. Altså ikke mange timene. Saken er den at Hydrox føler et snev av tre fot syken og har kikket litt på en båt som har en slik maskin. Hydrox sliter samtidig med at han MÅ ha Steyr diesel i båten sin for å være en glad gutt. Sikkert helt idiotisk å bytte motor på denne måten, men jeg syntes rett og slett det var gøyt å bytte motor i båten jeg har nå. Av den grunn gjør jeg det mer enn gjerne en gang til. Slike prosjekter er rett og slett morsomt å holde på med. Jeg håper egentlig at denne tre fot syken gir seg når jeg kommer hjem til båten min etter 4 uker på jobb i nordsjøen. Hjem i morgen og rett i båten er en selvfølge. Føler jeg meg lykkelig igjen når jeg får se min kjære etter alle disse 4 ukene så er jeg midlertidig kurert. Om ikke så vil det kansje dukke opp en slik Yamaha diesel for salg etter hvert. Selgeren av båten vurderer å ta mindre daycruiser i bytte og jeg har jo en smekker lekker pakke å tilby ham. En Windy 7800 i god stand med flett ny diesel. Forløpig bare tanker..... Er det fare for at jeg brenner inne med den Yamaha dieselen så dropper jeg hele greien... Sitér dette innlegget Link to post
Xerb Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 Er det lett å bli kvitt en Yamaha diesel på 240 hester? Det jeg tenker på er en komplett maskinpakke som inkluderer Yamaha drev. Maskinen er en 6 sylindret sak på 4,2 liter som er i fra 96, gått et sted i mellom 700 og 800 timer. Altså ikke mange timene.Saken er den at Hydrox føler et snev av tre fot syken og har kikket litt på en båt som har en slik maskin. Hydrox sliter samtidig med at han MÅ ha Steyr diesel i båten sin for å være en glad gutt. Sikkert helt idiotisk å bytte motor på denne måten, men jeg syntes rett og slett det var gøyt å bytte motor i båten jeg har nå. Av den grunn gjør jeg det mer enn gjerne en gang til. Slike prosjekter er rett og slett morsomt å holde på med.Jeg håper egentlig at denne tre fot syken gir seg når jeg kommer hjem til båten min etter 4 uker på jobb i nordsjøen. Hjem i morgen og rett i båten er en selvfølge. Føler jeg meg lykkelig igjen når jeg får se min kjære etter alle disse 4 ukene så er jeg midlertidig kurert. Om ikke så vil det kansje dukke opp en slik Yamaha diesel for salg etter hvert. Selgeren av båten vurderer å ta mindre daycruiser i bytte og jeg har jo en smekker lekker pakke å tilby ham. En Windy 7800 i god stand med flett ny diesel. Forløpig bare tanker.....Er det fare for at jeg brenner inne med den Yamaha dieselen så dropper jeg hele greien... Hei HydroxHar Yamaha 240 HK diesel ?, så det er ikke en Yanmar 240 ?Xerb Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 Yamaha har diesel motorer, bra sies de å være også Test av Yamaha vs Volvo diesel Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 8.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 Maskinen heter Yamaha ME420DTI. Den skal være 240 Hk eller noe der omkring. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 Båten en Windy 9000? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 Huff da 3 fot syken alt nå da Hydrox. Det var vell litt tidlig. Så forøvrig båten du sikler etter på Finn.no. Dvs jeg antar at det var den, fin var den. Når det gjelder Yamaha diesel så skal det være bra motorer men noe ukurrante i Norge. Finnes det forhandler? Jeg bare spørr, vet ikke. Hadde vært litt skeptisk til en så dyr båt med en så "ukjent" motor. Vil anta at den er tung å selge, men det kan selvsagt være et forhandlingskort når du skal kjøpe. Når det er sagt så har jeg et snev av samme syken. Tok meg noen konjakk i helga og håper at det går over. Denne kunne jeg tenkt meg å sett nærmere på: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...os=1&tot=14 Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Hydrox Svart 8.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 Var vel kansje ikke så vanskelig å gjennomskue.... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 Den er vel basert på samme Toyota blokk som Yanmar 240hk? Sikkert helt idiotisk å bytte motor på denne måten, men jeg syntes rett og slett det var gøyt å bytte motor i båten jeg har nå. Da kan du kanskje bytte motor mellom båtene,sette Yamahaen i din og flytte over Steyren i den nye Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Hydrox Svart 8.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 Hjelper det med konjakk altså..?? Hvis dette er tilfelle SF så må jeg prøve, XO'en i skapet hjemme ligger altså syltynnt an i morgen kveld.. Om det finnes forhandler..?? Jeg aner ikke noe som helst om disse motorene selv, men har hørt de skal være bra. Håpet var jo at våre Østeriske venner skulle hoste opp en sak på 300 hester, det hadde gjort susen i denne båten som jeg kikker på. Den er nok ikke undermotorisert med 240 hester, men etter min smak er den kansje det. Ser for meg at det der er en båt jeg kan trives med i mange år. Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 = Toyoda = Toyota Landcruiser Moteur...... Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 Fikk meg en og en halv uke med sammenhengende båtferie i sommer og båten fungerte perfekt for oss to. Men det kunne alltids vært kjekt med litt mer plass. Ferien ble forøvrig noe kortere en planlagt grunnet tekniske problemer, men det kommer jeg tilbake til ved en senere anledning. De sier at av alt som ikke hjelper mot forkjølelse så er konjakk best. Så da prøvde jeg litt mot trefotsyken også Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Oteren Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 Må si den Windy-modellen er veldig fin båt, har sett kombinasjon med Yamaha-motor tidligere. Ikke mange andre merker som er levert med Yamaha? Da er det bare å vente i spenning på en ny tråd med et godt dokumentert motorbytte/ oppgradering? Altid artig å følge en slik prosess! Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 8.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 Da er det bare å vente i spenning på en ny tråd med et godt dokumentert motorbytte/ oppgradering? Altid artig å følge en slik prosess! Tråd blir det om jeg gjør noe så vanvittig som å la meg selv lure med på dette her. Du har kansje fått med deg tråden jeg hadde om motorbytte i Windy'en jeg har i dag. SF: Nå har ikke jeg hatt mer enn 3 overnattinger i båten i sommer og det gikk jo helt greit. Og slik som sesongen i år har vært så burde jeg jo i grunn ikke føle behov for en større båt. Men midtkabin hadde vært en stor fordel, slippe å ommøblere. Og u-sofa akter hvor pilsen kan nytes hadde jo heller ikke vært å forakte... Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 8.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 Da kan du kanskje bytte motor mellom båtene,sette Yamahaen i din og flytte over Steyren i den nye Yamahaen vil nok ikke frivillig komme på plass i maskinrommet på båten jeg har nå. Den må i tilfelle slåes på plass med stor slegge. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 9.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2007 det har vært en yamaha på finn endel ganger tilsalgs.. ser ikke ut som han får solgt , men skulle gjerne hatt den selv . ca 140-150 tusen skal være prisen..med hydraulisk drev .. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
SF Svart 9.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2007 Men midtkabin hadde vært en stor fordel, slippe å ommøblere. Enig, det var et must når jeg valgte båt. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Blue_Dragon Svart 9.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2007 Den Yamahaen tror jeg blir vanskelig å selge. De båtene jeg har sette med disse motrene blir ikke solgt, blant annet en Sunseeker. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 9.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2007 Du har kansje fått med deg tråden jeg hadde om motorbytte i Windy'en jeg har i dag. Har fulgt den med stor interesse. De båtene jeg har sette med disse motrene blir ikke solgt Vel. Bjoris hadde vel Yamaha diesel i sin som ble solgt rimelig fort. Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 9.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2007 Så en makan båt som min på finn for en stund siden, med en Yamaha innenbords bensin V6 på 4,2 liter og 205hk. Bare klistremerkene som skilte den fra Mercruisers matchende utgave. Alpha-drev var det også. Den ble hvertfall solgt etter bare få dager. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
hifo Svart 9.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2007 kjøp bpåten hydrox og selg motoren til meg grisebillig. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
borre16610 Svart 9.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2007 Hei Hydrox, Bør ikke W 9000 ha 2x Steyr da? Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 9.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2007 Hei Hydrox, Bør ikke W 9000 ha 2x Steyr da? Nå er ikke jeg så veldig glad i å ha to maskiner, en holder for min del. Hvis Steyr etter hvert dukker opp med en 300 hester så skulle vel det holde i en 9000. Jeg vet maskinen er på vei, men det er ingen som vet når den dukker opp. Det vet de faktisk ikke på fabrikken en gang. Er fornøyd med marsj på 30 til 32 i dag og jeg tror en 9000 klarer det med en 300 hester. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 9.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2007 (redigert) Det ligger da noen båter med Yamaha diesel på finn.no. Scand 360DC WINDY 9000 Tresfjord Det ligger bla en Scand360DC til salgs. Denne er betydelig billigere enn andre Scand 360 som ligger på finn.no men også den eldste. Ser at du må betale mer for en med 1x300HK d-tronic som må være kraftig under motorisert, enn for den med 2xYamaha 250hk. Redigert 9.Oktober.2007 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
ola_dunk Svart 9.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2007 (redigert) Påan igjen, hva sier skipsfruen til dette da Båtmarkedet er nesten helt dødt, så prøv nå først med å få solgt din Stilig båt du sikler på så dette blir spennende å følge med på Redigert 9.Oktober.2007 av ola_dunk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 9.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2007 Yamaha har diesel motorer, bra sies de å være også Test av Yamaha vs Volvo diesel Sitat fra testen: "Med en dieselpris på 3,54 kr./l, havner vi på kr. 6,50 pr. nautisk mil" Må være noen år siden ja Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.