Jump to content

Er Yamaha diesel med drev lett å selge..?

Hydrox

Recommended Posts

var det ikke snakk om et bytte da?

Kjempefin båt Hydrox

Forstår godt at du vil bytte inn i den :yesnod:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Påan igjen, hva sier skipsfruen til dette da :yesnod:

Båtmarkedet er nesten helt dødt, så prøv nå først med å få solgt din :sleep:

Stilig båt du sikler på :wink: så dette blir spennende å følge med på :cheers:

Skipsfrue..?? Nei, hun har nok mønstret av grunnet null interesse. Det har der i mot dukket opp en dekkskadett med lyst hår som har vist stor interesse for alt som har med båt å gjøre. Hun strålte som en sol når hun fikk overta roret og ville til og med lære seg å fortøye. Helt for egen maskin. Hun visste at det var noe som het styrbord og babord men trengte litt hjelp til å lære seg hva som var hva. Kanongøyt å ha henne med i båten..!!! Ikke umulig hun vil bli fast mannskap fremover enten i den jeg allerede har eller noe litt større. Dette snevet av tre fot syke er kun noe som foregår inni mitt eget hode og har ingen yttre påvirkninger.. :smiley:

Det som lokker litt med denne båten er at eier vurderer bytte i mindre daycruiser. Og en slik har jeg jo. Det ville jo være lettvinnt å bare betale et mellomlegg.

Ikke følg for godt med da, jeg er ennå på tenkenivå. Tenkte jeg skulle prøve SF's råd om at konjakk hjelper mot tre fot syken. Om det ikke blir nå så blir det i hvert fall lengre frem i tid. Windy 9000 er en båt jeg liker veldig godt og det finnes nok fler enn denne ute i verden.

Faren med konjakken er at den kan ha motsatt effekt slik at du havner opp 6 fot

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

• 2 uker senere...

Har slik motor og drev, gått ca1300 t. Har mekka litt, delepriser er høye men leveres av Yamaha sine forhandlere, f. eks Hanabryggene Sandnes.

Det var ein ny maskin/drev tils. for 245000- .finnkode9559792 der sies:" passer rett inn der det har stått montert Mercruiser Bravo og Alfa drev. Passer og på Volvo DP og DS drev. Motor er samme som Yanmar 6 LP mariniseringa forskjellig. Kjempemotor som gir 29 kn på Alicraft31 ca.4,5t båt. Bryter for drevløft på drev. Hvorfor bytte til Steyr? :confused:

Faren med konjakken er at den kan ha motsatt effekt slik at du havner opp 6 fot

Konjakken har hjulpet den, og jeg har kommet fram til at jeg vil gjøre ferdig båten min før jeg bytter den ut. Puter og stoler utvendig skal fornyes, teak på badeplattformen vurderes kraftig og litt mer småplukk som øker verdien. Jeg ser det ligger noen Windy7800 på nettet som ikke blir solgt, men tidligere lå det en strøken 7800 på nettet med ny mercruiser diesel. Den røk for en god pris i løpet av få dager. En strøken 7800 med stor diesel selger og min er et meget godt emne for å bli nettopp helt strøken.

Har slik motor og drev, gått ca1300 t. Har mekka litt, delepriser er høye men leveres av Yamaha sine forhandlere, f. eks Hanabryggene Sandnes.

Det var ein ny maskin/drev tils. for 245000- .finnkode9559792 der sies:" passer rett inn der det har stått montert Mercruiser Bravo og Alfa drev. Passer og på Volvo DP og DS drev. Motor er samme som Yanmar 6 LP mariniseringa forskjellig. Kjempemotor som gir 29 kn på Alicraft31 ca.4,5t båt. Bryter for drevløft på drev. Hvorfor bytte til Steyr? :confused:

Ingen tvil om at Yamaha sin diesel er bra, det har jeg hørt i fra flere kilder. Men drevet vil jeg ikke ha, dyre deler og problemene som bl.a Windy hadde med disse drevene. Som tidligere nevnt i denne tråden så sluttet Windy å montere disse motorpakkene i båtene sine pga at drevene røk all for tidlig.

Hvorfor bytte til Steyr..??? Jo, rett og slett fordi jeg er overbevist om at disse motorene er bra. Jeg har jo selv en Steyr 256 som jeg monterte i båten min i vinter nettopp fordi jeg har stor sans for maskinene. Må ærlig talt si jeg liker følelsen av å kjøre rundt uten å tenke på at noe skal gå galt bak i maskinrommet. Og går det galt så er jeg dekket av garantier, ergo null kost.

Det var ein Yamaha ME420STI ,avertert på Finn den også, til 145000- kjørt ca 1300t. Bare et tips om pris.

Har og nettsida til ein som driver dykkercharter på New Zealand som skaffer deler, og har lang erfaring med motor og drev-reparasjoner.

Har og kopi av Seilas sin artikkel om Windyen som fekk satt inn 2 Yamaha maskiner, Det kunne vel være like gøy som å bytte maskiner?

Båten er iallefall bare fin!!

Den maskinen på finn har stått lenge og det er med på å øke min skepsis. 140 tusen er tross alt mye penger for folk flest og når motoren er ukjennt så blir den vanskelig å bli kvitt. Jeg tror faktisk det vil være lettere å kjøpe en slik båt med bensinmotorer/bensinmotor, båten blir da billigere og motorene er lett å selge. For min del blir det jo et regnestykke, båt minus motor pluss den nye motoren. Jobben med bytte gjør jeg selv og da koster det ikke mange kronene ekstra.

Båten er kjempefin den, men om jeg finner en som er litt sliten så gjør det ikke meg noe. Fra og med neste vinter så har jeg naust jeg kan stå i med båten og da blir det jo en drømmetilværelse for slike prosjekter.. :yesnod:

OK; Får nok innse at du ikkje blir Yamaha-eigar, innrømmer at ryker aggregatet, bytter eg til meir kurant merke,men motoren sliter ikkje eg ut! Er østerrikerne like gode til å lage båtmotorer som modelltog er Steyr bra saker!

Flott at du får neste generasjon med på båtlivet! Det teller mer enn antall fot for meg. Dekksgutten min har meldt seg på båtførerkurs! :flag:

Ser fram til at det blir fleire brukere av båten, uten deres støtte hadde det nok bare blitt Pioneren.

Lykke til med oppgradering av cocpit!

Eg kjøpte faktisk benk fra Windy 7800 som eg har tenkt å montere- den må eg føre på lista ja!

Redigert av Silje4 (see edit history)

Nedre veksel i drevet røyk på noen av de med denne 420si motoren. Iflg forhandler i Bergen røyk disse ved høy belastning over lang tid. Gikk det i knas der så var det bare å kjøpe nytt. De nye er dog forbedret og problemet eliminert.

Samme drev står også på ME370 som jeg hadde, men den motoren klarer ikke å knuse drevet. De hadde aldri hatt problem med drev og denne motoren...

Dette er meget bra, men folk er jo skeptisk til ting som det ikke finnes så mye av. Ville nok uansett være litt skeptisk til det gml drevet og denne motoren hvis båten er tung...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

OK; Får nok innse at du ikkje blir Yamaha-eigar, innrømmer at ryker aggregatet, bytter eg til meir kurant merke,men motoren sliter ikkje eg ut! Er østerrikerne like gode til å lage båtmotorer som modelltog er Steyr bra saker!

Flott at du får neste generasjon med på båtlivet! Det teller mer enn antall fot for meg. Dekksgutten min har meldt seg på båtførerkurs! :flag:

Ser fram til at det blir fleire brukere av båten, uten deres støtte hadde det nok bare blitt Pioneren.

Lykke til med oppgradering av cocpit!

Eg kjøpte faktisk benk fra Windy 7800 som eg har tenkt å montere- den må eg føre på lista ja!

Det kommer mye bra i fra østerike og felles er vel at det meste er anerkjennt for å være av god kvalitet. De er jo bl.a kjennt for å lage meget gode våpen som bærer navnet Steyr, men at de laget medelljernbane ante jeg ikke. Mârklin eller hva det het kansje, aner ikke hvor det er laget men har skjønnt det slik at det er beste sort.

He he, den nye dekkskadetten min blir nok nødt til å delta i å produsere neste generasjon. Det var bare en litt uskyldig måte å si at jeg var blitt en sjel og en skjorte og har truffet en ny. Det er jo bare bra at hun er i stand til å stråle som en sol i en alder av 27 år. At hun viser interesse for båt slik hun gjør er kjempeartig for min del, stikk motsatt av fuglen som fløy. Hun er litt fersk av seg i båt så jeg må ta det litt piano når hun er med. Regner med det kommer seg etterhvert som hun begynner å føle seg trygg i båten. Hun ser litt skeptisk ut når båten danser litt i bølgene men det kommer seg... :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...