Jump to content

Motor og drev

fjord 21 dc

Recommended Posts

Hei. Kan noen svare meg på om hva slags drev man kan bytte til når det har sittet ett volvo penta 280 drev? Uten å måtte støpe om hekken. Jeg ønsker powertrim. Ikke bare drevløft. Er også på utkikk etter en V8 5,7l med rundt 250 HK noen som har no sånt?? :smiley: Er det noen som har forsjellige maler til drev? Mvh Svein

Redigert av fjord 21 dc (see edit history)

290 drevet til VP har noe større hull enn 280 bare å sage større, BMV drevene krever større hull.

Ellers kan du sage opp til ett 290 VP drev å sette inn en adapterplate som fås til Mercruiser drev.

Alle hullene til Mercruiser og OMC cobra drev er like.

Her er det mye å velge i :-)

Alle VP og Merc. forhandlere skal ha maler for utskjæring.

Du kan sette inn både Mercruiser og nyere volvodrev uten å måtte støpe om. Jeg har brukt adapterplaten til Mercruiser. Kostet 6600, noe som er vanvittig mye for et stykke stål og en tegning. Nå skal det sies at tegningen var veldig grei siden det var merket hull for boltene fra gamle platen som førte til at jeg var sikker på å få korrekt høyde og plassering av platen i forhold til det nye drevet.

Volvoplaten koster rundt 10.000,- :eek: og er litt mer arbeid å montere såvidt jeg har sett/hørt.

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...