fjord 21 dc Startet 9.Oktober.2007 Del på Facebook Startet 9.Oktober.2007 (redigert) Hei. Kan noen svare meg på om hva slags drev man kan bytte til når det har sittet ett volvo penta 280 drev? Uten å måtte støpe om hekken. Jeg ønsker powertrim. Ikke bare drevløft. Er også på utkikk etter en V8 5,7l med rundt 250 HK noen som har no sånt?? Er det noen som har forsjellige maler til drev? Mvh Svein Redigert 9.Oktober.2007 av fjord 21 dc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 9.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2007 290 drevet til VP har noe større hull enn 280 bare å sage større, BMV drevene krever større hull. Ellers kan du sage opp til ett 290 VP drev å sette inn en adapterplate som fås til Mercruiser drev. Alle hullene til Mercruiser og OMC cobra drev er like. Her er det mye å velge i :-) Alle VP og Merc. forhandlere skal ha maler for utskjæring. Sitér dette innlegget Link to post
fjord 21 dc Svart 10.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2007 Takker for svaret. svartrøyk. den adapterplaten er den lett å få tak i? Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 10.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2007 Alle merc.forhandlere kan bestille denne på ett partnummer i Quicksilver katalogen. Jeg vet at leveringstiden kan variere veldig. Greit å være tidlig ute i så fall. Prisen var drøy mener jeg, over 6000.-. Kan jo hende det finnes noe brukt også.. Sitér dette innlegget Link to post
tomcat Svart 10.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2007 Du kan sette inn både Mercruiser og nyere volvodrev uten å måtte støpe om. Jeg har brukt adapterplaten til Mercruiser. Kostet 6600, noe som er vanvittig mye for et stykke stål og en tegning. Nå skal det sies at tegningen var veldig grei siden det var merket hull for boltene fra gamle platen som førte til at jeg var sikker på å få korrekt høyde og plassering av platen i forhold til det nye drevet. Volvoplaten koster rundt 10.000,- og er litt mer arbeid å montere såvidt jeg har sett/hørt. Sitér dette innlegget Link to post
atamund Svart 11.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2007 Hei jeg har en beskjent som har ett vp 280 drev med hydraulisk power trim/tilt til salgs. det passer rett på det gamle hullet. si i fra hvis du er interesert så skal jeg formidle kontakt. Sitér dette innlegget Link to post
fjord 21 dc Svart 11.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2007 Hei Atamund. snakker vi komplett da? Har drevet utveksling til V8? Som sagt er jeg nå uten motor og drev, men jeg skal ha en V8 5.7 med rundt 250 hk. Det er alltid greit med kontakter. Takk Sitér dette innlegget Link to post
atamund Svart 11.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2007 hei drevet er komplett men mangler motor har vært til en v8 Sitér dette innlegget Link to post
fjord 21 dc Svart 26.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2007 Ting tar tid. Nå Har jeg gått til innkjøp av både motor og drev, så jeg har litt og gjøre i vinter. kommer nok med en del spørsmål underveis. takker så langt. motor ble en vp 271c 275hp og drev 290dp. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.