frihågen Startet 10.Oktober.2007 Del på Facebook Startet 10.Oktober.2007 Er det bare en myte , at vindu som er skråstilt fremover.... \ ....dugger mindre en vinduer som er skrået bakover.../.... Tenker nå på utformingen av styrhuset/cabin??? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 10.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2007 nekter å tro noe annet enn at det er en myte :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
NilsPils Svart 10.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2007 Kanskje de ikke dugger mindre, men gir mindre problemer med sprut og bedre sikt pga. mindre reflekser. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
rogeri Svart 10.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2007 Det er ikke en myte at det blir mindre dugg. Det er heller ikke en myte at det legger seg mindre sørpe snøvær og isdannelse i frost! Sjødrefs og overvann forsvinner også raskere med overhengende vinduer. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 10.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2007 Mindre vann på utsiden = mindre dugg på innsiden. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 10.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2007 ehh .. trodde dette var sidevinduene i cabinen jeg Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
rago63 Svart 10.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2007 Det er sikkert en god grunn til at dette er foretrukket på yrkesbåter..... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
ultra1 Svart 10.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2007 sterkare Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 11.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2007 Hei, Jeg trodde at poenget med skråe vinduer i front av styrehuset, ala Viknes, var for å unngå sollys inn i styrehuset. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 11.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2007 Framoverskrånende vinduer er i alle fall et godt poeng mht. frost, de fryser ikke. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
frihågen Svart 11.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2007 Framoverskrånende vinduer er i alle fall et godt poeng mht. frost, de fryser ikke. Ergo, mindre dugg på vinduene ?? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 11.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2007 I alle fall på utsiden, på innsiden vet jeg ikke... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Dreamer Svart 11.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2007 Hvis jeg har forstått det riktig, er hovedpoenget med fremoverskrådde frontruter, å unngå refleks fra instrumentene ved kjøring i mørke. Andre fordeler / ulemper er sekundæreffekter som kan takles på andre måter. Sitér dette innlegget Link to post
ooma Svart 11.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2007 Mener å huske at tidligere måtte enten yrkesbåter ha vinduene slik, eller dokumentere at reflekser etc var eliminert på andre måter for å tilfredsstille kravet til sikt. Sitér dette innlegget Oso Link to post
Gudrun Svart 11.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2007 Har hatt slike vinduer på 5 båter og det er noe i det som sies her: Mindre reflekser og dugg/is. På kjøpet får du en masse plass oppunder taket siden rutene ikke kommer mot deg.... Sitér dette innlegget Link to post
ultra1 Svart 12.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2007 Skråstillte ruter tåler og meir før dei blir "slått" inn pga dårlig veir. Sitér dette innlegget Link to post
frihågen Svart 12.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2007 Må vell teste litt ut nå i vinter. Regner med at dette med dugg på vinduene om sommeren ikke er noe selig problem? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.