LENB Startet 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 11.Oktober.2007 Jeg har oppdaget at det er litt mer sideveis slark i roret en jeg synes det er behagelig å ha. (Har sammenlignet med en lik båt, og den virker stivere.) Båten har stort ror med rorskeg hele veien ned. Altså jeg må stive av rorskeget. Noen som har gjordt noe lignende? Sitér dette innlegget Link to post
HaHa Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Hva slags båt har du? Er du sikker på slarken ligger i selve rorskegen og ikke i et eller flere av rorlagrene? Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Har også hatt slark i roret. Tok da ut rorakslingen for kontroll. Nedre del av rorrøret som akslingen går gjennom har en nylonforing og oppe er det foring med talg pakkboks. Det var nødvendig med god rengjøring av både roraksling og -rør. Det viste seg at grease fra greasekoppen ikke hadde kommet skikkelig frem til å smøre systemet. Fikk renset opp, satte på ny greasekopp, skiftet talgpakning og smurte systemet godt. Slarken i roret ble da borte. Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Blir det mye støy av slik slark i roret? Sitér dette innlegget Link to post
LENB Svart 11.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Hva slags båt har du? Er du sikker på slarken ligger i selve rorskegen og ikke i et eller flere av rorlagrene? Alo 33 Kan godt være at der er slark i lageret, men det er sideveis bevegelse i rorskegen også Hører ikke noen ulyder, men jeg reagerte på dette da jeg hadde båten på land. Da jeg for noen dager siden sammenlignet med en annen Alo 33, synes jeg denne var mye tightere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.