Hilmar 2 Startet 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 11.Oktober.2007 (redigert) Har dere røykvarsler montert i båten? Redigert 11.Oktober.2007 av Ingar (see edit history) Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Janoho Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Ja, 1 stk, skal sette inn minst 1 til. Dette burde være en selfølge i båt mht. varmeapparat og andre brennbare kilder. Jon Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Jepp, 1stk er montert. :yesnod: Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Her er det montert vannalram, gassalarm og selvfølgelig også....røykvarlser. Billig og god investering. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Har røykvarsler, men den klikket i sommer. Må huske å kjøpe en ny snart.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lars H. Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Nei, det har vi ikke i båten (men hjemme, direktekoblet til Securitas som sendte brannbil en gang det ble for mye stekeos og de ikke fikk kontakt med oss pga. feil på telefonen). Tenker vi skulle bli passe ør i toppen av ulingen når begge to sitter og røyker inne i en liten båt. Skulle vi hatt en slik varsler, måtte det være en type med av og på bryter som en kunne slå på (dersom en husker det) om natten, og av (dersom en husker det) om dagen. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Christina 3 Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Det har vi selvfølgelig..... Sitér dette innlegget Link to post
lassal Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Røykvarsler er en selvfølge og burde vært påbudt på alle båter (båter som det selvsagt er mulighet for å overnatte i) Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Tenker vi skulle bli passe ør i toppen av ulingen når begge to sitter og røyker inne i en liten båt. Skulle vi hatt en slik varsler, måtte det være en type med av og på bryter nåååhhh...den røykingen din.. har du falt så tilbake at du må ha røykvarsler med av og på knapp nå, Lars. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Det var da en en veldig tendensiøs undersøkelse. Jeg ville ha svart på den hvis ett av alternativene var: "Nei, for jeg ser ikke behovet" Det er alldeles ikke fordi jeg ikke "gidder" at jeg ikke har det. I den grad jeg har varmekilder ombord, er jeg alltid våken, og alltid til stede. Med såpass lite volum som det er i båten, ville jeg få en masse falske varsler pga matlaging, stearinlys, litt puff fra dieselovnen osv. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Noflow Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 jeg har jo ikke i min egen, men i storebåten har vi (så klart) og flere brannslukningsapparat Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Har to stk. montert og de fungerer hver gang fruen steker. Glemmer å ta de bort. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Ingar Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Det var da en en veldig tendensiøs undersøkelse. Jeg ville ha svart på den hvis ett av alternativene var: "Nei, for jeg ser ikke behovet" Tok meg den frihet å endre alternativet slik at de med dagsturbåt etc. kan stemme. Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Røykvarsler er på plass. En rimelig forsikring det. Lars: I ditt tilfelle kan jo en detektor med varmesensor være tingen, altså ikke en røykvarsler men en varmevarsler, bedre enn ingenting... Ellers får du varslere som du deaktiverer med et tastetrykk, de aktiveres selv etter x antall minutter. En ekstra sikkerhet vil det også være med seriekoblede varslere, gjerne trådløst, har du da f.eks en i motorrommet vil en få tidlig varsling om noe går galt..... Men det er klart, det er mye en skulle hatt...... Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Tok meg den frihet å endre ... Da kan jeg også stemme Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
S/Y EIMY Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 (redigert) Vi har tre røykvarslere og tre brannslukkere, bra sikret på den fronten tror jeg Redigert 11.Oktober.2007 av S Y EIMY (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Hadde to stykker i gamlebåten, en fastmontert og en "reise varsler". Skal montere i nye båten og vurdere noe som er koblet til batteriene ombord, men vilken varsler er egnet ombord i en båt :confused: Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Solo Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Tok meg den frihet å endre alternativet slik at de med dagsturbåt etc. kan stemme. Fornuftig..... følte meg ensom en stund da jeg 'la meg inn' på 'gidder ikke' Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Jada, har røykvarsler og co-varsler, og en vannvarsler for sikkerhets skyld :-) Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Hansi Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Har to stk. Både optisk og ionisk. Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 11.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Da kan jeg også stemme Min feil Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Mariell Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Har en "reisevarsler". Og LarsH, den har aldri løst seg ut pga. røyking (og jeg røyker dessverre mye). Så det går greit å ha en selv om en røyker. Når jeg tenker meg om så har den vel aldri løst seg ut i det hele tatt. Den blir årlig testet ,så den virker Men med den begrensede stekosen vi har så har det hitill ikke blitt noe uling. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
MSF Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Selvsagt, røykvarsler er på plass. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Har 2 vanlige røykvarslere i kabinene og en varmedetektor i motorrom... Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
bliss X Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Jeg har ikke røykvarsler i båten, men det burde jeg selvfølgelig hatt. Finnes det spesielle røykvarslere for båt? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.