alidal Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Kombinert røyk/CO varsler, da jeg bruker dieselvarmer om natta i den kjølige årstiden. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 12.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 ja jeg har varsler .. men som sedvanlige meg ,så tror jeg ikke batteriet er noe tess. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
TrondT Svart 12.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 Har to stykker, en i hver kabin TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Arvid_A Svart 12.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 Har røykvarsler (- og gassvarsler og "vann-i-kjølen"-varsler). Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 12.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 Har 2 røyk varslere og 1 gassvarsler. ØØØØØØØØhh montert, nei. Men jeg har hatt dem lenge En fin påminnelse Hilmar, som jeg skal ta tak i. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Fantasy Svart 12.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 Har 3 stk.montert. En i AC, en i forluggar samt en i tillegg som jeg fester oppunder kallesja m borelås før vi går og legger oss om kvelden. Det er størst risiko for at en brann starter i cocpit / motorrom da varmer, kokeapparat, dieseltanker, sikringsskap mm. er montert her. Ett tidlig varsel her vil jeg mene er fornuftig og det er jo via dette rommet alle må ut dersom det skulle begynne å brenne. BILLIG er det også; sy fast en borelås på kallesjas innside (høyeste punkt) og lim andre borelåsen fast i røykvarsleren med tec7 el. tilsv. Sitér dette innlegget Mvh Fantasy Link to post
Hilmar 2 Svart 12.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 Har montert røykvarsler i styrhuset, uler alltid når jeg fyrer opp refleksen. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
rogeri Svart 12.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 (redigert) Har en røykvarsler (First Alert)som også varsler ved høyt CO (Karbonmonoksid) innhold! Dermed tar jeg sjansen med å ha fyr i ovnen også når jeg sover! http://www.firstalert.com/carbon_monoxide_...item.php?pid=25 Redigert 12.Oktober.2007 av rogeri (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 12.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 Røykvarsler er på plass. Noen av dere må jo steke veldig varmt, eller ha elendig lufting for vi har aldri opplevd at røykvarsleren uler under kokkelering. Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 12.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 admiralinnen kom 'slepende' på en røykvarsler häromåret...så vi har det oxo......... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Brannmann Svart 12.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 For en tid siden var jeg på utrykkning til en herværende gjestehavn.Røykutvikling i båt. Kortversjon: Nyinstalert varmtvannstank,landstrøm,tørr tank(ikke vann i tanken).Nedsmelting av tank. Eier av gjestehavn ringte 110 etter å ha hørt røykvarsler. Etter endt aksjon prøvde undertegnede å reklamere for viktigheten av røykvarsler i båt blant gjestebåtene som lå der. Da ble jeg SKJIKKELIG SKRÆMT JA. Folk satt med sine hvitvinsglass og var irriterte for at de hadde blitt forstyrret av en intens lyd som ingen kunne plassere. Over 1,5 time har folk hørt denne lyden uten å ha undersøkt hva det var for noe. Skremmende. Stol på naboen?? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 13.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2007 .Folk satt med sine hvitvinsglass og var irriterte for at de hadde blitt forstyrret av en intens lyd som ingen kunne plassere. Over 1,5 time har folk hørt denne lyden uten å ha undersøkt hva det var for noe. Skremmende. Stol på naboen?? Skremmende at ingen bryr seg!!!!!!!!! Røykvarsler montert Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
bliss X Svart 13.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2007 Stol på naboen?? I dagens verden med alle slags rare duppedittlyder rundt oss på alle kanter har jeg fortåelse for at ingen gidder å bry seg. Kanskje røykvarslere burde vært laget slik at de hadde en stemme som bølte brann brann! framfor pipelyd? Sitér dette innlegget Link to post
tfjelde Svart 13.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2007 Har 4 stk som er serie koblet. en i hvert rom ombord Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 14.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2007 I dagens verden med alle slags rare duppedittlyder rundt oss på alle kanter har jeg fortåelse for at ingen gidder å bry seg. Kanskje røykvarslere burde vært laget slik at de hadde en stemme som bølte brann brann! framfor pipelyd? "gulle ska hem" er det man roper nå.. Sitér dette innlegget Link to post
duppern fra dram Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 jeg har to reise branvarslere i båten Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Jeg har to trådløse røykvarsele samt vannalarm og gassalarm av denne typen Røykvarsler montert i båten. Løser en ut hyler alle. Skal montere en flamevakt i samme serie i motoromet i tilegg. I tilegg har jeg automatisk branslukningsanlegg (Halon) i motorom. Sitér dette innlegget Link to post
Mckongen Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Vurderer og montere en jeg også, men er ikke sikker på om jeg skal ha den inni eller på utsiden av kajakken Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Har 2 røyk varslere og 1 gassvarsler. ØØØØØØØØhh montert, nei. Vihar røykvarsler - plassert i trappeoppgangen fra kabinene. I motorrommet er det automatisk slukkesystem - så der trenger vi ikke varsling. Poenget med varsleren er å få tid til å komme seg ut. Brannslukkerne er til for å slå ned flammene om vi ikke kommer ut. Brenner det i båten er det vanskelig å få slukket - derfor har vi god forsikring. Finnes det gassvarsler med innebygd batteri? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 første jeg kjøpte når vi overtok båten var røykvarsler - stekeos er ikke no problem med kjøkkenvifte på kjøkkenet gassvarsler er handlet og blir satt inn snart Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Sjøtummel Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 CO-varslere (ikke helt røykvarsler, men med Webasto, en liten oljebrenner og gassovn så anser jeg kullos som en større fare enn røyk). Har hatt bruk for den en gang, og da anser jeg at det var en god investering. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Gasvarslere har et katalytisk følerelement som må heates mes strøm og av den grunn leveres ikke dise med batteri. typisk trekker de 200mA fra 12V. Jeg har koblet min på samme bryteren som kjøleskapet da dette altid er på når vi er ombord. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Har ikke røykvarsler. Den slår vel ut på sigarettrøyk også vel Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Ja, 5 stykker. Jeg anbefaler også motorrom. Jeg fikk lekkasje i eksosbend på generatoren. Alarmen varslet før jeg kunne merke det på noen annen måte. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 I motorrommet er det automatisk slukkesystem - så der trenger vi ikke varsling. Jeg er ikke enig, Bitteliten. Se på innlegget mitt foran. Jeg fikk alarm før jeg kunne se eller lukte eksos. Jeg har også automatisk brannslukking med nedstenging av alle motorer, men dette utløses jo av varme, altså først etter at det har tatt fyr. Brannvarsleren sier ifra så fort den lukter eller ser røyk, og den har bedre nese/øyne enn oss. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.