Jump to content

Edit History

Arne2

Arne2

Stort sett samme mål, bitte litt lengre, samme vekt og samme motor og samme propell, tror jeg, som siste post over.

Går nå et halvt til en hel knop seinere, men tror det har å gjøre med at det er snart et år siden båten var på land og at den allerede begynner å bli "grodd". Mener jeg hadde nær de identisk samme data ved tilstand "nysmurt".

 

2.500rpm oppleves som "maks av det som er behagelig". På 3.200rpm så graver den seg ned og det er så mye støy og vibrasjon at det oppleves som "lite fornuftig" å gå med dette turtallet.

 

En "rar" egenskap ved båt og propell: Når båten står i ro og man gir på med rpm akterover, så går det bakover og mot styrbord uavhengig av hvordan roret står. Man må alltid tenke at "nå går det først bakover og mot venstre". Når man får litt fart på skroget og eventuelt "trotler" av, så har man (litt) styring akterover.  Forover så har man noe bedre kontroll, selv om det er forholdsvis stor avstand mellom propell og ror. 

 

 

Arne2

Arne2

Stort sett samme mål, bitte litt lengre og samme motor og samme propell, tror jeg, som siste post over.

Går nå et halvt til en hel knop seinere, men tror det har å gjøre med at det er snart et år siden båten var på land og at den allerede begynner å bli "grodd". Mener jeg hadde nær de identisk samme data ved tilstand "nysmurt".

 

2.500rpm oppleves som "maks av det som er behagelig". På 3.200rpm så graver den seg ned og det er så mye støy og vibrasjon at det oppleves som "lite fornuftig" å gå med dette turtallet.

 

En "rar" egenskap ved båt og propell: Når båten står i ro og man gir på med rpm akterover, så går det bakover og mot styrbord uavhengig av hvordan roret står. Man må alltid tenke at "nå går det først bakover og mot venstre". Når man får litt fart på skroget og eventuelt "trotler" av, så har man (litt) styring akterover.  Forover så har man noe bedre kontroll, selv om det er forholdsvis stor avstand mellom propell og ror. 

 

 

Arne2

Arne2

Stort sett samme mål, bitte litt lengre og samme motor og samme propell, tror jeg, som siste post over.

Går nå et halvt til en hel knop seinere, men tror det har å gjøre med at det er snart et år siden båten var på land og at den allerede begynner å bli "grodd".

 

Mener jeg hadde nær de identisk samme data ved tilstand "nysmurt".

 

2.500rpm oppleves som "maks av det som er behagelig". På 3.200rpm så graver den seg ned og det er så mye støy og vibrasjon at det oppleves som "lite fornuftig" å gå med dette turtallet.

 

En "rar" egenskap ved båt og propell: Når båten står i ro og man gir på med rpm akterover, så går det bakover og mot styrbord uavhengig av hvordan roret står. Man må alltid tenke at "nå går det først bakover og mot venstre". Når man får litt fart på skroget og eventuelt "trotler" av, så har man (litt) styring akterover.  Forover så har man noe bedre kontroll, selv om det er forholdsvis stor avstand mellom propell og ror. 

 

 

Arne2

Arne2

Stort sett samme mål, bitte litt lengre og samme motor og samme propell, tror jeg.

Går nå et halvt til en hel knop seinere, men tror det har å gjøre med at det er snart et år siden båten var på land og at den allerede begynner å bli "grodd".

 

Mener jeg hadde nær de identisk samme data ved tilstand "nysmurt".

 

2.500rpm oppleves som "maks av det som er behagelig". På 3.200rpm så graver den seg ned og det er så mye støy og vibrasjon at det oppleves som "lite fornuftig" å gå med dette turtallet.

 

En "rar" egenskap ved båt og propell: Når båten står i ro og man gir på med rpm akterover, så går det bakover og mot styrbord uavhengig av hvordan roret står. Man må alltid tenke at "nå går det først bakover og mot venstre". Når man får litt fart på skroget og eventuelt "trotler" av, så har man (litt) styring akterover.  Forover så har man noe bedre kontroll, selv om det er forholdsvis stor avstand mellom propell og ror. 

 

 



×
×
  • Create New...