Jump to content

Kvinneforum...

nimbuster

Recommended Posts

Ingen kan få meg til å påstå at noen her har begrenset erfaring med det andre kjønn ? :smiley: Men påstanden om legning og damenes interesse virker vel litt smalt, mildt sakt. Eller kan dette kyttes til alder, geografi, topgrafi, fartøytyper eller andre variabler ?:wink:

En skal vel ikke se bort fra at noen båtkvinner synes det er en smule diskriminerende med et "rosa" forum i 2007.

Redigert av pettersand (see edit history)

Kan ikke huske at hverken strikking eller tøyvask har vært tema på de rosa sidene, de fleste temaene der, som her er relatert til båt og båtliv. For meg var imidlertid det å skrive innlegg på de rosa sidene litt mindre skummelt enn på åpent forum, så etter å ha øvet meg litt der, dristet jeg meg også til å komme med innlegg på åpent forum. Aktiviteten på de rosa sidene er litt varierende, synes det har vært litt lite aktivitet i sommer, men det skyldes vel at vi er opptatt med båtliv.

Når det gjelder dette med tøyvask, så har jeg akkurat nå vaskemaskina full av tauverk, og badekaret fullt av fendere :wink: alt skal være rent og pent før det stues bort for vinteren, da blir det så mye triveligere å starte neste sessong.

mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Når det gjelder dette med tøyvask, så har jeg akkurat nå vaskemaskina full av tauverk, alt skal være rent og pent før det stues bort for vinteren, da blir det så mye triveligere å starte neste sessong.

mvh

Ella

Er det uproblematisk å vaske tauverk i maskinen?

Sentrifuger du det?

Blir det ikke en enda stor knute ut av dette?

(Mor er borte i helga, så da har jeg sjansen? )

Har også tenkt å prøve meg med propellen i oppvaskemaskinen. Synspunkter på det?

Geir

Jeg vasker alt tauverket i vaskemaskin. Må selvfølgelig vaske i flere omganger for jeg kan ikke stappe full maskinen. Det jeg vasket i går kveld vasket jeg på finvask og 40 gr. med Blenda Sensitiv og godt med skyllemiddel, da blir tauene smidige og gode å håndtere neste sommer. Noe av det vi tok opp i går kveld var så skittent at det ble bløtlagt og kastet i maskinen i dag på litt hardere vask, fremdeles på 40 gr. Jeg synes tauet bør tåle såpass, så dersom noe blir ødelagt, får vi kjøpe nytt neste år. Hittil har har jeg bare klart å ødelgge ett tau og det var nok av ganske dårlig kvalitet. Tauene er såpass tykke at det er ikke noe problem at de floker seg sammen(14 mm tror jeg). Tau som er ekstra lange vasker jeg alene ett og ett. Synes så absolutt du skal prøve å vaske tauene dine, de blir så fine så, men rydd opp etter deg så ikke mor oppdager at du har lånt vaskemaskinen hennes :nono: Akkurat nå har jeg en stor balje stående med alle demperne som vi tok av tauene i går, de skal også vaskes, men ikke i vaskemaskinen.

Det med propellen i oppvaskmaskinene synes jeg var en god idè, men hva tror du mor vil si :wink:

mvh

Ella

Redigert av mor Amica (see edit history)

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Det med propellen i oppvaskmaskinene synes jeg var en god idè, men hva tror du mor vil si :wink:

Oppvaskmaskinen bruker eit par timar. Kona på handel tar meir enn to timar. Fyller du opp maskinen med alt det andre som stod på kjøkkenbenken kjem ho heim blid og nøgd. Propellen bør tas ut før kona kjem, bestikk og servise kan gjerne venta litt. Det ho ikkje veit har ho ikkje vondt av. :smiley:

Elles ser eg ikkje heilt behovet for propellvask, men vasker alle fall og skjøte i vaskemaskinen.

Eg har god erfaring med å vaska fletta tauverk i maskin. Går det bra med tvinna tau og?

Eg har god erfaring med å vaska fletta tauverk i maskin. Går det bra med tvinna tau og?

Tvinnet tau av god kvalitet går fint, men det merkes om det er dårlig kvalitet på tauet, da vil det draes ut løkker av fibrene i tauet.

mvh

Ella

Amicas blogg
Jøa kystlag

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...