nimbuster Startet 14.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 14.Oktober.2007 Hvor er det blitt av kvinneforumet som ble etablert? Ikke det at jeg har noe der å gjøre forsåvidt, men båtsmannen min (kona mi)kan ha det. Er det slettet? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 14.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2007 De rosa sidene er der, men du ser den ikke før du logger av...... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Ingar Svart 14.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2007 Har fjernet det fra forsiden for at det ikke skal oppta plass for dem som likevel ikke har adgang dit. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 14.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2007 Kan ikke kona bruke samme mailadresse, og være registrert medlem både her og på de rosa sidene? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 14.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2007 Det er ikke noe problem. Alle jenter som er registrert på forumet kan få adgang til Rosa sider. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 14.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2007 Vil det ikke være en høynare å få damene mer aktivt med her i forumet? De flest har vel dama med på sjøen, jeg tenker hun ofte er medeier i skuta også. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 14.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2007 Jeg synes det er greit at de har eget forum. Tross alt er interessen forskjellig avhengig av kjønn og legning. De færreste menn er opptatt av strikking og vasking av tøy. Dessuten har de full anledning til å poste utenom rosa sider også må en tro. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
bjoris Svart 15.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2007 Dette blir vel som å kikke i jentegarderoben, men bare så jeg kan ha noe å friste min fru med... Er det noe aktivitet??? Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
avmønstret5 Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 (redigert) Ingen kan få meg til å påstå at noen her har begrenset erfaring med det andre kjønn ? Men påstanden om legning og damenes interesse virker vel litt smalt, mildt sakt. Eller kan dette kyttes til alder, geografi, topgrafi, fartøytyper eller andre variabler ? En skal vel ikke se bort fra at noen båtkvinner synes det er en smule diskriminerende med et "rosa" forum i 2007. Redigert 16.Oktober.2007 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Kan ikke huske at hverken strikking eller tøyvask har vært tema på de rosa sidene, de fleste temaene der, som her er relatert til båt og båtliv. For meg var imidlertid det å skrive innlegg på de rosa sidene litt mindre skummelt enn på åpent forum, så etter å ha øvet meg litt der, dristet jeg meg også til å komme med innlegg på åpent forum. Aktiviteten på de rosa sidene er litt varierende, synes det har vært litt lite aktivitet i sommer, men det skyldes vel at vi er opptatt med båtliv. Når det gjelder dette med tøyvask, så har jeg akkurat nå vaskemaskina full av tauverk, og badekaret fullt av fendere alt skal være rent og pent før det stues bort for vinteren, da blir det så mye triveligere å starte neste sessong. mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
bliss X Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 For meg var imidlertid det å skrive innlegg på de rosa sidene litt mindre skummelt enn på åpent forum, så etter å ha øvet meg litt der, dristet jeg meg også til å komme med innlegg på åpent forum. Og det er vel nettopp også litt av hensikten med de rosa sidene. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Og det er vel nettopp også litt av hensikten med de rosa sidene. Hva med lyseblå sider for de gutta som trenger å øve seg litt? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Vi har forsøkt med ett testforum tidligere, men det ble knapt postet ett innlegg der. (Var også åpent for gjester) Forøvrig ble Rosa sider opprettet etter ønske fra Admiralinnene på BP. Vi i teknisk har heller ikke innsyn der, det er Fru Laluna som står for moderasjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Når det gjelder dette med tøyvask, så har jeg akkurat nå vaskemaskina full av tauverk, alt skal være rent og pent før det stues bort for vinteren, da blir det så mye triveligere å starte neste sessong. mvh Ella Er det uproblematisk å vaske tauverk i maskinen? Sentrifuger du det? Blir det ikke en enda stor knute ut av dette? (Mor er borte i helga, så da har jeg sjansen? ) Har også tenkt å prøve meg med propellen i oppvaskemaskinen. Synspunkter på det? Geir Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 (redigert) Jeg vasker alt tauverket i vaskemaskin. Må selvfølgelig vaske i flere omganger for jeg kan ikke stappe full maskinen. Det jeg vasket i går kveld vasket jeg på finvask og 40 gr. med Blenda Sensitiv og godt med skyllemiddel, da blir tauene smidige og gode å håndtere neste sommer. Noe av det vi tok opp i går kveld var så skittent at det ble bløtlagt og kastet i maskinen i dag på litt hardere vask, fremdeles på 40 gr. Jeg synes tauet bør tåle såpass, så dersom noe blir ødelagt, får vi kjøpe nytt neste år. Hittil har har jeg bare klart å ødelgge ett tau og det var nok av ganske dårlig kvalitet. Tauene er såpass tykke at det er ikke noe problem at de floker seg sammen(14 mm tror jeg). Tau som er ekstra lange vasker jeg alene ett og ett. Synes så absolutt du skal prøve å vaske tauene dine, de blir så fine så, men rydd opp etter deg så ikke mor oppdager at du har lånt vaskemaskinen hennes :nono: Akkurat nå har jeg en stor balje stående med alle demperne som vi tok av tauene i går, de skal også vaskes, men ikke i vaskemaskinen. Det med propellen i oppvaskmaskinene synes jeg var en god idè, men hva tror du mor vil si mvh Ella Redigert 16.Oktober.2007 av mor Amica (see edit history) Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Escada Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 vi vasker også taua i vaskemaskina.Der surrer seg litt,men er lette å få opp igjen.Mye skyllemiddel gjør susen(gjærne rosa) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 (redigert) Ja, en lærer så lenge en lever. Det er helt sikkert. Tau i vaskemaskinen den var ny. Får kanskje prøve det en dag. En jobb som sansynligvis vil ta flere uker med alt det tauverket jeg har liggende. Redigert 16.Oktober.2007 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Det med propellen i oppvaskmaskinene synes jeg var en god idè, men hva tror du mor vil si Oppvaskmaskinen bruker eit par timar. Kona på handel tar meir enn to timar. Fyller du opp maskinen med alt det andre som stod på kjøkkenbenken kjem ho heim blid og nøgd. Propellen bør tas ut før kona kjem, bestikk og servise kan gjerne venta litt. Det ho ikkje veit har ho ikkje vondt av. Elles ser eg ikkje heilt behovet for propellvask, men vasker alle fall og skjøte i vaskemaskinen. Eg har god erfaring med å vaska fletta tauverk i maskin. Går det bra med tvinna tau og? Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Tau i oppvaskmaskinen går det? En kan jo ta ut trådkurvene. Noen som tør prøve? Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Eg har god erfaring med å vaska fletta tauverk i maskin. Går det bra med tvinna tau og? Tvinnet tau av god kvalitet går fint, men det merkes om det er dårlig kvalitet på tauet, da vil det draes ut løkker av fibrene i tauet. mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Bützfleth Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 (redigert) Det er ikke noe problem. Alle jenter som er registrert på forumet kan få adgang til Rosa sider. Vet ikke hvordan det er nå, men mener at fruen ikke hadde tilgang der for et par uker siden i hvertfall. Så om det skulle være noen automatikk i det så funker det ikke. Typo... Redigert 16.Oktober.2007 av Bützfleth (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 17.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2007 Ikke noe automatikk, vi må kontaktes. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 17.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2007 Tvinnet tau av god kvalitet går fint, men det merkes om det er dårlig kvalitet på tauet, da vil det draes ut løkker av fibrene i tauet. aha - derfor har jeg fått mange veeeeldig små løkker på mitt blåe biltematau Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.