Jump to content

Import av påhengsmotor

Sebaldus

Recommended Posts

Vurderer et fiske/vinterbåtprosjekt som innebærer innkjøp av påhengsmotor størrelse 25 - 50 hester. Med dagens lave dollar og gode avanser hos forhandlere lurer jeg på om noen har forsket på mulighetene for å importere slike motorer selv.

Jetcarrier tilbyr jo frakt av store gjenstander fra statene.

Spesielle problemer med CE-merking osv ved slik import?

Lurer rett og slett på om det er bryet verdt. Er vel egentlig skeptisk og aner at jeg ender opp med en Tohatsu siden jeg føler disse gir meg mye for pengene i Norge. Men klart - kunne man fått en Yamaha rimeligere på denne måten er det vel verdt et forsøk.

Lurer rett og slett på om det er bryet verdt. Er vel egentlig skeptisk og aner at jeg ender opp med en Tohatsu siden jeg føler disse gir meg mye for pengene i Norge. Men klart - kunne man fått en Yamaha rimeligere på denne måten er det vel verdt et forsøk.

Hei, som du sier er det bryet vært? Mye styr og "dill dall". Ser at West System og Bakken Motor har gunstige priser på Tohatsu 4- takt, 25/30 hk. Disse motorene får bra omtale i de siste tester. Bakken Motor averterer med restsalg av årets modeller. Lykke til. :yesnod:

Ca 32000.- må du betale for en ny 4T - 50 hk Yamaha i USA. Frakt og moms på hele beløpet tilkommer i tillegg til hk-avgift. Tviler allikevel på at du får kjøpt til eksport, det virker som om forhandlerne har restriksjoner på dette. Med mindre du kjenner noen som kan kjøpe for deg, da.

I tillegg er ikke disse CE-merket.... - Om dette er av noen betydning. Selv om garantien er world wide, er serienummerne heller ikke åpne for norske forhandlere ved en eventuell delebestilling.....

Tror det enkleste er å be om et godt tilbud fra en leverandør i Norge :smiley:

Edit; Ser fra tid til annen helt nye ubrukte motorer 115-150 hk som tilbys for salg. Disse er sannynligvis tatt inn som del av flyttelass...- med samme probem som nevnt over hvis de ikke er kjøpt i europa...

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Nå har jeg forsket litt mer på dette og synes ikke økonomien i dette virker helt på trynet. En 25 hk Yamaha 2-takter koster i usa ca 3200 $ Ca det samme koster en 25 hk Tohatsu 4-takter.

Slik jeg forstår det er det nå forbudt å importere Yamaha sin 2-takter. Gjelder dette også privatpersoner? Må motoren være ce-merket? Sjekker i så fall jetcarrier dette ved importen?

I det hele tatt: noen som har gjort dette eller kjenner reglene?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...