Jump to content

Northstar 657 Explorer erfaringer

frihågen

Recommended Posts

Jeg har en Northstar 557 og den er jeg kjempefornøyd med. Men jeg kjøpte min i fra USA og ente opp med 4500 ferdig levert på døren tollet, momset og inkludert frakt.

Menyer er lett å sette seg inn i og plotteren oppdaterer seg greit, holder for meg som går i rundt 30 knop pluss minus. Det store plusset med denne plotteren er oppløsningen på skjermen, kanonbra..!!

Jeg synes ikke det er noe problem at den oppdaterer noe tregt. Får med meg det jeg trenger å vite når jeg går i opp til 37 knop. Over det aner jeg ikke for båten min går ikke fortere. Kjører hovedsaklig marsj i rundt 30 knop og er veldig fornøyd med plottren min som er modellen under. Forskjellen er vel at 657 har ekkolodd og 557 som jeg har kun er plotter.

Er det noen som kan si noe om dette produktet?? Northstar 657 Explorer

Er det noe å satse 10.000 på?

Jeg har hatt min 657 en sesong. Godt fornøyd på alle måter.

Lysstyrken og oppløsningen er veldig bra. Litt treg på oppdatering, men overhodet ikke noe problem i mitt fartsområde

(6-8 knop).

Kjøpte i nettbutikk USA. Ferdig tollet hjemme i postkassa etter ca 10 dager, litt under kr 4.500. (For øvrig tredje plotter jeg kjøper fra samme nettbutikk, wmjmarine.com) Fikk tak i en to år gammel Max brikke på finn.no for kr 1.000. Samlet kr 5.500 synes jeg er "røverkjøp".

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Har også nylig importert en slik fra USA, til omtrent samme pris som de ovenfor.

Vær bare oppmerksom på at enkelte nettbutikker i USA selger denne med forskjellig typer svingere, enten hekkmontert (transom mount, betegnet TM), gjennom skroget (through hull, TH) eller uten svinger. Pass på at du velger den typen du vil ha.

Om du i tillegg finner en nettbutikk som selger kartbrikker, så kommer en C-Map NT Max Wide brikke på ca. 1200-1500 kr. Kanskje like greit å bestille samtidig og få med i den samme forsendelsen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...