Jump to content

Interessant nettbutikk i Kina

oddgeir

Recommended Posts

Her advares det fra flere hold mot å handle fra den sjappa.

Den er listet på alt som er av sider over styggedom..

Og fortsatt vil noen forsøke å handle derfra!

Du ber om å bli lurt, og jeg må ærlig talt si at jeg ikke synes synd på folk som taper penger på den måten..

Blir nesten litt som nigeriasvindlerne dette, de lurer folk gang på gang, selv om det har stått kilometervis om de i media.

Blir nesten fristet til å lage en tilsvarende side selv. Tenk om 10-20 i hvert land la igjen rundt 2000,-. Hadde jo blit masse penger.... Nesten like drøy som Nigeria mailene om å investere 500.000 og så får man mange milioner tilbake (til og med nevnt i en bisetning på en radioreklame for tiden). Sorry meg, men er det noen som kjøper herfra, så havner vedkommende i samme boksen for meg.

Redigert av Larspo (see edit history)
Tror en del av dere tenker feil nå.

Det er ikke straffbart å bli lurt, ingen kan bli straffet for å hive

penger ut vinduet.

Joda.

Man inngår nemlig en avtale om å få tilsendt ting på en måte som strider med norsk lov, altså å få det sendt som gave selv om det ikke er det.

Nigeriasakene er også ulovlig virksomhet fra nordmenn..

Dette fører til at få tør å anmelde det.

4dm3 med ved er verdt under 200kr så det er momsfritt

Skikkelig elektronikk er ikke gratis å produsere i Kina heller. Kvalitetsprodukter bruker komponenter som er produsert i mange forskjellige land. Bare en minimal del av verdens halvlederindustri ligger i Kina. En Dagslyslesbar skjerm på 8-10" koster flere tusen inn til produsent. For et normalt produkt er det nok mindre enn 20% å spare på å produsere i Kina samenlignet med Øst-Europa.

Raymarine C og E serien produseres Ungarn. Importerte varer i Kina er normalt like dyre som i vesten.

Dette er iallefall mere spennende enn å betale overprisete trafikkforelegg til staten :lol:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Enig med deg Sydvesten, .............. Vil sjekke litt mere først.

ville kanskje vært forsiktig med denne butikken ....

The bigger list of chinese scams

Mailwasher

Var det ikke hegnar som sa at dersom noe virker å være for godt til å være sant så er det nok det.

- Anders M.

Dette var nok det som skulle til for at jeg ikke overførte penger.

Takk Anders M for ett seriøst innlegg som snudde min iver.

Noen som vil ha ordren min? værsegod, her er den:

dear friend,

thanks for your order.

the price of Raymarine E120 Multifunction Navigation 24525432 is:110eur,the shipping cost is;30eur,the total price is:140eur.please tell us your full name and address so that we can ship your goods correctly.

we can send your goods and give you the tracking number at once after we confirm your payment,you can receive it in four days.

our account is:

BANK OF CHINA BEIJING BRANCH

NO.8 YaBaoLu.Chao YangDistrict,Beijing,China

A/C holder's name:HeZhao

(first name)Yang(last name)

A/C No.:4103200-0188-014493-3

SWIFT code: BKCHCNBJ110

please do not hesitate to contact us if you have any questions.

waiting for your quick reply.

best regards!

Ñî·É [beijing.trade@hotmail.com]

Bra du tok til fornuft:)

Du får jo en 10,4 toms plotter for 7.500 på døra all incl fra serisø butikk i USA. WMJMarine.com...

He he, har plotter jeg da, 19`s skjerm :rolleyes: tenkte bare at om det var sandt så kunne jeg altids søle bort enda to lapper

Handler en del fra USA og Torres marine, sendt via Jet-Carrier. Dette funker helt supert. Jet-Carrier har også mange linker til div butikker på sin webside. Best av alt er vel at Jet-Carrier har kontor i Norge så om det blir krøll kan man komunisere på norsk, bra oppfølging og sporing på sjøkonteinere og flypakker Anbefales

• 2 uker senere...
  • 8 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...