Jump to content

Interessant nettbutikk i Kina

oddgeir

Recommended Posts

Ikke direkte dyrt. :eek:

Men det blir det hvis ikke du få det du betaler for.

Les om bankforbindelsen de har.

Western union er ikke akkurat det man skulle bruke for transfer til utlandet,

og heller ikke til east.

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Er det ingen som melder seg frivillig som prøvekanin?? :lol:

Hvis du gir meg penger så :eek::sailing:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

side 5 har de en Raymarine E80 til Euro 120 hvis du er "medlem" eller Euro 150. Denne koster ca. kr. 27.000,- i Norge.

Har besøkt Bejing (og andre steder i Kina) i jobbsammenheng og har sett mye elektronikk til vanvittige priser. Dette er varer produsert i Kina for diverse utenlandske foretak (f. eks. Raymarine, Sony, Panasonic etc.) som selges i diverse varehus. Trodde disse varer/priser kun var for innlandsbruk. Kanskje det faktisk er mulig å få dette tilsendt til slike priser :wink:

Noen som er fristet til muligens å kaste bort ca 1200 kr ?

Det går en hårfin grense mellom etikk og seigpining.

Ikke vær så negativ da! :nono: Husk at mange av disse boksene faktisk er produsert i Kina og leveres til "Vesten" med en kalkyle på 10-12 ggr. Da begynner vi å nærme oss våre priser :sad:

En kompis av meg kjøpte et videokamera på et marked i Italia, han dro nordover til Alpene og tenkte at nå måtte han få prøvd kameraet noe. Pakket fornøyd opp "videokameraet" og alle var spente på vidunderet. "Handelsmannen" i Italia hadde levert med en kopi av et kamera laget av et trestykke. Latteren fra reisefølget kan ennå høres i alpene :lol::lol::lol:

Cirkeline

Det jeg synes er litt snodig, er at Raymarine E80 koster mindre enn en Garmin eTrex. Disse koster i hvertfall ikke mye i Norge. Alt koster jo det samme her (i hvertfall nesten). Er nok en side snekret av et par menn med sans for rosa skjorter, og husk at er det for godt til å være sant, så er det som regel det. Tror slikt hadde spredd seg noe fortere om det er så billig og genialt. I disse dager med god kommunikasjon, så ville en slik nyhet være verden rundt på få min.

Redigert av Larspo (see edit history)

Ingen behøver at betale for at teste om det er fup eller ej...Google er også her et værdifuldt værktøj. En søgning på URL'en afslører flere tilfælde af svindel og at sitet er på en liste over kendte fup-sites (scam).

fx her http://www.firetrust.com/en/blog/chris/the...se-scams?page=2

Det er en god lektie: Søg ALTID på Google hvis du tænker på at købe noget på et site...

Dansken

Redigert av MajorAndy (see edit history)
Messy, har du tips om butikker i Shanghai som selger marinelektronikk? Skal over der om to uker og har god tid til shopping.

Nesten 2 år siden sist jeg var i Shanghai, og den byen endrer seg fort. Anbefaler deg å spørre på hotellet, de pleier å vite hvor det lønner seg. Drosjesjåfører er mer tvilsomme.

Det går en hårfin grense mellom etikk og seigpining.

Hadde egentlig tenkt å prøve en bestilling på E 120, men får vel takke for all skepsis og heller irritere meg for at jeg ikke har kartplotter av verdi 20 000,- for kun 2 000,-

må si det er fristende, ser for meg at det er en luring da, han, hun eller dem skriver at dem sender varene som "gift" altså kjenner dem til toll og momsregler på gaver, og er villig til å gjøre en "useriøs" handel alerede før du spør. Kan jo være en luring som rett og slett bare går ut i butikker å kjøper varen du bestiller og sender den til deg ( viss dem sender noe i det heletatt da) Dem vil ha forhondsbetaling over noe dere kaller tvilsomme payment firma og skriver veldig lite om fraktkostnader og betaling av denne. Men klart det blir vel transportørens jobb å kreve inn disse pengene og da er luringen kvitt en del bry.

Jeg for min del har nettopp handlet fra USA, brukte Jet-Carrier eller Magnum, funka kjempegreit og rimelig, en faktura fra butikken i USA og en faktura fra Jet-Carrier på Moms og frakt. Tenk at det går an, 1,1 kg pakke med flyfrakt fra usa og post fra gardermoen til møre, 360 kr. Slå den. . . .

En kan jo bruke bank tranfer fre en Norsk Bank også...... Da er i allefall sporbarheten noget bedre enn Western Union...

Men Wester Union er gangeks vanlig måte å overføre penger på til India, Indonesis,Pakiatsn og andre lang i Asia så det er ikke sikkert dette er humbug, selvom det er nærliggende å tro det... Tapet er jo ikke så stort om en taper pengene, men får man varen så er jo gevinsten stor... Meesteparten av elektroniken produserer jo i Kina og nærliggende områder i dag, så dette kan jo være "ekte" vare...

BANK OF CHINA BEIJING BRANCH

NO.8 YaBaoLu.Chao YangDistrict,Beijing,China

A/C holder's name:HeZhao

(first name)Yang(last name)

A/C No.:4103200-0188-014493-3

SWIFT code: BKCHCNBJ110

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...