sharko Startet 15.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 15.Oktober.2007 (redigert) Har som kjent en 20 år gammel yanmarmotor. Istedetfor å fikle med den lenger, vurderer jeg sterkt å kjøpe en helt ny motor. Så på veiledende pris www.yanmar.se at det vil koste ca 134 000,- (NOK ca 110 000). Det er jo ikke mye en får gjort uten at tusenlappene flagrer med originale yanmardeler her hjemme....en får lite lyst til å holde på. 1. Har noen prøvd å kjøpe ny motor i Sverige? 2. Hva må en passe på, toll, avgifter? 3. Kan en ta inn en ny motor som "delemotor" eller "aggregat"? 4. Noen tips ville være fint? 5. Andre snarveier til ny motor? Redigert 15.Oktober.2007 av Metrosen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 15.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2007 Jeg tviler på at du sparer stort. Så på dette da jeg byttet motor og konklusjonen var at det blir mere trøbbel enn moro. Riktignok så jeg på hele jobben gjort i Sverige men konklusjonen var at det var så lite å spare at det ikke var bryderiet verdt. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 15.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2007 Tenk deg nøye om, om besparelsen er verdt å si fra seg 5 års reklamasjonsrett. Jeg hadde ikke gjort dette hvis det ikke er MYE cash å spare. Ville heller ikke spekulert i å la være å stoppe i tollen for å spare cash. Lykke til med motorbytte uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Hei sann! Det er helt klart penger og spare på og kikke utenfor norge etter motor. Danmark har de beste prisene på ny yanmar. www.yanmar.dk Men det er som det blir sagt her at du sier ifra deg 5 års reklamasjonsrett. Når du regner på motor så må du ta prisen du betaler pluss 140Kr pr hest (AHK) og legge på 25% norsk moms på det igjen. Husk at du skal få netto pris på motoren i utlandet siden den skal på eksport til Norge som ikke er i eu og mva samarbeidet. Når det er sagt så kjører yanmar høst kampanje bla hos Elektro Diesel i tønsberg. kan jo hende at prisen blir svært så hyggelig der også hvis du presser på litt. Den gamle motoren din får du god betaling for her hjemme, Nå vet ikke jeg hvor stor den er men jeg solgte min her om dagen 66hk på 10 minutter på finn Det samme gjorde en venn av meg også 66hk han brukte to timer jeg fikk 45000 for min og han fikk 55 for sin Lykke til Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
sharko Svart 16.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 .........Men det er som det blir sagt her at du sier ifra deg 5 års reklamasjonsrett..... Reklamasjonsretten på 5 år er en sak - hva med garantien; har yanmar internasjonal garanti, der en bare kan oppsøke nærmeste merkeverksted? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 (redigert) Et tips kan være å kjøpe bruk t i Danmark og frakte den hjem via båt. Hørt at det er flere som har valgt det alternativ. Sparer penger, men er jo en viss risiko. Redigert 16.Oktober.2007 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Et tips kan være å kjøpe bruk t i Danmark og frakte den hjem via båt. Hørt at det er flere som har valgt det alternativ. Sparer penger, men er jo en viss risiko. hmm ja. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.