Jump to content

Yanmar, kjøpe ny motor i Sverige, tips?

sharko

Recommended Posts

Har som kjent en 20 år gammel yanmarmotor. Istedetfor å fikle med den lenger, vurderer jeg sterkt å kjøpe en helt ny motor. Så på veiledende pris www.yanmar.se at det vil koste ca 134 000,- (NOK ca 110 000). Det er jo ikke mye en får gjort uten at tusenlappene flagrer med originale yanmardeler her hjemme....en får lite lyst til å holde på.

1. Har noen prøvd å kjøpe ny motor i Sverige?

2. Hva må en passe på, toll, avgifter?

3. Kan en ta inn en ny motor som "delemotor" eller "aggregat"?

4. Noen tips ville være fint?

5. Andre snarveier til ny motor?

:flag:

Redigert av Metrosen (see edit history)

Hei sann! Det er helt klart penger og spare på og kikke utenfor norge etter motor.

Danmark har de beste prisene på ny yanmar. www.yanmar.dk Men det er som det blir sagt her at du sier ifra deg 5 års reklamasjonsrett.

Når du regner på motor så må du ta prisen du betaler pluss 140Kr pr hest (AHK) og legge på 25% norsk moms på det igjen. Husk at du skal få netto pris på motoren i utlandet siden den skal på eksport til Norge som ikke er i eu og mva samarbeidet.

Når det er sagt så kjører yanmar høst kampanje bla hos Elektro Diesel i tønsberg. kan jo hende at prisen blir svært så hyggelig der også hvis du presser på litt.

Den gamle motoren din får du god betaling for her hjemme, Nå vet ikke jeg hvor stor den er men jeg solgte min her om dagen 66hk på 10 minutter på finn :eek: Det samme gjorde en venn av meg også 66hk han brukte to timer :smiley: jeg fikk 45000 for min og han fikk 55 for sin :smash:

Lykke til :seeya:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...