Astor Startet 15.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 15.Oktober.2007 Det er mindre båt på fjorden om dagen. De aller fleste har lagt inn årene og klargjort for vinteren. Noen få ligger ute. Noen har pakket båten godt inn, selv om den ligger i båsen. Noen få drar utpå. De aller fleste for å fiske. Noen bruker helgene til felles tur til nærmeste havn med landstrøm. Vi har Astor ute for å bruke den vinteren igjennom. I den havna jeg ligger i nå ligger mange fortsatt ute. I dag var det blankt på vannet og et flott båtvær. Hva er egentlig båtvær. Blankt vann? Vi har vel alle forskjellige definisjoner på akkurat det. Jeg er fasinert over å kjøre på blankt vann og se etter båten som lager de eneste bølgene på mils avstand. Til helgen drar vi til Horten. Forrige helg var Moss. Webastoen går på halv maskin og lager lunk ombord. Nykokt kaffe. Lesestoff. Og en tynn en før en tar kvelden. Kan man ønske seg noe mer. Det er viktig å leve i nuet. Ikke se tilbake på alt man skulle ha gjort. Og ta hver helg som den kommer. Til dere som ligger i opplag nå: - Vinteren går fort. Jeg og de andre som skal bruke båten gjennom vinteren lover å ta masse fine bilder som dere kan kose dere med. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Dreamer Svart 15.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2007 Dreamer skal ligge ute i vinter, og vil forhåpentligvis bli brukt en god del. Jeg har kjøpt kveiteliner som ikke har vært i sjøen ennå. Håper å kunne komme tilbake med bilder .. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 15.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2007 Løfta nå på Søndag, og da blir det polering og klargjøring utover mot helga. La oss ytterst på brygga slik at vi er klare til utsett til påska til neste år. Blitt tradisjon med tur til Koter i påska sammen med gode venner og med sildebord på Laaangfredag. Fin måte å møte våren og naturen som våkner til en ny sessong. Stille og rolig med turgåing og grilling hvis været tillater og kanskje en tynn en utpå kvelden. Men i vinter ligger vi på land. Kanskje blir vi invitert ut på båttur av gode båtvenner som ligger ute i vinter? Må være lov å håpe. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bützfleth Svart 15.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2007 Har ingen planer om å ligge på land i hele vinter. Skal en tur opp på nyåret, ellers er det tut og kjør så langt det lar seg gjør. Skal egentlig bli litt spennende for denne vinteren har vi planer om å bruke båten så mye som mulig i helgene. Også blir det vel en kald en på kvelden. Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 15.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2007 LYKKE TIL Husk ta med fotoapparat masser bilder du kan ta vintertid..... At-le Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 15.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2007 Båten blir liggende ute, om den blir brukt er avhengig av været. Den er ikke rigget ned ennå, hadde tenkt en tur i helgen, men det ble havearbeid i steden Butzfleth lå båten din inne på OSCO i vinter. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Astor Svart 15.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2007 Kanskje blir vi invitert ut på båttur av gode båtvenner som ligger ute i vinter? Må være lov å håpe. Det må vi vel få til Rolf. Veien til Tofte er ikke lang for dere? Rolf: - Klarer du ikke fotogåten min. Vi har vært der sammen. Til fots. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Svart 15.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2007 Vi ligger altid ute hele året , blir stadig turer også .Sist helg var den første hjemme helgen siden påske og det var ikke noe gøy , men etter at vi har fått lukket avd så kansje jeg kan lure med Økosjefen på flere turer i år . Til helgen er det fårikål party hos BP venner i Drammen , om det blir med båten er ikke helt bestemt enda . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Sjøtummel Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Båten blir liggende på vannet i vinter også, ja. Burde egentlig ha løftet den opp en gang før det ble for kaldt, men det ble litt for mye å gjøre i september. Neste vinter skal riggen sjekkes og antagelig blir den stående på land noen måneder. Den tid, den sorg. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Selvfølgelig skal båten ligge på vannet. Finnes det noe annet sted å ha båt da? Sitér dette innlegget Link to post
Seastar Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 (redigert) Har båten ute hele året som vanlig, og det blir nok forhåpentligvis mange fine turer fremover denne vintersesongen også! Etter å ha ligget ca 2,5 år sammenhengende ute på sjøen, har båten nettopp vært på land for inspeksjon og nødvendig vedlikehold. Skrog og propell var usedvanlig rene og fine, uten groe, rur eller "blåskjell-kolonier", bare et tynt lag med sleipe/skitt på skroget. Sinkanodene var heller ikke helt oppbrukt, men ble selvfølgelig skiftet til nye,- og enda litt større denne gangen, - bare for å være på den sikre siden. Kontrollerte spesielt tilstanden på alle skrog-gjennomføringer og kraner o.l. denne gangen, for å se om det er noen uheldig utvikling siden sist, men alt ser ut til å være i skjønneste orden fortsatt. Etter høytrykkspylingen ble det påført nytt bunnstoff der det var nødvendig (flekket), samt et ekstra lag langs vannlinjen. Da kan båten bare ligge ute i ca. 3 års-intervall igjen, - og forhåpentligvis gi oss mange fine turer hele året rundt også i fortsettelsen! Ship O'hoi - og god tur til dere også! Redigert 16.Oktober.2007 av Seastar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 (redigert) Hva er egentlig båtvær? Søndagen som var, var båtvær Til dere som ligger i opplag nå: - Vinteren går fort. Om to måneder går det mot lysere tider igjen! (Rettet skrivefeil...) Redigert 16.Oktober.2007 av Kosmix (see edit history) Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Careka Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Vår er oppe hvert andre år. og får en liten "shine" i vinter skal den være på sjøen. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Seilaren Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Hadde båten utpå i fjor. Ble ikke brukrt, da jeg er et fjellmenneske som liker å gå på ski om vinteren. Har også en "skade" på roret om må fikses i vinter, og da et det en fordel og ha båten oppe.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
SveinHa Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Blir nok liggende på sjøen i år også som alle mine båter alltid har gjort. Mange av de fineste minnene fra sjøen er de stille klare vinterdagene, enten det bare er en kort tur på et par timer eller litt lengre turer med grilling og det hele. Vi pleier ikke å drive stort med overnattinger om vinteren men grill og stormkjøkkenet blit flittig brukt. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Geir Kallevik Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Båten blir i år som tidligere år, liggenes på sjøen ( det er da ikke campingvogn jeg har.... ). Den blir nok ikke brukt mangen timene i vinterhalvåret, men som andre har nevnt, det kommer da alltids flotte vinterdager hvor det bare er helt fantastisk ute på sjøen. Overnattinger blir det nok ikke En annen sak er at jeg synes det er mindre arbeid mhht vinterkonservering, når jeg ligger ute hele året. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Mange av de fineste minnene fra sjøen er de stille klare vinterdagene Det rare er at vi har flest bilder fra båten og vinter. Vi ligger ute som vanlig. Sitér dette innlegget Link to post
Roy Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Her oppe i nord er vi velsignet med golfstrømmen. slik at det er vinterstormene som gjør at mange tar båtene sine opp av sjøen. Selv hadde jeg båten oppe noen dager i høst og bunnsmurte samt skiftet anoder. Seiler så ofte jeg kan om vinteren, med varme ombord og gode klær så er det ingen problem. Her hvor jeg bor er det oppdrett og fiskeri som er hovednæringen, slik at båt og vinter er helt naturlig. Denne vinteren har jeg lyst å prøve å ta med familien på overnattings tur over et par dager. Tror det kan bli artig og spennende for barn og hund! Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 (redigert) Jeg skal ha min nye båt på vannet ja. - Og det er første gang jeg overvintrer med båten på vannet, så jeg er skrekkslagen! Det blir nok mange søndagsturer til Frognerkilen i vinter ja! - og nå er motoren konservert og alle slanger som går ned mot skroggjennomføringer er fyllt med frostvæske. ( Om det er nødvendig er uvisst, men jeg følger bare opp tradisjonen fra forrige eier ! ) Redigert 16.Oktober.2007 av Alo Mikkel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mami Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Blir nok på vannet i vinter også, slik at det kan bli noen fisketurer når isen holder seg unna. Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Mange av de fineste minnene fra sjøen er de stille klare vinterdagene, 17. desember 2006 (På tur med Gnisten sin skute): 11. mars 2007: 5. oktober 2007 (okei, høst....): Kan man ha det bedre? Og ligger ute i år, som i fjor, som i forfjor osv....... Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
giver Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Hei m/y ELLIN blir liggnede ute denne vinteren. Jeg vil bruke henne så mye som mulig. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Butzfleth lå båten din inne på OSCO i vinter. Det vet jeg sannelig ikke. Kjøpte den nå i sommer. Mange av de fineste minnene fra sjøen er de stille klare vinterdagene, Here, here! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 16.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Her oppe i nord er vi velsignet med golfstrømmen. slik at det er vinterstormene som gjør at mange tar båtene sine opp av sjøen. Ligger det antil at du blir med i konvoien vår til sommeren? Vi trenger båter nordpå! Heim/y ELLIN blir liggnede ute denne vinteren. Jeg vil bruke henne så mye som mulig. mvh giver Ser fram til et møte en gang utpå, Per? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
giver Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Ligger det antil at du blir med i konvoien vår til sommeren? Vi trenger båter nordpå!Ser fram til et møte en gang utpå, Per? Hei Tro du meg, vi sees. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.