Hulda Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Og så er det dette med båt og vinter, liksom hytteliv og vinter. Man sleper seg fram de siste metrene og ser vinduer som blinker i snøkavet. Og der ligger drømmen: Bare at nå står Jeep'en parkert ved siden av brygga, 20 meter fra båten. Og båten ligger begravd bare 5 minutter hjemmefra. Det er greier det. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Blir nok liggende på land i år for første gang! Liker det ikke, men det er en del tyngre arbeid som må gjøres på den så da må det vel til. Men jeg blir nok ikke liggende så lenge som til påske, får jeg håpe! Båter hører hjemme på sjøen.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
SveinHa Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Februar -05 og februar -06 Livet er deilig, dere Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
eysteind Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Ligger nok ute i år som tidligere. Hadde igrunn planer om badeplattform denne vinteren, men dette blir nok ikke før neste vinter. 2.juledag for 2 år siden. ca 10 kuldegrader og et tynt islag på vannet: Litt røyk må man regne med på en VP41 uten gløding! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 16.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Bare vi slipper dette..... Uken før påsken 06 Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
vannoverallt Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Vinter er tid for fred og ro og fisketurer, så da er båten på vannet der den hører hjemme Sitér dette innlegget Link to post
adanedehl Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Skal selvfølgelig ha den båten på vannet Her i rogaland er vi heldigvis ikke plaget med is og denslags uhumskheter. Må bare få orden på varmeapparatet. Virker ikke som det får strøm. Noen som har lyst å være med å fikse det? har noen bokser med dansk øl og noen flasker vin som kan være "premie". Båten ligger rett utenfor stavanger. Det er herlig å være på sjøen på klare, kalde vinterdager. Stille og rolig og blankt hav. Skikkelig rekreasjon Sitér dette innlegget http://www.boogis-risor27.piczo.com/?cr=3&rfm=y Link to post
Arnstein Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 På sjøen skal båten selvsagt ligge i år som alle andre år. Har gjort litt forberedelser. Drenerte ned ferskvannssystemet i kveld, så nå blir det bare medbrakt frem til våren. Ser frem til mange fine dager på sjøen. Blir jo stort sett bare helgene da pga. mørkret. Også får vi satse på lite vind i år, men det sitter nok langt inne her ute på den ytterste nøgne knatt. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
eysteind Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 finnes det noe som man kan helle i vanntanken for å slik at systemet ikke fryser? Eller må man tømme hele systemet? Frostvæske er vel ikke akkuratt så veldig bra i en vanntank tror eg... Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 finnes det noe som man kan helle i vanntanken for å slik at systemet ikke fryser? Eller må man tømme hele systemet? Frostvæske er vel ikke akkuratt så veldig bra i en vanntank tror eg... Ja et par flasker brennevin vil hjelpe om ikke det for mye vann igjen på tanken. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Verrie Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 I år blir det både òg.... 40 foteren ble løftet på land sist Torsdag. Jeg skal aldri, aldri og atter aldri bruke såkalt "flott og dyrt bunnstoff" igjen. Jeg brukte Hempel et eller annet i fjor, og er mildt sagt sjokkert over så mye groe det var i år. Greit nok at båten ble lite brukt i år grunnet andre aktiviteter, men allikevel...... En annen sak er at jeg synes det er mindre arbeid mhht vinterkonservering, når jeg ligger ute hele året. Jeg har bare hatt båt på land 1 gang før, og deler Scand Atlantic sitt syn på det med mindre arbeid mht vinterkonservering. Makan til mye jobb og oppgaver der er ? Jeg sliter fortsatt med litt vann som skal ut av båten, men som må taes med fille for å få dette tørt nedi kjølen. Jeg har tidligere aldri tatt ut hverken dyner, puter eller annet om vinteren. Jeg er jammen glad jeg har gjort det nå, når man ser all den fuktighet som er ombord der hvor den ligger på land. Jeg skal derfor aldri mere noen gang ha båt på land om vinteren !! 40 foteren er for salg, men skal i vinter få en liten up-shining, derfor fant jeg behov for å ta henne opp, beklagligvis Nye båten som er kjøpt skal jeg hente i November, så mulighetene for turer i vinter blir der jo :-) Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Bare vi slipper dette..... Uken før påsken 06 En trebåt her i havna gikk nesten ned idet den kjørte i isen noen hundre meter fra båsen til krana.. To 30 cm lange hull i baugen på hver side og båten tok inn vann...skumle greier Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Trebåt ja , det er jo døfødt i isen da . Ber jo om trøbbel da jo , men med glassfiberbåt skal isen bli veldig tykk før jeg blir hjemme . Har kjørt i isen i alle år og har aldrig hatt eller fått noen form for skade av det , bare pass på å ikke få isblokker i propellen . Ok spørs kansje hvordan du kjører rundt uti isen men , vanlig sunn fornuft og det er null problem . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
vanntrivsel Svart 17.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2007 Det er nok den tynne isenhinnen som er værst. Skjærer som kniver når båten trenger seg fram Sitér dette innlegget Link to post
Roy Svart 17.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2007 Ligger det antil at du blir med i konvoien vår til sommeren? Vi trenger båter nordpå! Selvfølgelig blir jeg med på det. Tar gjerne en leg i Trondheimsleia. Jobben gjør at jeg er borte noen uker i ny og ned, men er jeg hjemme så stiller jeg opp! Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 17.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2007 HeiTro du meg, vi sees. giver Vi må kansje ta et lite høst/vinter treff da vel , hadde jo vært knall . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Uffe Svart 17.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2007 Selvfølgelig på vandet Hvordan ellers fange rødspætter ? Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 17.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2007 Skal faktisk ta opp i år for første gang. Har bestandig hatt båtene på vannet hele året. Men i år skal den opp for litt jobbing og tørking. Plastbåter har vel godt av en tørketur i ny og ne har jeg hørt? Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Sydvesten Svart 17.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2007 Skulle gjerne hatt båten ute, men tror den går på land snart... Med flere av ukens døgn utenfor heimen enn i heimen blir det smått med tilsyn og da finner jeg det best å sette båten på land... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Plomma I Svart 21.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2007 Har fått den nye båten og den er satt på vannet og der blir den.. skal bli noen fiske turer i vinter ja Sitér dette innlegget hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
Karavoli Svart 21.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2007 Sagaen ligger på sjøen hele vinteren. Klar til bruk Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 21.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2007 Vi ligger i gjestehavna i Horten vi også , etter en natt oppi Drammens elven .Kan høres ut på Økosjefen at dette er siste reis i år for hennes del , men kan jo hende jeg for lurt'a med flere ganger . Men hun pleier å gå i vinterdvale for å stille sterkere til påske , da er vi som kjent en helg gjeng med BP båter på for noen året's første tur som går til Strømstad og Koster . Det er jo ikke så lenge til , eller ......... Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 21.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2007 Vi er hjemme igjen etter nok en flott helg på sjøen. Fruen har tatt med seg endel ting hjem for vask. Men det skal ombord igjen skjønner jeg. Hun legger opp til flere helgturer før jul. Både Moss, Horten og Holmestrand står på listen over aktuelle havner. Denne helgen brukte vi ikke Webastoen men kun vifteovn. Godt over 20 grader inne i båten. Alltid hyggelig å bli "bordet" av hyggelige BP-medlemmer langs brygga. Takk for en koslig helg. Randi og Inge Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sydvesten Svart 21.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2007 Jeg er i ferd med å revurdere mine tanker om at båten skal på land, føler et så sterkt ubehag med slike tanker at jeg nå er i ferd med å lete etter en god og sikker vinterhavn for båten i nærområdet... Har jo tanker om nyttårsfeiring på Jomfruland og er livredd for at jeg ikke får båten ut til påsketuren til Koster om jeg legger den på land, kan risikere å bli liggende innestengt på opplagsplassen... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
csvirus Svart 21.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2007 Har en tromøy 22 som ligger ute hele vinteren, ellers er pumaen min den som kommer tidligst ut og går sist opp, da jeg ogte bruker den til og fra skolen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.