Enzo Startet 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 16.Oktober.2007 Jeg vurderer å være med på dette neste år og har hørt at man må gjennom noen sikkerhetskurs og at det er endel krav til utstyr ombord. Er det noen som vet om noen steder denne infoen finnes og hvem man henvender seg til for å få info om dette ? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Snodig. Skulle akkurat til å starte en tråd om regattaen Seilmakeren doublehanded. Er ragattaene i "slekt"? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seilaren Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 (redigert) Seilmakeren Doublehanded er en del av shorthanded rankingen til SEILmagasinet. Hum. De var visst i "slekt" ja. Sto litt på Stavanger Seilforenings hjemmesider Dersom noen skal være med på denne ragattaen som går Bergen - Stavanger melder jeg meg som mannskap Redigert 16.Oktober.2007 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Allan E Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Alle regattaer er inndelt i kategorier. Shetlands, stavanger-banf, two-star og en til er i kategori2. Alle andre regattaer her i landet har en høyere kategori og trenger mindre utstyr. Færdern er i kategori 4 hvis jeg ikke husker feil. Volvo ocean race er enten i kat. 0 eller 1 som er den hardeste klassen. På seiling.org tror jeg det står litt om dette. Skal se om jeg finner noen greie linker. Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Du finner regelverket for de forskjellige sikkerhetskategoriene hos Norges Seilforbund - Sikkerhet. Hilsen Surprise som også går svanger med noen shorthandedplaner for neste år..... Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Enzo Svart 16.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 (redigert) Så f.eks watski 2star er kategori 2 og dermed kreves det Epirb og flåte , det blir jo temmelig dyrt da , flåte kan man leie hos seatronic men epirb må vel kjøpes. Ellers så var det jo endel ting som at man må ha løsning for styring om roret faller av og dette skal demonstreres for inspeksjon. http://www.seiling.no/files/%7BF6F55131-4A...3784AA32%7D.pdf Og en grabBag Grab Bag 1 2 4.21.1 Gjelder Mu 4.21.2 a) En båt som har redningsflåte bør ha en grab bag av flourescent materiale (minste 330 mm~2 på utsiden)som anbefalt innholder følgende b) Det er ikke hensikten å dublere ting som allerede kreves av sikkerhetsreglene c) En vanntett hånd holdt VHF med et ekstra sett batterier d) En vanntett lykt med reserve pærer og batterier e) 2 røde fallskjerm raketter og 3 rød hånd bluss f) vann tett hånd holdt GPS g) en SART ( søk og rednings sender) ?? h) tørr drakter eller rednngsdrakter ousj , dete blir dyrt om det er påkrevd i) ekstra driv anker til flåten j) to sikkerhets boks åpnere k) 406 eller ”E” EPIRB registrert på båten skal man ha en Epirb i grab bagen og en i båten forøvrig ? l) førstehjelpskrin m) vann n) signal speil o) høy energi mat p) nylon tau, plastposer og sjøsyke tabletter q) vanntatt hånd holdt fly VHF ( hvis godkjent av myndighetene) ??? Og så må man ha stormseil i tillegg. Tror jeg dropper dette for det ser ut til å bli dyrere enn hva morroa er verdt Redigert 16.Oktober.2007 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Les seilingsbestemmelsen nøye. Epirb er ofte unntatt og hvis storseilet kan reves til en viss prosentsats av fullt areal kan stormseil utelates. Send en mail og spør de regatta ansvarlige. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.