Jump to content

BP - lag en kampanje for båter på www.yr.no

kremen

Recommended Posts

Jeg er litt usikker på hva som er hovedtanken til trådstarter. Jeg ser at kremen holder til i Oslo. Flere av oss som i sommer har seilt i områdene sveriges vestkyst, Kattegat, Skagerak, beltene og sundet i Danmark, sør-østover mot Tyskland, har erfart at svenske, danske og tyske værmodeller er ganskle pålitelige. Jeg har i mange innlegg i sommer "lovpriset" danske prognosemodeller. Trenger vi noe ut over dette? Jeg er ikke negativ til trådstarters hovedtanke, men det er kanskje klokt å utnytte de ressursene som allerede er utviklet.

Hei.

Da yr.no ble offisielt åpnet, sendte jeg denne mailen til dem:

Gratulerer med ny værside som nesten kan sidestilles med oppfinnelsen av hjulet!

Jeg er en fritidsbåteier som nå har brukt betaversjonen aktivt gjennom hele sommeren, og jeg er meget godt fornøyd. Jeg har også fått respons på ønske om presentasjon av vindretning/styrke på langtidsvarselet. Det gikk faktisk kun noen få timer fra jeg sendte mail om dette til sidene var oppdatert etter mine ønsker. Bravo!

MVH.

Lars H. Helgesen

Og rett etterpå fikk jeg denne mailen fra dem:

Hei, og tusen takk for gode ord! :-)

I løpet av 2008 vil sidene bli enda bedre for båtfolket. Da skal vi jobbe med en presentasjon av sider for hav og kyst.

Mvh

Kristin Goa

met.no

Så de tenker så absolutt på oss i båt.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Tviler på det er økonomi i et slikt prosjekt. Det skulle vel evt. ikke være nødvendig å blande NRK inn.

met.no har jo sitt hav&kystvarsel og småbåtvarsel da.

Yr.no er et samarbeid mellom met.no og NRK. Om ikke alt for lenge vil ALL værvarsel fra met.no kanaliseres gjennom værportalen YR.no. Det betyr at met.no forsvinner i sin nåværende form, så NRK kommer nok til å bli blandet inn i fremtiden uansett. Yr.no kommer til å fortsette sin utvikling og bli så bra at til og med "roaldbj" kommer til å glemme Danske DMI :yesnod:

Å lage en egen side for småbåtfolk blir meningsløst når "hele pakken" blir prensentert så bra som på Yr.no.

Endelig får vi valuta for skattepengene! :flag:

Redigert av Spinner (see edit history)

Senior-du er min helt!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...