Gnisten Startet 16.Oktober.2007 Del på Facebook Startet 16.Oktober.2007 Det ryktes at en bekjent av meg muligens skal avgårde for å kikke på denne skuta. Kan noen fortelle meg om denne er av kjent merke? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
S/Y EIMY Svart 16.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2007 Vet du hvor stor den er ? Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 16.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober.2007 Ingen anelse. Kortene holdes tett. Her er et bilde til: Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
S/Y EIMY Svart 17.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2007 Den minner meg litt om en Formosa. Kanskje 51 ft. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 17.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2007 Godt med teak i hvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 17.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2007 Den minner meg litt om en Formosa. Kanskje 51 ft. Ikke sikker. Søkte her, men fant ikke noe som var helt likt..... Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
sodne Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Formosa 50 Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Gunga Din Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Tenkte oxo på Formosa...... men er ingen spesialist Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
S/Y EIMY Svart 21.Desember.2007 Del på Facebook Svart 21.Desember.2007 Noe nytt om denne Gnisten ? Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 21.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Desember.2007 Ikke som jeg vet nei. Skal forhøre meg. Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Øya Svart 21.Desember.2007 Del på Facebook Svart 21.Desember.2007 Hmm. Vi seilte noen uker i Karibien på min stebrors båd for noen år siden. Lurer på om vi ikke så noen formosaer der. B.la så hadde en kjent NHO sjef en båt dernede.(ikke sikker på at det var Formosa, men. Liknet på den du viser her. Størrelsen kan stemme Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Gnisten Svart 18.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Februar.2008 Det ble ikke noe kjøp av den ovenfor nevnte skuta, men en 53' Amel Super Maramu. Noen som har kjennskap til denne typen? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Gnisten Svart 19.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2008 Jeg er ikke noen seilbåtekspert, men dette så da staselig ut? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
avmønstret5 Svart 19.Februar.2008 Del på Facebook Svart 19.Februar.2008 Ut fra det lille jeg vet om Amel Super Maramu er at dette er en fransk turbåt av det mer påkostede slaget, dvs en båt av høy kvalitet. Jeg tror ikke den er i produksjon lengre. Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 5.Mars.2008 Del på Facebook Svart 5.Mars.2008 Har sett mange av disse ut i verden, designet er kanskje noget spesielt, men de ser ut til å være skikkelig solide og ha høy byggekvalitet. De har også en skikkelig hardtop hvor du kan sitte i le for vær og vind (i en stol). Kanskje litt lite seilbåt for noen, men en skikkelig turbåt i mine øyne. Verfte finnes fremdeles og de kan visstnok levere deler. Ligger båten på bildet i Ft. Lauderdale? Geir Sitér dette innlegget Link to post
Bond1 Svart 5.Mars.2008 Del på Facebook Svart 5.Mars.2008 Kan jo også minne en del om Vagabond 47. Noe fra samme fabrikk? Skriv "vagabond 47" ketch med hermetegn og det hele i Google, og klikk på bildesøk. Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 5.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2008 (redigert) Ligger båten på bildet i Ft. Lauderdale? Geir Du gikk hjem Caldonia kanalen og over nordsjøen etter det jeg forstår? Redigert 5.Mars.2008 av Gnisten (see edit history) Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
GeirKS Svart 5.Mars.2008 Del på Facebook Svart 5.Mars.2008 Tror jammen jeg har sett den. New River? Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 5.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2008 Det er jeg faktisk ikke sikker på. Skal svare deg på IM'en. Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Jawik Svart 5.Mars.2008 Del på Facebook Svart 5.Mars.2008 (redigert) Ut fra det lille jeg vet om Amel Super Maramu er at dette er en fransk turbåt av det mer påkostede slaget, dvs en båt av høy kvalitet. Jeg tror ikke den er i produksjon lengre. Du finner Amel 54 her. Er fortsatt oppegående og bra produksjon. Har kontakt vist noen er interessert. Her er film. Redigert 5.Mars.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
roaldbj Svart 6.Mars.2008 Del på Facebook Svart 6.Mars.2008 Jeg lurer på hva slags båt dette er? Er det foresten noen som vet hvor den ligger? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 6.Mars.2008 Del på Facebook Svart 6.Mars.2008 Nesset, Vinterbro. Ikke langt unna hvor den skøyta gikk ned. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
roaldbj Svart 6.Mars.2008 Del på Facebook Svart 6.Mars.2008 Korrekt. Var det denne? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 6.Mars.2008 Del på Facebook Svart 6.Mars.2008 Det var den ja. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Gunga Din Svart 6.Mars.2008 Del på Facebook Svart 6.Mars.2008 Jeg lurer på hva slags båt dette er? Er det foresten noen som vet hvor den ligger? ser ut som man förlengt henne 2 ggr Korrekt. Var det denne? var kom masten fra...en E-jolle?? o bommen en annen E-jolle Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.